Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@20:04:34 GMT

افرادکم خون» در وعده سحری چه بخورند؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۹۶۳۳

افرادکم خون» در وعده سحری چه بخورند؟

به گزارش ایسکانیوز، سید ضیا‌ءالدین مظهری متخصص تغذیه درباره تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان گفت: بهترین نوشیدنی برای روزه داران در این ماه آب است و فقط باید به این نکته توجه کنیم که آب مصرفی زیاد سرد نباشد و در هنگام افطار هم بهتر است شیر کم چرب با خرما استفاده شود.

وی با بیان اینکه استفاده از شیر ولرم در زمان افطار توصیه می‌شود گفت: توجه داشته باشید مواد سرد یا نوشیدنی‌های سرد معده را تحریک می‌کنند و همچنین تشنگی را نیز از بین نمی‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مظهری افزود: اگر بخواهیم از یک نوشیدنی مفید دیگر نام ببریم شربت آبلیمو گزینۀ مناسبی است. شربت باید از لیموی تازه و شکر یا عسل خیلی کم تهیه شده باشد به دلیل اینکه شکر باعث ترشح انسولین می‌شود و مواد قندی در خون کاهش می‌یابد در نتیجه در میان روز باعث کمتر شدن قندخون و به وجود آمدن ضعف در بدن می‌شود.

اهدای خون برای افراد کم خون نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث نو شدن سلول‌های خون می‌شود!

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص تغذیۀ افراد کم‌خون گفت: افراد کم خون می‌توانند از گوشت شتر مرغ در سحر استفاده کنند همچنین سعی شود غذاهای برنجی و مصرف انواع خورشت‌ها را هم کاهش دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اهدای خون در ماه مبارک رمضان ضرری برای افراد دارد توضیح داد: اهدای خون نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث نو شدن سلول‌های خون می‌شود. تنها باید دقت کرد که این میزان خون کم شده از حجم مایعات بدن، جبران شود. اگر افراد پس از افطار، خون دهند می‌توانند با استفاده از آب، میوه و سبزی این کمبود را جبران کنند.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 سید ضیا‌ءالدین مظهری تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان متخصص تغذیه افراد «کم خون» گوشت شتر مرغ بهترین نوشیدنی برای روزه داران اهدای خون

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: متخصص تغذیه افراد کم خون گوشت شتر مرغ اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب

به گزارش خبرآنلاین، آیا اغلب در سمت چپ شکم احساس خستگی و ناراحتی می‌کنید، این‌ها ممکن است نشانه‌ای از بروز مشکلاتی برای کبد یا چرب شدن آن باشد. اما در مراحل ابتدایی شاید بتوان با پیروی از یک رژیم غذایی سالم به همراه مصرف قرص از پیشرفت روند چرب شدن کبد پیشگیری کرد.

همشهری آنلاین نوشت: کبد عضوی است که می‌تواند به طور طبیعی خود را سم زدایی کند و یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.

شیر طلایی

زردچوبه حاوی کورکومین (ترکیبی با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی) است. شیر زردچوبه که به عنوان شیرطلایی نیز شناخته می شود، ترکیبی است از زردچوبه با شیر گرم و کمی فلفل سیاه این ترکیب سبب می‌شود جذب زردچوبه را افزایش دهد. این نوشیدنی تسکین دهنده می‌تواند به سلامت کبد کمک کند.

چغندر

چغندر سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی مانند بتالین است که از عملکرد کبد حمایت کرده و به سم زدایی آن کمک می‌کند. نوشیدن آب چغندر تازه یا افزودن چغندر به اسموتی می‌تواند به سلامت کبد کمک کند.

چای کاسنی زرد

چای ریشه کاسنی زرد به دلیل خاصیت سم زدایی کبد شناخته شده است. به تحریک تولید صفرا کمک کرده و از عملکرد کبد پشتیبانی می‌کند. چای ریشه کاسنی زرد را در آب داغ دم کنید و آن را به طور منظم بنوشید تا به سم زدایی کبد کمک کرده باشید.

چای سبز

چای سبز حاوی کاتچین‌ها ( آنتی اکسیدان‌های قوی که نشان داده شده از کبد در برابر آسیب محافظت می‌کنند) و روند سم زدایی آن را تقویت می‌کند. برای حمایت از سلامت کبد روزانه یک یا دو فنجان چای سبز بنوشید.

آب لیمو

روز خود را با یک لیوان آب لیموی گرم شروع کنید. لیمو سرشار از ویتامین C است که آنزیم‌های سم زدایی کبد را تحریک کرده و به تولید صفرا (ماده‌ای که در تجزیه چربی‌ها در کبد موءثر است) کمک می‌کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896206

دیگر خبرها

  • عکس پیام تهدیدآمیز دانش آموز به معلم در برگه امتحانی
  • کشف محموله نوشیدنی قاچاق در آغاجاری
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • فریب وعده‌های جابه‌جایی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نخورید
  • بی‌حوصلگی و کم دقتی از عوارض تغذیه نامناسب دانش‌آموزان است
  • گام‌های عملی درمان چاقی از دیدگاه طب ایرانی و تغذیه نوین
  • موافقان و مخالفان نوشیدن قهوه چه می‌گویند؟