Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی درآمدها زیاد و مفت می‌شود، وقتی یک بازیکن ظرف فقط چند سال به لحاظ اقتصادی چنان رشد می‌کند که دیگر به قرارداد چند میلیاردی هم قانع نیست و وقتی که شخصیت یک بازیکن به اندازه درآمدش رشد نمی‌کند، آن‌وقت باید منتظر دیدن رفتارهای طلبکارانه و ژست‌های نه‌چندان جالب اجتماعی هم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفتار زشت دروازه‌بان پرسپولیس با یک مأمور یگان ویژه نیروی انتظامی، حاکی از نوعی عقب‌ماندگی فرهنگی در برخوردهای اجتماعی بازیکنان فوتبال دارد. نمونه این رفتار را چند ماه قبل از فرهاد مجیدی، سرمربی کنونی استقلال با مأمور راهنمایی و رانندگی دیده بودیم. رفتارهایی که بروز آن‌ها این حقیقت را ثابت می‌کند که فوتبالی‌ها این حق را برای خود قائلند که هرگونه که دلشان می‌خواهد با مردم برخورد کنند و هر طور که می‌پسندند در اجتماع حاضر شوند.

البته نباید از یاد برد که این رفتارهای زننده نمونه‌هایی است از آنچه در زمین مسابقه نیز از آن‌ها دیده می‌شود. رفتارهایی که خوشبختانه جلوی چشم میلیون‌ها بیننده تلویزیونی یا هواداران حاضر در ورزشگاه صورت می‌گیرد و از نگاه تیزبین دوربین‌ها دور نمی‌ماند.

فوتبالیست ایرانی به پول مفت گرفتن عادت کرده و این پولی که از جیب بیت‌المال و مردم به صورت میلیاردی به جیب او سرازیر می‌شود، این شائبه را برایش به وجود می‌آورد که می‌تواند در زمین مسابقه به داور بازی، بازیکنان حریف و حتی هواداران تیم رقیب بتازد و بعد از آن هم هر طور که دلش خواست با مردم کوچه و بازار و ریز و درشت و مسئول و غیرمسئول برخورد کند.

فوتبالیست این سال‌های ایرانی هیچ محدودیتی برای خودش قائل نیست. گفتیم این سال‌ها، چون آن‌ها که قدیمی‌ترند حتماً مردانی را در همین فوتبال به یاد می‌آورند که حس مردم‌داری و احترام به بزرگ و کوچک و مسئول و غیرمسئول آن‌ها زبانزد خاص و عام بود. کسانی که در باشگاه‌ها درست تربیت می‌شدند تا اینگونه به همه نتازند. آن‌ها که یاد می‌گرفتند قبل از قهرمانی باید بااخلاق باشند و البته به دنبال تحصیل علم و معرفت هم بروند. شما این روزها فقط یک تیم یا باشگاه پیدا کنید که دغدغه این مسائل را برای بازیکنانش داشته باشد.

این روزها همه به دنبال پول و افزایش میزان قراردادشان هستند و ثمره آن هم این می‌شود که دروازه‌بان ملی‌پوش آنگونه رفتار می‌کند، مربی مدعی به گونه دیگر و از همه بدتر بازیکنی که خون به گردنش هست، برای همه شاخ و شانه می‌کشد. همه این‌ها را بگذارید کنار عدم برخورد مسئولان ورزش و فوتبال با این خاطیان تا بیشتر از قبل متوجه وخامت اوضاع شوید. کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون آنگونه که باید برخورد نمی‌کنند، حتی به‌سادگی از اتفاقاتی که در زمین مسابقه رخ می‌دهد، می‌گذرند تا شاهد تنش‌های روزافزون بین بازیکنان در زمین مسابقه باشیم. تنش‌ها، کج‌خلقی‌ها و بدرفتاری‌هایی که در بازی‌های بین‌المللی چوب آن را خورده‌ایم، اما قرار نیست درس بگیریم. رفتارهایی که به‌صورت مستقیم از زمین مسابقه به بیرون منتقل می‌شود و می‌شود تابلوی نوع برخورد و رفتار اجتماعی فوتبالیستی که تنها یاد گرفته عربده بکشد و از زمین و زمان طلبکار باشد. البته پول میلیاردی هم بگیرد که اگر نگیرد، آن‌وقت شاید هیچ تفاوتی به لحاظ رفتاری با بزن‌بهادرهای عصر جاهلی ندارد.

همه این‌ها را گفتیم که به این نتیجه برسیم که فوتبالیست ایرانی هنوز نمی‌داند که به‌عنوان یک چهره، یک الگو و یک فرد شناخته شده در جامعه باید چه نوع رفتار اجتماعی داشته باشد. هنوز نمی‌داند که در برخورد با مردم چگونه باید رفتار کند. این فوتبالیست تنها پول را می‌شناسد و فوتبال فاسد هم این پول را به وفور در اختیارش می‌گذارد بدون آنکه به او بیاموزد وقتی که نام بزرگ پیدا کرد و جیبش پرپول شد باید افتاده‌تر شود و معقولانه‌تر برخورد کند، نه اینکه افسارگسیخته و طلبکارانه به همه بتازد. فصل که تمام می‌شود و هیاهوها می‌خوابد، فرصت مناسبی برای دیدن این معضلات است. البته اگر چشم بینایی برای دیدن و گوش شنوایی برای شنیدن باشد، اما افسوس که نیست تا هیچ امیدی به درست شدن فوتبال و فوتبالی‌ها نداشته باشیم.

منبع:روزناهم جوان

انتهای پیام/

انتقاد تند از رفتار برخی فوتبالیستها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی حاشیه ورزشکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت احتمالی علیرضا بیرانوند به ترکیب سرخ‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

با ادامه مصدومیت علیرضا بیرانوند و دوری او از تمرینات امیررضا رفیعی مثل دو بازی قبلی مقابل گل‌گهر و ملوان در آبادان هم سنگربان اصلی سرخ‌ها خواهد بود.

با توجه به حضور امیررضا رفیعی که چند روز قبل ۲۲ سالگی را پشت سر گذاشت مهرشاد اسدی دیگر دروازه‌بان جوان سرخ‌ها به عنوان گلر ذخیره روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

مهرشاد اسدی که قد و قامت بلندتری نسبت به رفیعی دارد متولد قائمشهر است و برخلاف تصورات از آکادمی پرسپولیس بالا نیامده، اما از تابستان سال گذشته و همزمان با حضور رفیعی به تمرینات تیم بزرگسالان اضافه شده است.

نکته اینجاست که پرسپولیسی‌ها از کیفیت دروازه‌بانی مهرشاد اسدی در تمرینات و بازی‌های تدارکاتی نیز به‌شدت تمجید می‌کنند و می‌گویند او هیچ کم و کسری نسبت به رفیعی ندارد و هر دو دروازه‌بان می‌توانند در لیگ برتر بازی کنند کما اینکه رفیعی در سه مسابقه‌ای که به میدان رفت نشان داد اینطور هم نیست که بعد از هر بار مصدومیت یا محروم شدن بیرانوند دست و دل هواداران پرسپولیس به‌خاطر نداشتن دروازه‌بان ذخیره مطمئن بلرزد.

پرسپولیسی‌ها می‌گویند اینکه رفیعی به‌عنوان دروازه‌بان دوم انتخاب شد و مهرشاد اسدی گزینه سوم شناخته شد به تفاوت کیفی این دو دروازه‌بان برنمی‌گردد و این انتخاب ریشه فنی ندارد و تنها به‌خاطر بازی‌های بیشتر تدارکاتی رفیعی، او جلوتر از مهرشاد قرار می‌گیرد.

به هر حال از آنجایی که به احتمال زیاد علیرضا بیرانوند از بازی هفتم اردیبهشت ماه در جام حذفی مقابل آلومینیوم در اراک به دروازه سرخ‌ها باز خواهد گشت و رفیعی به نیمکت تیمش برمی‌گردد مهرشاد اسدی هم احتمالا آخرین نیمکت‌نشینی خود در این فصل را مقابل صنعت نفت آبادان تجربه می‌کند مگر اینکه باز هم اتفاقات عجیب و غریب باعث شود تا او به لیست بیست نفره سرخ‌ها درمسابقات آتی‌شان راه یابد.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • جاودانه شدن جانشین بیرانوند در لیگ برتر
  • رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد
  • بازگشت احتمالی علیرضا بیرانوند به ترکیب سرخ‌ها
  • آخرین حضور گلر پرسپولیس روی نیمکت سرخ‌ها
  • آخرین نیمکت‌نشینی مهرشاد برای پرسپولیس در آبادان
  • رفیعی در انتظار پایان خوش دوران غیبت دروازه بان تیم ملی
  • واکاوی شرایط زمانه ما و عملیات وعده صادق در رادیو فرهنگ
  • واکاوی بازتاب‌های جهانی عملیات «وعده صادق» از رادیو فرهنگ
  • «ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند
  • علیرضا بیرانوند جدید اینجاست | عکس