Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:33:10 GMT

40 قطعه زمین برای ساخت خانه عالم در انتظار اعتبار است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۰۶۲۳

40 قطعه زمین برای ساخت خانه عالم در انتظار اعتبار است

ایلام - ایرنا - معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: 40 قطعه زمین در این استان آماده ساخت خانه عالم بوده که عملیات ساخت و ساز در این فضاها به علت نبود اعتبار هنوز محقق نشده است.

حجت الاسلام حشمت رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از این قطعات اهدایی مردم و بخشی نیز توسط این سازمان برای احداث خانه عالم و اسکان مبلغان دینی خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر ضرورت جذب اعتبار برای ساخت خانه های عالم در این استان گفت: کمبود خانه های عالم یکی از مشکلات اسکان روحانیان در این استان و همچنین عدم اقامه نماز جماعت بصورت 100 درصد در مساجد روستایی این استان است.
معاون تبلیغات اسلامی ایلام تاکید کرد: هم اینک به علت کمبود خانه عالم نماز جماعت تنها در 25 درصد مساجد روستایی این استان اقامه می شودکه علت آن نبود خانه عالم برای اسکان مبلغان دینی است.
رستمی به اقامه نماز جماعت در مساجد شهری استان اضافه کرد و گفت: نماز جماعت در این مساجد نیز بین 85 تا 90 درصد اقامه که علت عدم پوشش 100 درصدی آن کمبود روحانی تبلیغی در شهرهاست.
به گفته وی، پوشش اقامه نمازهای جماعت در مساجد مناطق روستایی و شهری استان در ماه مبارک رمضان به علت اعزام مبلغان دینی از حوزه های علمیه به ترتیب به 30 و 100 درصد افزایش می یابند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام تعداد خانه های عالم موجود در روستاهای استان را 75مرکز برشمرد و گفت: برای جبران کمبود مبلغ روحانی و توسعه اقامه نماز جماعت در مناطق روستایی به ساخت 100 خانه عالم جدید نیاز است.
وی با ذکر اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت هر خانه عالم بیش از یک میلیارد ریال است افزود: در صورت تامین اعتبار ساخت خانه عالم برای 40 قطعه زمین موجود 50 درصد نیاز روستاهای استان به حضور مبلغان روحانی رفع خواهد شد.
بیش از 700 مسجد، حسینیه و تکیه در استان ایلام وجود دارد.
7171/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دين نماز جماعت مساجد ائمه جماعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد

علی کرمی گفت: شهر امیرکبیر دارای طرح تفضیلی با وسعت ۱۶ میلیون مترمربع است که برای آن ۱۸ محله طراحی شده و برای هر محله نیز، سند مالکیت جداگانه دریافت شده است.

وی بیان کرد : اسناد مالکیت برای هر محله از واحدهای مسکونی، تجاری، خدماتی و اداری پس از، احداث به مرور دریافت می‌شود که تاکنون در ۲ محله اسناد قطعات مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی برای یک هزار و ۲۰۰ فقره صادر شده است.

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران درباره وضعیت املاک زمین در شهر مهاجران گفت: عملیات عمرانی در این شهر از سال ۱۳۷۰ به وسعت حدود ۱۲ میلیون مترمربع آغاز شد.

کرمی افزود: زمین‌های شهر مهاجران نیز از سه بخش موقوفه، ملی و تشکیل شده که تاکنون برای پنج میلیون مترمربع از زمین‌های بخش خصوصی و برای چهار میلیون مترمربع از زمین‌های ملی، اسناد مالکیت صادر شده است.

وی بیان کرد: ۹۶ قطعه در محله ۲، ۱۶۶ قطعه در محله چهار و ۹۰۰ قطعه در محله پنج شهر جدید امیر کبیر در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان اختصاص و بخشی واگذار شده است.

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر و مهاجران استان مرکزی گفت: این شرکت همچنین ۲۰۰ قطعه زمین در شهر امیرکبیر به متقاضیان برای ساخت انفرادی مسکن برای ساخت قرار در نظر گرفته است.

کرمی افزود: نظارت عالیه حقوقی بر تنظیم و انعقاد سایر قراردادها از جمله قرارداد با پیمانکاران نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: واحد حقوقی و املاک شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران، به عنوان قلب شرکت، رسالت‌های قابل توجهی در زمینه‌های حقوقی، قضایی، املاک و ثبت در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • آغاز ساخت خانه عالم روستای کرچ در بویین میاندشت
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد