Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@11:22:08 GMT

واحد هميار كارگران در شركت هرمز پور راه اندازي شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۰۵۰۰

واحد هميار كارگران در شركت هرمز پور راه اندازي شد

در راستای بهبود کارآمدی محیط کار، ارتقاء سلامت و عملکرد کارگران، واحد هميار كاركنان در شركت هرمز پودر با حضور سرپرست اداره كل تعاون، كار ورفاه اجتماعي و جمعی از مدیران راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « کیامرث برخورداری » در حاشيه افتتاح اين مركز اظهار کرد: وزارت متبوع برنامه هاي متعدد و جامعي براي پيشبرد اهداف و كمك به جامعه هدف دارد كه يكي از اين برنامه هاي جامع، حمايت با تأکيد بر کاهش آسيبهاي اجتماعي است كه در اين راستا، اين اداره كل راه اندازي خانه هاي بهداشت كارگري، خانه هاي فرهنگ كار و تلاش و مراكز هميار كاركنان را در برنامه هاي خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی هدف کلی از اجرای این طرح را ارتقای سلامت در هر چهار بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی ذکر کرد و افزود:  با راه اندازي اين واحد در شركت هرمزپودر  بعنوان پنجمين مركز هميار كاركنان، در مجموع حدود 11 هزار نفر تحت پوشش اين طرح  در استان هرمزگان قرار گرفتند.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: طرح همیار کارکنان (EAP) ویژه محیط های کاری است که برای کمک به بررسی مسائل مرتبط با بهره وری  محيط كاري، شناسایی و حل نگرانی های شخصی کارکنان و دیگر مسائل مرتبط و موثر بر عملکرد شغلی آنان ایجاد شده است.

 

برخورداري، مدیریت استرس، نگرانی های خانوادگی، تعادل بین کار و زندگی، سوء مصرف مواد ، مشکلات ارتباطی، مدیریت مرحله گذار زندگی، سلامت و امنیت شغلی ، کیفیت زندگی کاری ، خشونت و رفتارهای کاری ضد بهره وری و فرسودگی شغلی را از مهمترین خدماتی عنوان كرد که در قالبEAP   به کارکنان ارائه می شود.

 

وی اضافه کرد: كاهش در مرخصی هاي استعلاجی، کاهش در حوادث، جبران خسارات کارکنان، صرفه جویی در از دست دادن زمان هدر رفته،  کاهش اعتراضات و کاهش توبیخ از مزایای استفاده از برنامه همیار کارکنان و آموزش مهارت های زندگی ( مقابله با استرس ، ابراز وجود ،  مسئله مدیریت خشم )، پیشگیری از بروز خشونت، پیشگیری از مصرف مواد، آشنائی با عوامل خطر ساز و محافظت کننده و آشنایی با زمینه های درمان از جمله اهداف اين طرح است.

 

سرپرست اداره كل تعاون، كار ورفاه اجتماعي در ادامه عنوان کرد: واحد اجتماعي اين اداره كل براي تأمین سلامت روان کارگران نيز دوره هاي آموزشي با موضوعات مختلف برگزار كرده است.

 

« فرهادی نیا »، دبير شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان نيز بر پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي تاكيد كرد و گفت: برنامه ها و فعاليتهاي حوزه پيشگيري بايد متناسب با جامعه هدف  انجام شود.

 

وی افزود: اجرای طرح هميار كاركنان گامي در جهت پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است و فراهم نمودن زيرساختها براي اجراي اين طرح در همه دستگاههاي دولتي ضروري است.

 

فرهادی نیا با بيان اينكه افغانستان به عنوان بزرگترين توليد كننده مواد مخدر در دنيا با واسطه استان سيستان و بلوچستان به نوعي همسايه هرمزگان محسوب مي شود، اضافه کرد: اين موضوع بر اهميت و حساسيت كار ستاد هماهنگي مبارزه با مواد مخدر هرمزگان مي افزايد و ستاد در اين راستا برنامه هاي مختلفي را دارد.

 

وی عنوان کرد: با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري در اين خصوص مبارزه با مواد مخدر، ضروري است كه همه در راستاي مبارزه و پيشگيري از اعتياد كه یکی از این آسیب‌های اجتماعی است، تلاش كنند.

 

وي گفت:  شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در سطح بنگاههاي قتصادي با اداره كل تعاون، كار ورفاه اجتماعي همكاري هاي لازم را خواهد داشت.

 

« غلامحسين رنجبر »، مديركل بهزيستي هرمزگان نيز رسالت و رویکرد اصلی بهزیستی را پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمند سازی جامعه هدف عنوان كرد و گفت: اقدام برای کاهش و رفع آسیب های اجتماعی در هر منطقه باید با نگاه خاص به آن منطقه انجام شود تا بازخورد مثبتی به همراه داشته باشد و اداره كل بهزيستي در اين راستا همكاري لازم را با اداره كل تعاون، كار ورفاه اجتماعي دارد.

 

گفتنی است؛ تاکنون تعداد چهار واحد همیار کارکنان در استان هرمزگان در شرکت های "پتروصنعت گامرون" ، شركت نفت ستاره خلیج فارس"، شركت پالايش نفت بندرعباس و "شرکت آب منطقه ای" هرمزگان تاسیس شده و پنجمين واحد نیز در شرکت هرمز پودر راه اندازی شد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس خراسان جنوبي روزه اولی ها مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان بیرجند سلامت کارگران هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف دادند.

وی افزود: رانندگان با مشاهده مأموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودروها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: در بازرسی از خودروهای توقیفی ۳۸۴ کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش مأموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

کد خبر 6087528

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • چرا طرح طبقه‌ بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌ شود؟
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر