Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه مدعی شد که قرائن حاکی از آن است که احتمالا دولت سوریه طی روز‌های گذشته از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: قرائنی مشاهده شده که حاکی از استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی از جمله در حمله ادعایی ۱۹ می‌با گاز کلر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروه‌های تروریستی و رسانه‌های نزدیک به آن‌ها ۱۹ می‌مدعی شدند که در شهرک کبانی در حومه لاذقیه ارتش سوریه از سلاح شیمایی استفاده کرده که به صورت قاطع از سوی دولت سوریه و ارتش این کشور این ادعا رد شد.
وزارت خارجه آمریکا در ادامه تهدید کرد که اگر دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کند، واشنگتن و همپیمانانش به سرعت و به شکل مناسب پاسخ خواهند داد.
وزارت خارجه سوریه نیز پیش‌تر اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های نزدیک به تروریست‌ها را فاقد صحت خوانده بود و قویا رد کرده بود.
یک مقام در وزارت خارجه سوریه گفت: دمشق به صورت کامل با سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی همکاری کرده و سوریه عاری از سلاح شیمیایی است.
اخبار جعلی بکارگیری سلاح شیمیایی از سوی دمشق، همواره بهانه‌ای برای مداخله آمریکا و حملات نظامی این کشور به خاک سوریه و بمباران زیرساخت‌های نظامی و اقتصادی این کشور بوده است.
سوریه در هفت سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه‌های تروریستی حمایت شده از سوی کشور‌های غربی- عربی است که تاکنون صد‌ها هزار کشته و میلیون‌ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت خارجه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 847070 منبع: ایرنا برچسب‌ها ناصر کنعانی اردن وزارت امور خارجه کویت خبر ویژه

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعات «سلاح هسته‌ای»: در دکترین نظامی‌مان نیست | فیلم
  • (ویدیو) سخنگوی وزارت خارجه: سلاح هسته‌ای اساساً در دکترین نظامی ایران جایگاهی ندارد
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود