Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خورشیدی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان اجتماعی شهرستان گناوه با تبریک ماه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: فعالان اجتماعی سرمایه وجودی خود را صرف جامعه خود می‌کنند و این فعالان با سرمایه گذاری عمر خود به امید اصلاح وضع جامعه از لحاظ سیاسی و اجتماعی تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: دغدغه معیشت و مشکلات ساحل‌نشینان استان همواره مورد توجه مسئولان استان بوده و از اولویت‌های است خواهد بود.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه اتخاذ شده در استانداری با خودروهای شوتی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی داخل استان منوط و مشروط بر تخطی نکردن از سرعت مطمئنه و نداشتن کالای ممنوعه قاچاق برخورد نخواهد شد.

خورشیدی بیان کرد: در بنادری که تجارت بر مبنای واردات است تولید واردات محور پایه گذاری و کار در این راستا انجام شود.

وی یادآور شد: پیشنهاد می‌شود تجارت گناوه با برنامه ریزی به سمت اقتصاد تولید بر مبنای واردات سوق داده شود و مواد اولیه وارداتی در این شهرستان برای تولید محصولات دیگر و ایجاد اشتغال و کارآفرینی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری اظهار داشت: در انتخابات پیش رو باید حضور آگاهانه و حداکثری داشت زیرا نابسامانی اگر وجود داشته باشد فقط از طریق صندوق رأی می‌توان اصلاح کرد.

وی گفت: برای انتخاب آگاهانه و حضور حداکثری با حفظ یکپارچگی و رفاقت و آرامش و با رقابت کامل وارد عرصه انتخابات شویم.

توجه ویژه به بانوان

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف افزود: آمارها نشان می‌دهد که توجه دولت بخصوص در دوران استانداری آقای گراوند به حضور بانوان ویژه بوده و در هیچ دوره‌ای این تعداد بانوی مدیر در استان نبوده است.

وی گفت: تعداد بانوان مدیر در دوران استانداری آقای گراوند یعنی در طول کمتر از دو سال ۳۹ نفر بوده است که در نوع خود بی نظیر است.

خورشیدی گفت: استاندار بوشهر در ارزیابی مدیران شاخصه‌هایی را در نظر گرفته‌اند که از آن جمله ارتباط با رسانه‌ها و انتصاب بانوان و جوانان است و هر تعداد انتصاب بانوان و جوانان کارآمد افزایش یابد نمره ارزیابی عملکرد مدیران افزایش می‌یابد.

انتصابات استان با اراده استاندار

وی با اشاره به مسائل پیرامون انتصابات در استان بوشهر خاطر نشان کرد: انتصابات در استان بوشهر فقط بر اساس تصمیم نهایی و اراده نماینده عالی دولت یعنی شخص استاندار انجام می‌شود.

وی افزود: البته این به معنای آن نیست که در انتصابات مشورت نمی‌کنند بلکه با افراد مختلف، گروه‌ها، جناح‌ها، نمایندگان مجلس، سمن‌ها مشورت می‌کنند ولی تصمیم نهایی در انتصابات بر عهده خود ایشان است و نباید این ذهنیت در بین گروه‌ها و اقشار مردم وجود داشته باشد که در انتصابات مدیران استان بوشهر دیگران حضور و نقش دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: اگر استمرار، سلامت روان وثبات در کشور می‌خواهیم باید بدانیم که کشور ما در برهه‌ای قرار گرفته که تحریم‌ها با پیچیدگی هر چه بیشتر از دوره قبل بر ملت اعمال شده و تنها چیزی که می‌تواند مردم را دور هم و متحد نگه دارد انسجام بین گروه‌های مختلف مردم است و اگر در درون جناح‌ها با هم مشکل نداشته باشیم به انسجام کلی خواهیم رسید.

لزوم تقویت همدلی

وی خاطر نشان کرد: برخی از همراهان دولت فراموش کرده‌اند که در رقابت به سر برده‌ایم و اگر اصول گرا یا اصلاح طلب هستید باید با هم متحد باشید و قرار نیست در درون با همدیگر مشکلی داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: لازمه انسجام این است که منافع ملی را خوب بشناسیم و امید به آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: ملت ایران همانگونه که روزهای و دوران‌های سخت گذشته ازجمله جنگ را پشت سر گذاشته است دوره کنونی را با تحریم همراه است را نیز پشت سر خواهد گذاشت و این مهم مشروط بر این است که نه خودمان نا امید شویم و نه با ناامیدی باعث شویم نسل جوان‌تر که چشم به دهان ما دوخته‌اند، امیدشان را از دست دهند.‌ ‌

کد خبر 4623134

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه مجید خورشیدی استانداری بوشهر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ساحل بنود پذیرای گردشگران نوروزی

ساحل بنود در واقع ساحل و غاری است که در فاصله بسیار کمی از روستای بنود قرار گرفته است. این روستا که در فاصله ۳۰ کیلومتری از عسلویه، با جمعیت ۸۰۰ نفر از جمله شرقی‌ترین روستا‌های بوشهر است.

روستای بنود را بیشتر به خاطر ساحل صخره‌ای و باصلابت آن می‌شناسند، فاصله روستا با دریا خیلی کم است، اما دریا از روستا دیده نمی‌شود و برای رسیدن. ساحل تا ساحل باید جاده پر پیچ و خمی را بگذرانید.

بنود دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری است، ولی زیر ساخت‌های مورد نیاز در این روستا ایجاد نشده و راه دسترسی به ساحل یکی از مشکلات اساسی روستای بنود است.

نکته جالب در مورد این روستا این است که ساحل آن میزبان ساخت فیلم محمد رسول الله بوده است که لوکیشن‌های فیلم در حال حاضر از بین رفته و تخریب شده است، ولی یکی از دلایل علاقه گردشگران به این ساحل بکر و زیبا را می‌توان غار‌هایی دانست که دهانه‌ای رو به دریا و ساحل دارند. برای رسیدن به غار‌ها باید از تپه کوچکی بگذرید. در واقع، بعد از بالا رفتن و سپس پایین آمدن از سمت دیگر تپه، می‌توانید غار را ببینید. اگر وارد غار شوید، به غار بزرگ‌تری خواهید رسید که دارای دو دهانه است. جایی که موج‌های ساحل و نور خورشید در پیش رویتان قرار دارد و بی شک شگفتی عجیبی را برایتان رقم خواهد زد.

یکی سواحلی که لاکپشت‌های کمیاب و در معرض انقراض پوزه عقابی برای تخم‌ریزی انتخاب می‌کنند، ساحل بنود است. اغلب افراد بندر مقام را به عنوان زیستگاه لاکپشت پوزه عقابی می‌شناسند، در حالی که در بسیاری از سواحل خلیج فارس از جمله ساحل بنود، این لاکپشت‌ها ساکن هستند. لاک‌پشت‌های پوزه عقابی که در فهرست گونه‌های در معرض انقراض قرار دارند، با ورود به سواحل خلیج فارس برای تخم‌گذاری دچار مشکل شده و اکثر تخم‌ها و بچه‌های تازه متولدشده آن‌ها با ورود گردشگران و خودرو‌ها به ساحل در زیر پای آن‌ها از بین می‌روند. این لاک‌پشت‌ها، خزنده‌هایی همه‌چیز خوار هستند که حدود ۴۰ تا ۵۰ سال عمر می‌کنند و اکثر عمرشان را در آب‌های اقیانوس می‌گذرانند.

ساحل بنود در مجاورت روستای بنود و در ۳۵ کیلومتری عسلویه استان بوشهر قرار دارد. این ساحل زیبا در جنوبی‌ترین نقطه از استان بوشهر جای گرفته است و در ۶ کیلومتری چاه مبارک شهرستان عسلویه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) ساحل بنود پذیرای گردشگران نوروزی
  • «معیشت»، پررنگ‌ترین دغدغه مردم در سال جدید
  • تعامل مسئولان بوکان برای توسعه و حل مشکلات مردم
  • گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران
  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • انتصابات جدید در استانداری آذربایجان شرقی
  • تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد
  • درگیری خونین در ساحل بندر | قاتل،همشهری اش را کشت و فرار کرد
  • مسئله فرهنگ و موضوع حجاب باید مورد توجه مسئولان باشد
  • چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران + فیلم