Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@16:17:28 GMT

فواید شیردهی برای مادر

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۹۶۸۵

مطالعات جدید محققان دانشگاه آتن نشان می‌دهد، شیردهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مادر را در سنین بالا کاهش می‌دهد و هرچه مدت شیردهی بیشتر باشد، این خطر کمتر است. ناطقان: مطالعات مختلف بارها مزایای شیردهی برای نوزاد و مادر را تایید کرده‌اند. محققان سلامت قلب و سیستم عروقی زنان یائسه و همچنین سابقه شیردهی آنان را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با در نظر گرفتن عواملی مانند سن، وزن، عادت استعمال دخانیات و سطح کلسترول، نتایج نشان داد شیردهی خطر بروز بیماری‌های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. ادامه مطالعات نشان می‌دهد خطر بروز بیماری‌های قلبی به مدت زمان شیردهی وابسته است و هرچه زمان شیردهی طولانی‌تر باشد، احتمال بروز بیماری‌های قلبی کمتر است.

مطالعات تاثیر شیردهی بر کاهش افسردگی پس از زایمان و کاهش احتمال ابتلا به سرطان‌های خاص مادر را تایید کردند. همچنین مادران شیرده به راحتی به وزن سالم و سطح قند خون نرمال دست می‌یابند.

محققان احتمال می‌دهند مزایای سلامتی شیردهی به دلیل ترشح هورمون پرولاکتین در مادران شیرده باشد.

این هورمون احتمال بروز دیابت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و ممکن است دلیل کاهش بیماری‌های قلبی نیز همین هورمون باشد.

بررسی علل کاهش بیماری‌های قلبی مرتبط با شیردهی نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر است. منبع: عصر ایران برچسب ها: فواید ، شیردهی ، مادر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فواید شیردهی مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدموید علویان، در نامه‌ای به بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، عنوان داشت: همانطور که مستحضرید وزارت بهداشت با سال‌ها فعالیت و تلاش مستمر در جهت حفظ سلامت جامعه که منجر به کاهش قابل توجه بار بیماری‌های ناشی از هپاتیت B و هپاتیت C در جامعه خصوصاً بیماران خاص شده است.

غربالگری خون‌های اهدایی از نظر هپاتیت C از سال ۱۳۷۵ اثر چشم گیری در کاهش شیوع این بیماری در جمعیت‌های پرخطر از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی داشته است.

از طرف دیگر، آغاز برنامه غربالگری تمامی بیماران خاص از نظر هپاتیت C و درمان رایگان آنها در سال ۱۳۸۵ که توسط آن وزارتخانه هدایت و حمایت شده است. همچنین با پیگیری‌های شبکه هپاتیت ایران و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مراکز علمی و تحقیقاتی وابسته، از میزان مبتلایان به این بیماری به طور قابل توجه کاسته است.

این مدل به عنوان یک مدل موفق در جوامع علمی خارج و داخل کشور مطرح و مورد تقدیر قرار گرفته است. شیوع هپاتیت C در بیماران هموفیلی از ۴۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران تالاسمی از ۳۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران دیالیزی از ۱۸ درصد به کمتر از ۱ درصد در سراسر کشور کاهش جدی پیدا کرده است. لازم به ذکر است همکاری انجمن‌های مردم نهاد، کانون هموفیلی، انجمن تالاسمی ایران و خانواده بیماران هموفیل و تالاسمی زبانزد است.

درمان رایگان بیش از ۲۰ هزار بیمار خاص مبتلا به هپاتیت C برگه درخشانی از خدمت خالصانه به این بیماران است که سبب کاهش جدی مرگ و میر ناشی از آن شده است. در بسیاری از استان‌ها، از بیماران خاص مبتلا به بیماری هپاتیت خبری نیست و اولین استان در سال ۱۳۹۶، خراسان جنوبی بود که ریشه کنی هپاتیت C در بیماران خاص انجام داد و از طرف شبکه هپاتیت ایران به مسعود ضیایی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری جایزه نینا (Novelty in NoHep activity) اهدا شد.

حال آنچه که سبب شد تا به حضرتعالی نامه بنویسیم این است:

۱- اعلام رسمی حذف هپاتیت C با توجه به کاهش بیش از ۹۰ درصد مبتلایان در بیماران خاص در کشور به سازمان بهداشت جهانی و پیگیری انتقال این تجربه به سایر کشورها

۲- تاکید به تمامی مراکز بیماران خاص در کشور تا در صورت مشاهده موارد ابتلای جدید به هپاتیت C با تائید مولکولی (پی سی آر) سریعاً به وزارت بهداشت اعلام، تا پیگیری درمان و ریشه یابی راه انتقال در موارد جدید صورت گیرد.

در خاتمه خواهشمند است دستور فرمائید تمامی مکاتبات اینجانب در مسئولیت قبلی به عنوان رئیس شبکه هپاتیت ایران مورد بازبینی حضرتعالی و کارشناسان و مدیران مرتبط قرار گیرد.

کد خبر 6082394 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تولد فرزندی سالم از والدینی با بیماری ژنتیک
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • استفاده از جایگزین های نمک خطر مرگ های قلبی را کاهش می دهد
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه