Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که خداوند روزه گرفتن را در ماه مبارک رمضان واجب کرده، این است که روزه نیمی از صبر است به همین دلیل مؤمن با آمدن ماه مبارک رمضان خوش می‌شود و با روزه گرفتن، صبور بودن در مسیر زندگی را تمرین می‌کند.

سلمان محمدی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره اهمیت افطار در ماه مبارک رمضان گفت: در بیشتر روایت‌ها همواره بر ثواب افطاری دادن به روزه‌داران تأکید شده است، اما نباید از ثواب سحری خوردن در سحر‌های ماه مبارک رمضان غافل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: همچنین بر اساس آنچه که در منابع تاریخی بر آن تأکید شده، کسی که روزه‌اش را در یک روز از ماه مبارک رمضان بدون داشتن رخصت و یا بیماری بخورد، اگر تمام عمر خود را روزه قضا بگیرد که آن را جبران کند، نمی‌تواند.


وی در ادامه به صحبت‌های خود اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که خداوند روزه گرفتن را در ماه مبارک رمضان واجب کرده، این است که روزه نیمی از صبر است به همین دلیل مؤمن با آمدن ماه مبارک رمضان خوش می‌شود و با روزه گرفتن، صبور بودن در مسیر زندگی را تمرین می‌کند.

محمدی یادآور شد: همچنین بر اساس نقل مشهور در روایات، خداوند کسی را که به‌خاطر او یک روز روزه می‌گیرد، به اندازه ۷۰ سال از آتش دوزخ دور می‌کند. همچنین حضرت محمد (ص) فرموده‌اند: در‌های آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می‌شود و تا آخرین شب بسته نمی‌شود.

وی افزود: سفارش و روایات در خصوص تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان بسیار زیاد است به‌گونه‌ای که امام رضا (ع) می‌فرمایند: «کسی که در ماه رمضان آیه‌ای از قرآن را بخواند مانند کسی است که در دیگر ماه‌ها تمام قرآن را خوانده باشد.»


این کارشناس مذهبی توضیح داد: خواندن دعای شانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در این روز ثواب بسیاری دارد: «اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ الى دارِ القَرارِبالهِیّتَکِ یا إلَهَ العالَمین»، خدایا توفیقم ده در آن به سازش کردن نیکان ودورم دار در آن از رفاقت بدان وجایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان. "

وی خاطرنشان کرد: خواندن نمازی ۱۲ رکعتی که در هر رکعت سوره حمد و دوازده مرتبه سوره تکاثر خوانده شود از ثواب بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان روز شانزدهم ماه مبارک رمضان دعای روز شانزدهم رمضان کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم آئینی دعای باران در جشنواره رود و ریل روستای بیشه

عطا حسن‌پور در بازدید از روستای بیشه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره در راستای مقدمات و شاخص‌های ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: وجود چشمه‌سار‌های پرآب، رودخانه‌های خروشان، آبشار زیبای بیشه و آداب و سنت‌های روستایی و عشایری در کنار راه‌آهن سراسری شمال به جنوب موجب شده تا مسیری زیبا و دیدنی در منطقه گردشگری بیشه ایجاد شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: اجرای مراسم آئینی دعای باران، موسیقی محلی، شعرخوانی لری، تجلیل از راه بان نمونه و مراسم آیینی رقص لری از جمله برنامه‌های جشنواره فرهنگی رود و ریل است.
روستای گردشگری بیشه در منطقه‌ای به همین نام در کنار راه آهن سراسری تهران به جنوب و در ایستگاه راه آهن بیشه و در همجواری آبشار زیبای بیشه در ۶۰ کیلومتری خرم‌آباد قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • تغییر ناگهانی آمار پربیننده ترین برنامه ماه رمضان تلویزیون / محفل چگونه صدرنشین شد؟
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • مراسم آئینی دعای باران در جشنواره رود و ریل روستای بیشه
  • آمار پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون