Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده گروه‌های جهادی استان فارس گفت: نبود برنامه و عدم شفافیت وظایف دستگاه‌های دولتی در مورد خدمت‌سانی به حاشیه شهر‌ها باعث سردرگمی و عدم پشتیبانی مناسب از گروه‌های جهادی برای این مناطق مهم شده است.

سجاد رئیسی، نماینده گروه‌های جهادی استان فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در شیراز، با اشاره به ماهیت گروه‌های جهادی گفت: گروه جهادی نه تنها دانشجویان بلکه فارغ التحصیلان، اساتید، نخبگان دانشگاه با همه سلایق و گرایش‌های سیاسی و مذهبی را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در یک کلام حرکت‌های جهادی نقطه وحدت مردمی است؛ تشکیلاتی که علاوه بر محرومیت زدایی به خودسازی اعضایش نیز می‌پردازد.   رئیسی مطرح کرد: گروه‌های جهادی به عنوان مجموعه‌ای خودجوش، مردمی و انقلابی از جمله بهترین بستر‌ها برای تحقق پیشرفت روستا به شمار می‌روند. مزیت‌هایی مانند تقدس مفهوم جهاد، داوطلبانه بودن فعالیت‌ها و انعطاف ساختاری موجود در آنها، توان جذب اقشار و افراد با تخصص‌های مختلف را فراهم کرده است.
نماینده گروه‌های جهادی استان فارس در ادامه با بیان شوق خدمت خالصانه نیرو‌های جهادی در گروه‌های جهادی اظهار کرد: خوشبختانه امروز بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف در سراسر استان به شوق خدمت خالصانه به هم وطنانشان، جذب گروه‌های جهادی در اقصی نقاط استان می‌شوند که حضور پرشور دانشجویان و طلاب جهادی به منظور کمک به مردم مناطق سیل زده، مصداقی از این شور و انگیزه جوانان است.
وی گفت: ما باور داریم که با استفاده از این نیروی جوان و سرشار از انگیزه انقلابی، می‌توان به اهدافی دست یافت که سالیان سال چشم انتظار تحقق آن‌ها بوده ایم.
رئیسی بیان کرد: سال‌های نخست پیروزی انقلاب اتکا به نیروی جوانان انقلابی با روحیه جهادی موجب ارائه خدمات بی سابقه‌ای به روستا‌ها شد، امروز نیز تنها مکملی که باید به نیروی عظیم جهادگران افزوده شود، باور به توان آن‌ها و بسترسازی برای فعالیت هایشان است.
مسئول گروه جهادی شهید پیرویان کازرون عنوان کرد: مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» که امام بزرگوار به همه آموخت، عامل عزت و پیشرفت در همه عرصه‌ها است و اردو‌های جهادی بهترین بستر برای نهادینه کردن این اصل در ذهن و دل دانشجویانی است که آینده کشور در دست آنان است و کیست که نداند مشکلات و خلاء‌های امروز کشور ما ناشی از فقدان همین مدیریت و روحیه جهادی است؟!
وی با اشاره به مشکلات اخیر کشور تصریح کرد: ناگفته پیدا است راه حل مشکلات بزرگ کشور چیزی جز اتکا به توان داخل، اعتماد به نیرو‌های جوان و بومی نیست و نباید به دنبال رفع محرومیت و حل مشکلات از طریق نسخه‌های ترجمه شده غربی بود.
رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: آیا نباید مدیران کشور و هر فردی که در جمهوری اسلامی ایران به پست و مقام تأثیرگذاری می‌رسد یک روز از سال را در اردو‌های جهادی شرکت کند، نه برای گرفتن عکس یادگاری که برای لمس محرومیت و فقر؟
وی با اشاره به عدم توجه به روستا و مهاجرت بی رویه که باعث ایجاد حاشیه نشینی شهر‌ها شده است، گفت: در کنار نبود برنامه و عدم شفافیت وظایف دستگاه‌های دولتی در مورد خدمت رسانی به حاشیه شهر‌ها باعث سردرگمی و عدم پشتیبانی مناسب از گروه‌های جهادی برای این مناطق مهم شده است. آیا نیازمند تغییر سیاست و نگاه ویژه‌ای نیست تا بتوان از ظرفیت بزرگ گروه‌های جهادی برای این مناطق استفاده کرد؟
رئیسی افزود: امروز «گام دوم انقلاب» که همانا «خودسازی، جامعه پردازی و و رسیدن به تمدن نوین اسلامی» است، آرمان و افق پیش روی همه ما است و گروه‌های جهادی یکی از بهترین سازوکار‌ها برای تحقق این آرمان هستند.
این فعال دانشجویی در خاتمه با اشاره به دستگاه‌های دولتی و ائمه جماعت در استان تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی مرتبط با اردو‌های جهادی، سازوکار ارتباط خود را با گروه‌های جهادی تدوین کنند تا انرژی دانشجویان جهادی نه در بروکراسی اداری بلکه در مناطق محروم مصروف شود و درخواست می‌شود ائمه جمعه در سراسر استان بخشی از وجوهات شرعی تحت اختیار خود را به اردو‌های جهادی دانشجویی اختصاص دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردوهای جهادی گروههای جهادی در مناطق محروم گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم

جهادگران بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور در روستای بزنوید واقع در شهرستان الیگودرز استان لرستان اردوی جهادی خود را برگزار کردند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مستند ستاره دنباله‌دار روایتی از حضور گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در روستای بزنوید شهرستان الیگودرز استان اصفهان است.

این گروه جهادی به مدت ۱۰ روز فعالیت‌های فرهنگی، تدریس، رفع اشکال در پایه‌های مختلف، ورزش، مشاوره کشاورزی و باغبانی، مشاوره خانواده، آموزش نقاشی و عکاسی را در این روستا انجام داده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • اشتراک ظرفیت‌های فناوری ایران و پاکستان موجب پیشرفت دو کشور می‌شود
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم