Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی احکامی برای الزام صادر کنندگان به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور گفت که برخورد با کسانی که ارز صادراتی را به کشور بر نگرداندند از طریق قوه قضائیه انجام می‌شود.

هادی قوامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عدم بازگرداندن ۳۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور گفت: این موضوعی است که باید از سوی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، و هر وزارت خانه‌ای که صادراتی داشته و ارز آن باید به کشور بر می‌گشته، پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در بودجه سال ۹۸ حکمی را پیش بینی کردیم تا اگر کسانی که باید ارز را به کشور برگردانند این کار را انجام ندهند معافیت مالیاتی ارزش افزوده صادرات برایشان برداشته می‌شود و باید ۹ درصد از ارزش حاصل از صادراتشان را به شکل مالیات بر ارزش افزوده بپردارند. همچنین تنبیهی هم پیش بینی شده که اگر کسانی تا یک مدت خاص ارز را نیاوردند جریمه بدهند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان گفت: ساز و کار اجرایی این امر پیش بینی شده و این برخورد باید از طریق قوه قضائیه انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران امروز در نشست دومین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا و همچنین ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: روز جمعه هفتم اردیبهشت دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مهمان آغاز به کار خواهد کرد. این رویداد میزبان بیش از ۲۰۰۰ نفر از ۸۰ کشور است و ۴۰ کشور با هیأت عالی رتبه دولتی در این برنامه حضور خواهند داشت.

ضیغمی با بیان اینکه این نمایشگاه فضای مناسبی برای افزایش مقاصد صادراتی، گروه‌های کالایی و تنوع‌بخشی به بازارهای صادراتی است، تاکید کرد: بازدید از کارخانجات بزرگ، شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها هم در جریان برگزاری نمایشگاه در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دولت عربستان نیز به همراه هیأتی که در رأس آن یک معاون وزیر خواهد بود از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی توانمندی‌های صادراتی بازدید خواهند داشت.

معاون وزیر صمت گفت: در نمایشگاه سال گذشته پیش بینی ما این بود که در نتیجه انعقاد قراردادها بین تجار ایرانی و خارجی یک میلیارد دلار صادرات تحقق می‌یابد اما با توجه به حجم گسترده مهمانان در سال جاری در نمایشگاه پیش بینی می‌کنیم در نمایشگاه امسال زمینه صادرات بیش از یک میلیارد دلار فراهم شود. بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس حضور دارند.

کد خبر 6087817 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • بازدید عمومی نمایشگاه ایران اکسپو از روز یکشنبه آغاز می‌شود؛ نمایشگاه اکسپو چند روز است؟!
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان