Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:15:35 GMT

مردم 28 هزار کودک بی سرپرست را تحت حمایت قرار دادند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۰۶۸۰

مردم 28 هزار کودک بی سرپرست را تحت حمایت قرار دادند

تهران- ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: خیرین و نیکوکاران کشور از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 28 هزار کودک بی‌سرپرست را پس از تشکیل پرونده و انجام اقدامات اولیه تحت حمایت های مالی و غیرمالی خود قرار دادند.

علیرضا عسگریان روز چهار‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: امیدوارم با توجه به استقبال و همدلی هر چه بیشتر مردم در این زمینه کودکان تحت پوشش حمایت های مردمی، به 200 هزار نفر برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: از مهمترین اولویت ها و دغدغه های کمیته امداد تمرکز بر حمایت از ایتام، محرومان و توسعه شبکه های نیکوکاری به 200 هزار شبکه است.
عسگریان اظهار داشت: ساخت مسکن برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از دیگر برنامه‌های اجرایی و دارای اولویت کاری این نهاد در سال جاری است.
وی در پاسخ به این سوال که رسانه ها چه نقشی در جذب و هدایت مشارکت‌های مردمی دارند، گفت: رسانه ها به خصوص خبرنگاران مرکز هدایت و جذب مشارکت های مردمی برای حل مشکلات نیازمندان جامعه هستند.
عسگریان با اشاره به پوشش اخبار حادثه سیل و نقش رسانه ها در جذب و هدایت کمک های مردمی به مناطق سیل زده اظهار داشت: عمل خیر و نیکو تنها به مسائل نقدی و غیرنقدی ختم نمی شود بلکه یک خبرنگار دلسوز نیز می تواند با نشر مطالب و تصاویر واقعی تاثیر بسزایی در جامعه از خود به جای بگذارد.
وی اظهار داشت: همانطور که ملاحظه شد صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و نیز شبکه های معتبر در فضای مجازی نقش قابل توجهی در هدایت و جذب مشارکت‌های مردمی در حادثه سیل امسال داشتند که جای قدردانی دارد.
به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، 600 هزار حامی در سطح کشور در یاری ‌رسانی به ایتام و فرزندان محسنین با کمیته امداد همکاری دارند.
فرزندان محسنین کودکانی هستند که پدر دارند ولی در واقع پدران آنها نمی‌توانند به خانواده خود حمایت‌های اقتصادی ارائه دهند و در برخی اوقات نیز هزینه‌هایی به آنان تحمیل می‌کنند.
عسگریان افزود: در حال حاضر سرانه پرداختی به فرزندان ایتام 250 هزار تومان در ماه است و فرزندان محسنین به طور میانگین ماهانه 113 هزار تومان از سوی حامیان دریافت می‌کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه فرهنگ خیر و احسان در کشور یک فرهنگ ریشه‌ دار است، تاکید کرد: در شرایط سخت اقتصادی در سال گذشته، خیران بیش از 700 میلیارد تومان در حمایت از ایتام و محسنین مشارکت داشتند.
اجتمام * 1933*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد كودك بي سرپرست عسگريان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: اولویت کمیته امداد استان توانمندسازی مددجویان در حوزه‌های متفاوت نظیر مسکن و اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، نبی الله الله دادی امروز _پنج شنبه سی‌ام فروردین_ در جلسه تکریم و معارفه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نائین اظهار کرد: ما در کمیته امداد استان اصفهان در خدمت حدود ۶۰۰۰ ایتام و حدود ۲۶۰۰۰ از محسنین هستیم که طرح اکرام ایتام و حمایت معنوی از این افراد یکی از دغدغه‌های ما در سطح استان اصفهان است.

وی افزود: به لطف خدا حدود ۱۲۲۰۰۰ حامی از این فرزندان محسنین حمایت می‌کنند و در بحث مشارکت شاید در برخی حرف‌ها و اذهان عمومی گفته شود که میزان کاهش یافته اما در عمل حمایت‌هایی که این ۱۲۲ هزار حامی به صورت مستقیم واریز می‌کنند در سال گذشته ۳۸ درصد از نظر مبلغ و تعدادی رشد داشته است.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ادامه داد: فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع از بزرگان دینی و قومیتی نسل به نسل در مردم در حال چرخش است و مردم به این نکته توجه ویژه دارند.

الله‌دادی تصریح کرد: اولویت کمیته امداد استان اصفهان توانمندسازی مددجویان در حوزه‌های متفاوت نظیر مسکن و اشتغال است و با توجه به تفاهم‌نامه‌های کمیته امداد با بنیاد مسکن و سپاه، هیچ محدودیتی برای احداث مسکن نداریم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد برای هر مددجوی تحت حمایت که زمین داشته باشد احداث مسکن را انجام می‌دهد، گفت: از شورای مسکن شهرستان درخواست داریم که از هرجایی که زمین در اختیار مددجویان قرار دهند تا ما سریع برای آن‌ها احداث مسکن را انجام می‌دهیم.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اضافه کرد: در سه روز گذشته در حدود ۸۳۶ واحد در استان و ۳۳۰۰۰ کمیته امداد در کل کشور شاهد افتتاح مسکن بودیم؛ کمیته امداد در بحث اشتغال به مددجویان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد و در بحث تسهیلات به ۵ دهک اول که تحت حمایت باشند یا نباشند خدمات ارائه می‌کند.

الله دادی خاطرنشان کرد: فرماندار و عاملان بانک‌های نائین در سال گذشته همکاری بسیار خوبی با کمیته امداد داشتند و از این رو توانستیم نزدیک به ۸۰ درصد اعتبار تخصیصی را به شهرستان نائین جذب کنیم و درخواست داریم در سال جدید نیز که سهمیه در مرکز استان افزایش یافته، برای نائین بتوانیم اعتبار بیشتری جذب کنیم.

وی ادامه داد: با افزایش جذب اعتبار می‌توانیم تعداد بسیاری از مددجویان را در حوزه اشتغال به درآمد مفید و پایدار برسانیم و از چرخه حمایت خارج کنیم‌.

به گزارش ایمنا، در این آئین که با حضور معاون اشتغال و خودکفایی و مدیر حراست کمیته امداد استان اصفهان در فرمانداری نائین برگزار شد، علیرضا حسین زاده به عنوان مدیر جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نائین معرفی و از زحمات محمد جواد شفیعی تجلیل شد. شفیعی روز گذشته به عنوان مدیر کمیته امداد اردستان معارفه شد.

کد خبر 745886

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی مردمی اصفهانی‌ها در حمایت از مردم مظلوم و عملیات «وعده صادق»+ عکس و فیلم
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • ۷۳ هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • هر ایرانی می‌تواند با ماهی حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام حمایت کند
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • ثبت‌نام ۴۵۶۵ حامی جدید برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در هرمزگان
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • امسال آرزوی ۱۰۲۰ یتیم گلستانی در جام آرزوها برآورده می شود
  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد