Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@10:48:53 GMT

تأکید آلمان، روسیه و فرانسه بر حفظ برجام

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۹۳۱۳

تأکید آلمان، روسیه و فرانسه بر حفظ برجام

رهبران سه کشور روسیه، آلمان و فرانسه در گفتگویی سه‌جانبه بر ضرورت حفظ برجام و تقویت همکاری‌های متقابل با ایران تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دفتر رسانه‌ای کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، آنگلا مرکل صدراعظم فرانسه و امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه شامگاه سه‌شنبه در یک گفتگوی تلفنی سه‌جانبه، در خصوص آخرین تحولات اوکراین و نیز مسائل مرتبط با برجام بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای کاخ کرملین، رهبران سه کشور در این گفتگوی تلفنی بر تعهد طرف‌های برجام به تقویت همکاری‌های متقابل با ایران در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تأکید کرده و از اهمیت حفظ برجام سخن گفته‌اند.

ایران حدود دو هفته قبل با ارسال نامه‌ رسمی به طرف‌های دیگر برجام از کاهش تعهدات خود ذیل این توافق هسته‌ای خبر داد و به آنها اعلام کرد تنها در صورتی به تعهدات پیشین خود بازخواهد گشت که شاهد اقدام طرف‌های دیگر برجام به‌ویژه کشورهای اروپایی در جهت عمل به تعهداتشان باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آلمان برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، طرح رئیس‌جمهوری فرانسه برای همکاری با مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم را مزورانه اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخاروا» در واکنش به طرح ابتکاری «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه برای همکاری با مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم، گفت: وزارت خارجه روسیه هنوز هیچ طرح مشخصی برای مقابله با تروریسم، از فرانسه دریافت نکرده است.

وی در این نشست خبری، با اشاره به حمایت تسلیحاتی فرانسه از اوکراین در جنگ علیه روسیه، افزود: وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد.

این مقام روس در واکنش به اعلام همکاری پلیس بین الملل(اینترپل) برای تحقیق در مورد اقدام تروریستی اخیر در روسیه، گفت: رئیس پلیس بین الملل در حالی خواهان همکاری با روسیه شده که این سازمان در سال ۲۰۲۲، همکاری اطلاعاتی با مسکو را محدود کرد.

زاخاروا گفت: اینترپل وارد بازی سیاسی غرب (علیه مسکو) شده و هدف این است که روسیه از دسترسی به منابع اطلاعاتی پلیس بین الملل محروم شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • قدردانی رئیس جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم