Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از افزایش آمادگی رزمی پایگاه‌های نظامی این کشور در قرقیزستان و تاجیکستان و اتخاذ تدابیر دیگر برای ممانعت از ورود عناصر افراطی از ولایات شمالی افغانستان به آسیای مرکزی خبر داد.

وی همچنین بر تلاش مسکو در راستای به‌روزرسانی نیروهای مسلحِ شرکای منطقه‌ای و بهبود سطح توانمندی نظامی آنها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با واگذاری تجهیزات نظامی به ارزش ۳۸۵ میلیون روبل به قرقیزستان، شویگو افزود: بیش از هر چیز، منظور ما تجهیز آنها با تسلیحات و خودروهای نظامی و آموزش نیروهایشان است.

شویگو پیشتر نیز در نشست وزیران دفاع سازمان شانگهای گفته بود: تروریست‌های داعش پس از شکست در سوریه به آسیای مرکزی و جنوب شرق آسیا می‌روند.

وی همچنین تاکید کرده بود: برای جلوگیری از نفوذ داعش در کشورهای آسیای میانه باید پایگاه ۲۰۱ نیروهای نظامی روسیه در تاجیکستان تقویت شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه قرقیزستان تاجیکستان افغانستان مسکو سوریه تاجیکستان تروریسم روسیه پایگاه های نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6087986

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا