Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:40:45 GMT

9 اهدای عضو موفق در استان مرکزی انجام شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۹۹۴۵

9 اهدای عضو موفق در استان مرکزی انجام شد

اراک - ایرنا - مسئول مرکز شناسایی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 9 اهدای عضو موفق پارسال در این استان انجام شد و بیماران نیازمند با پیوند این اعضا از رنج بیماری نجات یافتند.

«مصطفی چقایی» روز چهارشنبه به مناسبت روز اهدای عضو در گفت و گو با ایرنا افزود: 14 بیمار مرگ مغزی سال گذشته در این استان شناسایی و برای اهدای اعضای آنان تلاش شد که مراحل اهدای عضو 9 نفر با موفقیت همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: پنج اهدای عضو ناموفق به دلیل رضایت ندادن خانواده و یا پایین بودن شاخص های شرایط اهدا از گردونه عملیاتی حذف شده است.
مسئول مرکز شناسایی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: چهار مورد بیمار مرگ مغزی نیز امسال در این استان شناسایی شده که هیچ کدام به مرحله اهدا و پیوند اعضا نرسیده است.
چقایی بیشترین موارد اهدای عضو استان مرکزی را در اراک عنوان کرد و گفت: این شهرستان به دلیل اینکه آمار حوادث (تروما) بالایی دارد نسبت به سایر مناطق استان در مقوله اهدای عضو پیشتاز است.
وی تاکید کرد: اهدای عضو امری خداپسندانه است که نیازمند تقویت فرهنگ سازی در بین خانواده ها است.
اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها و برخی بافت های بدن از جمله پوست، و همچنین قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.
تاکنون 44 بیمار مرگ مغزی در استان مرکزی اهدای عضو کرده اند.
6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان اهداي عضو استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت 916 نفر در پویش اهدای خون مهر سرخ در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل انتقال خون استان گفت: : ازابتدای ماه مبارک رمضان  ششمین پویش اهدای خون " مهرسرخ" باهدف ترویج فرهنگ اهدای خون درمراکز خونگیری سراسر استان آغازشده و تا  شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) ادامه داشته است. 
کامبیز مهدیزاده  افزود: درطول این مدت ۹۱۶ نفرجهت اهدای خون به مراکزخونگیری مراجعه کردند که ۷۷۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی ازاهدای خون ۱۰۴ نفر برای اولین بار درطول برگزاری پویش خبرداد وگفت: ۴۷۲ نفر ازاهداکنندگان شرکت کننده درپویش اهداکننده مستمر بودند و ۵۴ خانم هم موفق به اهدای خون شدند.
وی از برگزاری  پویش سراسری اهدای خون "فرشتگان رمضان" تاپایان ماه رمضان نیز خبرداد.

دیگر خبرها

  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • شرکت 916 نفر در پویش اهدای خون مهر سرخ در خراسان جنوبی
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد
  • حیات دوباره چند بیمار با اهدای عضو جوان ۳۰ ساله نکایی