Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه – ايرنا- استاندار آذربايجان غربي با اشاره به توجه ويژه کابينه اعتدال به توسعه مناطق مرزي گفت: در دولت تدبير و اميد تا به امروز بيش از 200 هزار ميليارد ريال سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف استان انجام گرفته است.

محمدمهدي شهرياري سه شنبه شب در شوراي اداري آذربايجان غربي که در ماکو و با حضور رييس جمهوري برگزار شد، افزود: در يک سال گذشته شاهد تحول رو به رشد در بخش اقتصادي و رشد جذب سرمايه‌گذاري خارجي و داخلي آذربايجان غربي بوديم که حاصل آن اشتغال‌زايي براي 38 هزار نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: در سال جاري پروژه هايي به ارزش 23 هزار ميليارد ريال براي کلنگ زني آماده شده اند که پيش بيني مي شود تا پايان سال به همت منطقه آزاد تجاري صنعتي ماکو، سرمايه گذاري ها به 50 هزار ميليارد ريال افزايش يابد.
وي اضافه کرد: ميزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌هاي مرزي استان نسبت به سال 1396 با 160 درصد افزايش از 460 ميليون دلار به يک ميليارد و 400 ميليون دلار رسيده است.
وي ادامه داد: در سال گذشته 25 هزار ميليارد ريال نيز درخواست سرمايه‌گذاري داخلي در استان داشتيم که از اين ميزان، پنج هزار ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيده است.
وي بيان کرد: بهره‌برداري از سد کرم آباد پلدشت بااعتباري افزون‌ بر 22 هزار ميليارد ريال به‌ عنوان بزرگ‌ترين پروژه‌هاي آب‌وخاک در کشور است و افتتاح پروژه هاي شاخص ديگر در استان نشاندهنده به حرکت درآمدن قطار توسعه در استاني است که سال‌ها از محروميت رنج برده است.
استاندار آذربايجان غربي گفت: امروز شاهد افتتاح و کلنگ زني 31 پروژه عظيم به ارزش 55هزار ميليارد ريال توسط رييس جمهوري و اعضاي هيات دولت در سطح استان بوديم که اميدواريم مايه توسعه و آباداني بيش از پيش استان شود.
وي با بيان اينکه دولت تدبير و اميد عزم جدي براي توسعه همه جانبه خطه آذربايجان غربي دارد، افزود: در کمتر از 6 ماه شاهد سفر دوباره رييس جمهوري به استان هستيم که اين نشان از اهتمام ويژه دولت براي توسعه همه جانبه آذربايجان غربي دارد.
وي در خصوص درياچه اروميه نيز گفت: امروز درياچه اروميه به لطف خداوند و اقدامات دولت در حوزه تثبيت و احيا وضعيت خوبي دارد و مردم آذربايجان‌غربي امروز مصمم‌تر از هر دوره‌اي در مسير احياي کامل اين درياچه با برنامه‌هاي دولت هم‌صدا و همراه هستند.
شهرياري افزود: با توجه به موقعيت جغرافيايي منحصر به‌فرد آذربايجان غربي، وجود مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، بازارچه‌ها و پايانه هاي مرزي مي توانند در برابر تحريم هاي ظالمانه اي که عليه کشور شده است نقش ويژه اي ايفا کند.
استاندار آذربايجان غربي گفت: بازرگان به عنوان مهم ترين مرز زميني و پايانه صادرات و واردات کشور و دروازه اروپاست که متاسفانه پيشاني نظام از کمترين امکانات زيرساختي در زمينه حمل و نقل و جاده هاي مواصلاتي برخوردار است.
نماينده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست خواستار صدور دستور براي انجام مطالعات تکميلي و فاز اجرايي خط آهن جلفا - بازرگان شد و گفت: اعتبارات لازم براي مطالعه اجراي خط راه‌آهن جلفا به بازرگان در دستور کار قرار گيرد.
عين الله شريف پورافزود: پاي کار بودن وزرا يکي از اصلي ترين رموز موفقيت دولت است و بايد در اين خصوص قدردان باشيم.
وي ادامه داد: آذربايجان غربي سرشار از ظرفيت هاي منابع انساني مستعد با ضريب هوشي بالاست و علاوه بر آن داراي آب هاي فراوان، خاک و اقليم هاي مساعد و متفاوت مي باشد که اقتصاد استان را در محور توسعه کشور قرار داده است .
وي بيان کرد: امروز تنوع قوميتي و همزيستي مسالمت آميز در آذربايجان غربي حاکم است و اين خطه شهيد پرور بيش از هر زمان ديگري پذيراي سرمايه گذاري در تمامي حوزه ها است.
آذربايجان غربي امروز ميزبان رييس جمهوري و هيات همراه براي افتتاح 27 طرح زيربنايي بود.
8137/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار آذربایجان‌غربی با فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمد صادق معتمدیان در این دیدار ضمن تبریک روز ارتش به دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، از جانفشانی ها، ایثار و فداکاری های ارتشیان ایران اسلامی در تامین امنیت پایدار کشور و دفاع از مرزهای ایران اسلامی قدردانی کرد.

امیر سرتیپ دوم سیروس امان‌اللهی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا نیز در این دیدار از حضور استاندار آذربایجان‌غربی در جمع ارتشیان و پوشیدن لباس مقدس ارتش در مراسم رژه صبح امروز، قدردانی کرده و گفت: حضور جنابعالی با لباس پرافتخار ارتش در جمع ارتشیان، موجب افتخار و دلگرمی گردید و ما از حمایت های مجموعه دولت مردمی سیزدهم در استان قدردانی می کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی در بدو ورود به محل قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش، به یادمان شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد.

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند
  • دیدار استاندار آذربایجان‌غربی با فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا
  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان غربی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش