Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@03:01:14 GMT

رئیس سابق سیا: ایران تسلیم خواسته های ترامپ نمی شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۹۱۶۹

ساعت 24- 'جان برنان' رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در نشست غیرمحرمانه با دموکرات های مجلس نمایندگان که با حضور 'وندی شرمن' برگزار شد، تاکید کرد: ایران تسلیم خواسته های دولت آمریکا نمی شود.

آسوشیتدپرس به نقل از فردی که در این جلسه حضور داشت، گزارش داد: برنان به دموکرات ها گفته است که ایران خواهان پرهیز از مناقشه است و درعین حال، مسئولان آن تسلیم خواسته های ترامپ نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه نیویورک تایمز نیز به نقل از دو مقام آگاه از بحث های این جلسه نوشت: برنان به قانونگذاران آمریکایی گفت که خروج ایالات متحده از توافق هسته ای برجام اعتبار آمریکا را در نزد ایران تضعیف کرده است.
برنان که سال 2017 میلادی سیا را ترک کرد، از منتقدان صریح دونالد ترامپ است.
همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره صحبت های شرمن مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا در جلسه با دموکرات های مجلس نمایندگان گزارش داد: شرمن نیز هشدار داد که رفتار غیرمسئولانه دولت ترامپ میانه روها در ایران را تضعیف می کند.
شرمن و برنان به دعوت دموکرات ها در جلسه هفتگی آنها شرکت کردند. شرمن عضو تیم مذاکرات هسته ای آمریکا در قالب گروه1+5 بود. او که از حامیان برجام بوده و منتقد سیاست های دولت ترامپ درقبال ایران هم می باشد، چندی پیش در پیامی بعد از تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران نوشت: تحریم های ضد ایرانی واشنگتن نتیجه ای ندارد.
وی همچنین در قبال اقدامات تند جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ در قبال ایران نوشت: بولتون می خواهد آمریکا را به جنگ بکشاند، جنگی نبوده که او به دنبال راه‌ انداختن آن نبوده است.
این نشست از سوی مجلس نمایندگان آمریکا در بحبوحه افزایش نگرانی ها از اقدامات ناگهانی دولت ترامپ صورت می گیرد. اگر چه ترامپ در روزهای اخیر احتمال مناقشه و درگیری را کم اهمیت دانسته ولی قانونگذاران خواستار ارائه اطلاعات بیشتری از سوی دولت آمریکا شده اند.
دولت ترامپ هفته گذشته یک جلسه محرمانه برای رهبران ارشد هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برگزار کرد.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل

به گزارش همشهری‌آنلاین یک مقام امنیتی نظامی ایران به خبرگزاری The Cradle گفته است که ایالات متحده با جمهوری اسلامی تماس گرفته و از آن خواسته است که به اسرائیل اجازه دهد که یک‌حمله نمادین برای حفظ چهره اش انجام دهد.
این منبع که نخواسته نامش فاش شود به The Cradleگفته: «ایران پیام‌هایی از میانجی‌ها دریافت کرده است که به رژیم اجازه دهد حمله ای نمادین برای حفظ چهره اش در قبال حمله شنبه شب انجام دهد؛ به گفته این منبع آن ها همچنین از ایران خواسته اند که انتقام این حمله را نگیرد».
وی افزود که تهران این پیشنهاد را که توسط میانجی‌ها ارائه شده بود، «کاملاً رد کرد» و هشدار داد که هرگونه حمله اسرائیل به خاک ایران با واکنش قاطع و فوری مواجه خواهد شد.

کد خبر 845061 برچسب‌ها خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • هانسی فلیک تسلیم نمی‌شود؛ سرمربی آلمانی همچنان منتظر پیشنهاد مدیران بارسلونا
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن