Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مسکو - ايرنا - روساي جمهوري روسيه و فرانسه و صدر اعظم آلمان در گفت وگوي تلفني سه جانبه بر اهميت حفظ برجام تاکيد کردند.

دفتر مطبوعاتي کاخ کرملين شامگاه سه شنبه اعلام کرد: ولاديمير پوتين، امانوئل مکرون روساي جمهوري روسيه و فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مذاکره تلفني درخصوص اوضاع پيرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت وگو کرده و سه طرف بر اهميت حفظ اين توافق بين المللي که عامل کليدي در حفظ ثبات و امنيت بين المللي است، تاکيد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سه طرف بر پايبندي روسيه، فرانسه و آلمان به همکاريهاي سودمند با ايران در عرصه تجاري و اقتصادي تاکيد کردند.
**توافق براي ادامه هماهنگي اقدامات براي حل مساله سوريه
در ادامه گفت وگوي تلفني سران سه کشور بطور مفصل در خصوص اوضاع سوريه ازجمله با توجه به موارد متعدد نقض آتش بس از سوي عناصر افراط گرا و تروريست ها در ادلب گفت و گو شد.
پوتين سران فرانسه و آلمان را در جريان اقدامات مشترک روسيه با ترکيه براي اوضاع شمال غرب سوريه و دفاع از ساکنان اين مناطق و رفع تهديد تروريستي در سوريه قرار داد.
در اين گفت وگوي تلفني به تشکيل کميته قانون اساسي سوريه و آغاز بکار آن ازجمله باتوجه به توافق هاي بدست آمده در اجلاس سران روسيه، ترکيه و آلمان در استانبول توجه خاص شد.
سه طرف براي ادامه هماهنگي اقدامات در مسير حل و فصل سياسي بحران سوريه بر اساس قطعنامه 2254 شوراي امنيت و مطابق با اصول تامين حق حاکميت و تماميت ارضي سوريه توافق کردند.
**تاکيد بر حل و فصل سياسي اوضاع اوکراين
دفتر مطبوعاتي کاخ کرملين در ادامه گزارش اعلام کرد: سران سه کشور در ادامه گفت وگوي تلفني در خصوص بحران داخلي اوکراين باتوجه به سياست ناکام دولت سابق اوکراين به رياست پترو پروشنکو و تغيير حکومت اين کشور گفت وگو و تبادل نظر کردند.
سه طرف خاطرنشان کردند که تنها راه حل بحران اوکراين مجموعه تدابير در چارچوب توافقنامه مينسک است.
در اين گفت وگوي تلفني همچنين در خصوص حل مساله حضور روسيه در مجمع پارلماني شوراي اروپا که از سال 2014 با اعمال تحريم ها در مورد هيات روسيه، مساله بروز کرده است، گفت وگو شد.
گفتني است هيات روسي از آن زمان که حق راي و شرکت در فعاليت کميسيون هاي مجمع پارلماني شوراي اروپا را از دست داد در نشست هاي آن شرکت نمي کند و حق عضويت سالانه شامل 30 ميليون دلار را نمي پردازد.
اروپام*391*1346
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر پوتین درباره حادثه هولناک مسکو/ باید بفهمیم دستور کار که بود

به گزارش خبرآنلاین پوتین اعلام کرد که آمریکا و متحدان در تلاش برای حفاظت از گروه‌های نیابتی خود در اوکراین بوده و می‌گویند که کی‌یف هیچ نقشی در این حملات تروریستی نداشته و داعش مسئول این حملات است.
رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه تروریست‌ها بعد انجام عملیات به سوی اوکراین در حال حرکت بودند گفت: آنجا چه کسی انتظارشان را می‌کشید؟ مشخصا کسانی که حامی رژیم کی‌یف هستند نمی‌خواهند که هم‌دست و حامی تروریسم شناخته شوند اما همچنان سوالات زیادی باقی است.

پوتین ادامه داد: ما می‌خواهیم بدانیم که دستور را چه کسی داده است.

وی تصریح کرد که اوکراین با شکست در خط مقدم تلاش کرده تا از مرز روسیه عبور کند، غیرنظامیان در بلگراد را بمباران کرده و به سوی کریمه موشک‌هایی شلیک کرده است.

پوتین گفت که تمامی این اقدامات که مشخصا به حمله‌ای تروریستی منتهی می‌شوند که هدف آن ترساندن روسیه و افزایش روحیه خودشان است تا بتوانند به پیروی از دستورات واشنگتن ادامه داده و به نبرد بپردازند.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد، در حمله روز جمعه به سالن کنسرت در حومه مسکو دست‌کم ۶۰ نفر کشته و بیش از ۱۴۵ نفر زخمی شدند. این حمله که مقام‌های روس در حال بررسی تروریستی بودن آن هستند، مرگبارترین حمله در سال‌های اخیر در روسیه است.

گروه داعش مسئولیت حمله تروریستی مرگبار روز جمعه را برعهده گرفت و در بیانیه ای اعلام کرد، جنگجویان داعش به تجمع بزرگی در حومه مسکو، پایتخت روسیه حمله کردند. داعش همچنین تأکید کرد نیروهایش فرار کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888236

دیگر خبرها

  • رفت و آمد کامیون‌های ایرانی از هرات تسهیل می‌شود
  • «شرودر» دوستی با پوتین را مفید دانست
  • پوتین تهدید کرد/ در هر کشوری باشد می‌زنیم
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات برای تسهیل رفت و آمد کامیون‌های ایرانی
  • پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • تاکید کرملین بر ادامه برنامه توسعه روسیه با وجود جنگ
  • نظر پوتین درباره حادثه هولناک مسکو/ باید بفهمیم دستور کار که بود
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و بورل