Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:12:58 GMT

جنگ تجاری رشد اقتصادی چین را یک درصد کاهش می دهد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۹۷۶۸

جنگ تجاری رشد اقتصادی چین را یک درصد کاهش می دهد

پکن- ایرنا- عضو کمیته دایمی حزب کمونیست چین اعلام کرد ادامه جنگ تجاری چین و آمریکا باعث می شود رشد اقتصادی چین یک درصد کاهش یابد.

'وانگ یانگ' روز چهارشنبه در حضور شماری از بازرگانان تایوانی گفت که جنگ تجاری ممکن است مشکلاتی فراهم کند اما باید برای مقابله با آن کاملا آماده بود.
وی از شرکت ها و موسسات خارجی که در چین فعال هستند خواست این کشور را ترک نکنند و به حضور و فعالیت تجاری خود در چین به دلیل فرصت های فراوان اقتصادی این کشور ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در این نشست افزود که رشد اقتصادی چین در سال جاری میلادی به دلیل جنگ تجاری با آمریکا ممکن است تا یک درصد کاهش یابد و دولت اکنون در حال ارزیابی دقیق شرایط است.
هدف دولت مرکزی چین دستیابی به رشد اقتصادی بین 6 تا 6.5 درصد در کل سال 2019 میلادی است اما حل نشدن مناقشات تجاری این کشور با آمریکا ممکن است باعث تغییر این هدفگذاری شود.
در تحولی دیگر روزنامه اقتصاد چین از آمریکا خواسته است یا به طور صادقانه مذاکرات تجاری با چین را ادامه دهد و یا اینکه بهتر است این گفت و گوها را لغو کند.
این رسانه افزوده است که اگر آمریکا به این شرایط و فشارهای خود و اقداماتش علیه چین ادامه دهد آن زمان پکن این آمادگی را دارد که کلا مذاکرات را لغو کند.
روزنامه با اشاره به اظهارات استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا درباره سفر قریب الوقوعش به چین برای گفت و گو می نویسد: اگر قرار است هیچ پیشرفت معناداری در مذاکرات حاصل نشود، پس چرا باید این سفر انجام شود.
نشریه می افزاید ما حتی پس از تعرفه های 25 درصدی روی 200 میلیارد دلار کالای چینی از سوی آمریکا صداقت نشان دادیم اما آمریکایی ها شرکت های مخابراتی چین را هم مورد مجازات قرار داده اند.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چين آمريكا جنگ تجاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی به ناتوانی در شکست حماس اقرار کرد

مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اقرار کردند که این رژیم ممکن است در شکست دادن جنبش حماس ناکام باقی بماند.

به گزارش ایسنا، برخی منابع هشدار  داده‌اند که با کاهش حمایت‌های بین‌المللی از رژیم صهیونیستی، هدف اصلی رژیم صهیونیستی در حمله به غزه ممکن است با شکست مواجه شود.

مقامات ارشد صهیونیستی به «تلگراف» اطلاع دادند که 4 گردان حماس که به دلیل جا به جایی به رفح تاکنون آسیبی ندیده‌اند و با «پشت کردن آمریکا به اسرائیل» ممکن است برای پیدا کردن و نابود کردن این گردان‌ها دیر شده باشد.

یک مقام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت: اگر ماه گذشته از ماه این را می‌پرسیدیدی، با قاطعیت می‌گفتم که بله (ما توانایی نابود کردن حماس را داریم) اما در زمان از حمایت آمریکا برخوردار بودیم.

مقام اطلاعاتی صهیونیستی تاکید کردند که هم‌اکنون این ارزیابی‌ها دستخوش تغییراتی شده است.

یک منبع در این‌باره گفت: فشار بر روی اسرائیل برای رسیدن به نوعی توافق در حال افزایش است و این بدان معناست که حماس نابود نخواهد شد. هم حماس و هم ایرانیان در حال مانوردهی بر سر این قضیه هستند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه ۲۷۲۸ که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی به ناتوانی در شکست حماس اقرار کرد
  • کشف بیش از ۲۹ میلیارد ریال فرار مالیاتی یک شرکت تجاری در کرج
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • نابودی سرطان با این پروتئین امکان‌پذیر است؟
  • بعد از خوردن غذای تند چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟
  • دلایل جوش آوردن خودرو چیست؟
  • نرخ رشد نقدینگی در پایان 1402 به 25.6 درصد کاهش یافت
  • نوشیدن آب بیشتر، می‌تواند منجر به کاهش وزن شود؟