Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که طرح‌های توسعه‌ای بنادر کشور بدون توقف در حال اجراست از پرترافیک بودن بنادر خبر داد و گفت: تا ۲ ماه آینده ۱۲ دستگاه ار تی جی به مجموعه امکانات بندر شهید رجایی اضافه می‌شود.به گزارش بلاغ، محمد راستاد اظهار کرد:‌ با وجود تهدیدات و ایجاد شرایط سخت و ویژه ، بنادر کشور همچنان پر ترافیک هستند که نشان می دهد چرخ کشتیرانی و بنادر در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ظرفیت می تواند تسهیل کننده اهداف اقتصادی کشور باشد.

وی با اعلام اینکه  بندر چابهار می تواند آینده حمل و نقل دریایی کشور باشد، گفت: در حالی که سال گذشته اکثر بنادر کاهش عملکرد داشته اند، بندر چابهار به تنهایی رشد 50 درصد را تجربه کرد.

وی با اشاره به این‌که مشکلات مربوط به بخش بیمه کشتی‌ها از حوزه حقوقی برطرف شده و به بخش فنی رسیده که امیدواریم به طور کامل تا چند وقت آینده حل شود، تصریح کرد: هزینه‌های نقل و انتقال ارز کشتی‌های خارجی در چنین شرایطی دشوار است، از این رو هزینه ارزی این کشتی‌ها را 5 درصد در نظر گرفته ایم. این درخواست در جلسات هیئت عامل تصویب شده و به زودی اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به این‌که توسعه ترمینال شماره 3 کانتینری بندر شهید رجایی با قوت و قدرت در حال اجراست و انتظار داریم فاز اول آن تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد، گفت: تجهیز و تکمیل ترمینال شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی در حال انجام بوده و سیاست سازمان بنادر کماکان بر پایه ایجاد ظرفیت و ساخت زیر بناهای بندری توسط دولت و ساخت و توسعه روبناها و خرید تجهیزات توسط بخش خصوصی است.

راستاد با بیان این‌که اولویت سازمان بنادر، سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی است و برای حفظ فعالیت و اشتغال در این بخش می‌تواند برای سهم خود تعدیل هم داشته باشد از اضافه شدن 12 دستگاه آر تی جی (جرثقیل دروازه ای محوطه کانتینر) به مجموعه امکانات بندری شهید رجایی تا 2 ماه آینده خبر داد و افزود: با رویکرد و برنامه های زمان بندی شده در سازمان بنادر تمام طرح های توسعه بنادر بدون توفقی در حال اجراست. 

وی تاکید کرد: با همکاری بخش خصوصی تمامی سرمایه گذاری‌ها در حال انجام است و ما توسعه پسکرانه‌های بندری را در دستور کار داریم؛ به طوری که 2400 هکتار از اراضی پسکرانه را در اختیار خدمات لجستیکی اقتصادی قرار داده ایم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد گفت: رفت و آمد از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به قشم و هرمز و برعکس تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی بیان کرد: فعالیت بنادر مسافری غرب هرمزگان و مسافرت به کیش نیز هم اکنون متوقف شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: مردم برای رفت و آمد به جزیره قشم می‌توانند از مسیر بندر پل خمیر به بندر لافت (قشم) و بر عکس استفاده کنند.

کد خبر 6079619

دیگر خبرها

  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • دورخوردگی از نوع ایرانی!
  • ◄ نجات افراد مضطر در مناطق کم عمق مهم ترین کاربر‌ی شناور نجات است
  • بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی
  • بازسازی شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی
  • بازسازی شناور جستجو و نجات دریایی در بندرشهیدرجایی
  • افزایش ۲۷ درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری
  • ثبت ۲میلیون و ۲۰۰ هزار عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی
  • ثبت بالاترین رقم عملیات کانتینری طی شش سال گذشته در بندر شهید رجایی
  • پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی