Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:07:28 GMT

جامعه خیران: بزرگترین شیرخوارگاه تهران تجهیز شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۰۱۴۹

جامعه خیران: بزرگترین شیرخوارگاه تهران تجهیز شود

تهران- ایرنا- سخنگوی جامعه خیران حامی معلولان گفت: بزرگترین شیرخوارگاه تهران به نام شبیر نیازمند تجهیز امکانات توسط بهزیستی است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا کارگری شامگاه سه شنبه در آیین جشن گلریزان فرشته های زمینی در شیرخوارگاه آمنه پایتخت اظهارداشت: این شیرخوارگاه با استانداردهای ملی ساخته شده که طبق توافق با بهزیستی نیازمند تجهیز امکانات است تا آماده خدمات رسانی به جامعه هدف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تاکنون 2 میلیارد تومان برای این شیرخوارگاه هزینه شده است و مسئولان نیز برای تجهیز آن وعده هایی داده اند که امیدواریم عملیاتی شود.
شیرخوارگاه شبیر به عنوان بزرگترین شیرخوارگاه واقع در میدان خراسان از سوی جامعه خیران حامی معلولان ساخته شده است.
گوی ادامه داد: همه تلاش جامعه خیران حامی معلولان کشور جذب مشارکت های خیران برای خدمات رسانی مناسب به مددجویان بهزیستی است.

** مددجویان در دورترین نقاط مستمری می گیرند
علی کرد نماینده مردم خاش و میرجاوه (واقع در سیستان و بلوچستان) در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با بیان اینکه مددجویان بهزیستی در دورترین استان ها مستمری می گیرند اظهارداشت: امروز بهزیستی حتی در مناطق محروم خدمات به جامعه معلولان و مددجویان ارائه می کند.
وی افزود: در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان هیچ معلول واجد شرایطی در پشت نوبت مستمری نداریم.
کرد اظهارداشت: معلولان ضایعه نخاعی 100 درصد دارای پرستار و خدمات ویژه هستند، همچنین هزینه های درمان ماهانه به حساب معلولان در سراسر کشور واریز می شود.
به گفته وی شهریه دانشجویان معلول نیز توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود.
نماینده مردم خاش با اشاره به اینکه در زمینه مسکن مددجویان نیز قدم های خوبی برداشته شده است گفت: در این زمینه نیز شاهد مشارکت های خوب خیران هستیم.
وی گفت: امروز مردم با گرایش های سیاسی، قومی و دینی مختلف در کنار یکدیگر جمع شده اند تا به مددجویان بهزیستی کمک کنند.

** استاندار تهران دنبال مشارکت های اجتماعی
مدیرکل بهزیستی استان تهران نیز در این آیین با اشاره به اینکه استاندار تهران به دنبال جذب مشارکت های اجتماعی است، بیان کرد: وی با حداکثر مشارکت و همفکری همه دستگاه ها دغدغه مند خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی است.
داریوش بیات ادامه داد: استاندار تهران با شفافت سازی مسائل معلولان را پیگیری می کند.
وی همچنین از مشارکت های خیران قدردانی و خاطرنشان کرد: خیران همیشه حامی بهزیستی بوده اند و از کمک رسانی در ارائه خدمات به مددجویان کوتاهی نمی کنند.
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: خیران سرمایه های اجتماعی کشور و به دنبال نیکوکاری و خیررسانی در جامعه هستند.
به گزارش ایرنا جشن گلریزان فرشته های زمینی همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در شیرخوارگاه آمنه با حضور حامیان و خیران مددجویان بهزیستی با توزیع فرم های مشارکت های مردمی برگزار شد.
تهرام/8138/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شيرخوارگاه آمنه بهزيستي جشن گلريزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند

محمدمهدی فداکار صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در نخستین همایش هم‌بینایی و زیستی نو به میزبانی موسسه نگاه آفتاب مهر کرمان  گفت: ضرورت توسعه همه جانبه ایجاب می‌کند که همه با هم پیش برویم و توسعه انسانی، مهم‌ترین بُعد آن است و در این بین آموزش به عنوان اصلی‌ترین مسئله محسوب می‌شود.

وی به اهمیت فعالیت‌های علمی، پژوهشی برای پیشبرد برنامه اشاره داشت و افزود: نحوه تعامل و ارتباط با گروه‌های ویژه جامعه از جمله نابینایان باید آموزش داده شود.

استاندار کرمان به طرح پروژه‌های نیازمند ورود خیران در جلسات سالانه مجمع خیران استان اشاره داشت و بر حمایت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی از محصولات تولیدی نابینایان و کم‌بینایان تاکید کرد.

موسسه نگاه آفتاب مهر مجموعه‌ای با وسعت ۵ هزار مترمربع و کارکرد آموزشی، مهارتی، فرهنگی، ورزشی، اقامتی و درمانی است که با مشارکت خیران و شهرداری کرمان به منظور خدمت‌رسانی به نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان راه‌اندازی شده است.

زهرا مرتضوی، مدیر موسسه نگاه آفتاب مهر گفت: این مجموعه از ۲۷ مهر ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده و در ۶ ماه فعالیت خود، شاهد توانایی‌های باورنکردنی نابینایان در مهارت‌آموزی رشته‌های مختلف از جمله بافندگی فرش بوده است.

وی افزود: امکانات مجموعه کاملا رایگان در اختیار نابینایان قرار دارد و این علاقه و استعداد نابینایان در یادگیری به ما یاد داد که با کلاس‌های قوی‌تر و متنوع‌تر پیش برویم.

مرتضوی پیشگیری را از اهداف مهم موسسه دانست و تصریح کرد: برنامه ما بر این است که از فناوری و تکنولوژی روز برای پیشگیری از نابینایی و کم بینایی استفاده کنیم. ما حتما فراملی می‌شویم و با دنیا ارتباط گرفته و علم روز را برای نابینایان و کم بینایان خواهیم آورد.

وی بیان  کرد: توانمندسازی نابینایان و کم‌بینایان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال، اعتماد به نفس و حضور این گروه را در جامعه ایجاد می‌کند.

مدیر موسسه نگاه آفتاب مهر گفت: کارگروه‌های آموزش، اشتغال، توانمندی، حقوق شهروندی و تربیت روانی، پنج کارگروهی است که در ۲ روز همایش برگزار می‌شود تا با استفاده از کمیته‌های ذیل آن در کشور برای نابینایان کار کرده و زندگی را برای آن‌ها تسهیل کنیم.

نخستین همایش هم‌بینایی و زیستی نو  با تلاش موسسه نگاه آفتاب مهر، ۵ و ۶ اردیبهشت ماه جاری در کرمان در حال برگزاری است.  

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن