Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:19:14 GMT

دوچرخه و اداره کشور

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۰۵۲۴

دوچرخه و اداره کشور

تهران- ایرنا- بعد از اظهارنظرهای مختلف و متفاوت در مورد دوچرخه‌سواری بانوان، بالاخره دیروز سخنگوی قوه قضاییه در اظهارنظری رسمی اعلام کرد که دوچرخه‌سواری بانوان از منظر قانونی مشکلی ندارد؛ اعلام نظری که به نوعی می‌تواند فصل‌الخطابی برای مناقشه عجیب «دوچرخه‌سواری بانوان» باشد.

روزنامه اعتماد در سرمقاله ای به قلم فریده غیرت، نوشته است: اما گذشته از این اعلام موضع.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..به نظر می‌رسد تمامی این حاشیه‌ها و جنجال‌آفرینی‌ها از پایه و اساس با ابهام مواجه باشد.

درحقیقت مردم حق دارند از خود بپرسند در جایی که کشور ما در یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخی خود به سر می‌برد و در شرایطی که جامعه و مردم آن با مشکلات اقتصادی و اجتماعی عدیده‌ای روبه‌رو هستند، دامن زدن به چنین مسائل کم اهمیتی چه لزومی دارد؟ اگر چه گروهی بر این باورند که طرح مساله و حتی بازه زمانی آن به گونه‌ای طراحی شده که اهدافی را در پس پرده دنبال می‌کند؛ اهدافی که شاید ساده‌ترین آنها ایجاد نگرانی در لایه‌های مختلف جامعه باشد.

سوال اینجاست که اصلا فرض کنیم خانم‌ها در جامعه دوچرخه‌سواری بکنند یا نکنند؟ اصولا در هر دو صورت، چه اتفاق مهمی و چه تغییری در روند اداره کشور و حل مشکلات جامعه به وجود خواهد آمد؟

گو اینکه به نظر می‌رسد در زندگی شهروندان تاثیرگذار باشد زیرا می‌توانند با چنین حمل و نقلی به پاک شدن هوای شهرشان کمک کنند و اتفاقا تردد با دوچرخه اقتصادی‌تر هم خواهد بود. موضوعی که همان‌گونه که سخنگوی قوه قضاییه نیز به درستی به آن اشاره کرده‌اند، هیچ منع قانونی نداشته و ندارد.

چرا که بر اساس قانون و عرف جامعه ما، اصولا زنان باید در مراکز عمومی و ملأعام از حیث لباس پوشیدن و رفتار، شؤونات جامعه و فرهنگ و دین را رعایت کنند.

حالا فرقی نمی‌کند که این رفتار پشت فرمان ماشین باشد یا روی زین دوچرخه.

از سویی باید از مخالفان دوچرخه‌سواری بانوان سوال کرد که واقعا این اقدام چه آسیبی به جامعه می‌رساند؟ اصلا چند درصد از زنان، امکان دوچرخه‌سواری دارند که این همه حاشیه برای آنها درست شده است؟

درنهایت جمیع این موارد- بدون آنکه بخواهیم موضع‌گیری و جبهه‌گیری خواصی بکنیم- ما را به این نتیجه می‌رساند که تمامی این مناقشات از ریشه بی‌مورد است.

پس بهتر است در جایی که زنان از مشکلات حقوقی عدیده‌ای رنج می‌برند و در شرایطی که دشمنان خارجی، چشم به آنچه ما در کشورمان می‌کنیم دوخته‌اند و منتظر بهانه‌ای برای جنجال‌آفرینی هستند، به جای پرداختن به چنین مقوله‌هایی به فکر حل و فصل مشکلات حقیقی شهروندان و کشورمان باشیم تا مردم شایسته ایران در محیطی آرام و امن و با آسایش اقتصادی کامل زندگی کنند.

*منبع: روزنامه اعتماد،1398،3،1
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اعتماد دوچرخه سواري بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رکابزنان اعزامی به مسابقات کوهستان قهرمانی آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون دوچرخه‌سواری، محمود وفایی مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری گفت: با نظر کمیته فنی تیم‌های ملی کوهستان ۵ ورزشکار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا - مالزی مشخص شدند. فراز شکری، حسین زنجانیان، طا‌ها قابلی، فاطمه عباسی و فرانک پرتوآذر ۵ نماینده کشورمان در مسابقات کوهستان قهرمانی آسیا خواهند بود. البته فرانک پرتوآذر باتوجه به حضور در مسابقات تیم باشگاهی به طور مستقیم راهی محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی خواهد شد.   مدیر تیم‌های ملی افزود: این ۴ ورزشکار از ۵ اردیبهشت به مدت یک هفته در استان گیلان به سرمربیگری آرش امیدفر اردوی نهایی خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • محرومیت زنان تبریزی پیامد جیمی جامپ اراکی؟!
  • فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!
  • ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • معرفی رکابزنان اعزامی به مسابقات کوهستان قهرمانی آسیا
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی
  • حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌