Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم با بیان اینکه آمریکا برای اساتید ایرانی تله گذاشته است، گفت: از سوی آمریکا اساتیدی که در حوزه‌های خاص تحقیق می کنند و یا اقدام به خرید تجهیزات می کنند را شناسایی و به اسامی آنها دست یافته است.

دکتر منصور غلامی در حاشیه یکصد و هجدهم جلسه شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور در گفت و گو با ایسنا در خصوص طومار امضا شده از سوی اساتید ایرانی در حمایت از دکتر سلیمانی عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه این از این جریان اطلاعی ندارد، افزود: مساله اصلی این است که آمریکا تعدادی از اساتید ایرانی که در برخی از زمینه‌ها تحقیق کرده‌، مقاله منتشر کرده و یا اقدام به سفارش و خرید تجهیزات آزمایشگاهی کرده‌اند را شناسایی نموده و از طریقی به اسامی آنها دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه آمریکا برای این اساتید تله ایجاد کرده است، خاطر نشان کرد: آنها برای اساتید ایرانی ویزا صادر می‌کنند و بعد از آنکه اساتید ایرانی به آن کشور سفر می‌کنند، دستگیرشان می‌کنند. این یک نوع بازی است تا اساتید ایرانی را به آنجا بکشانند.

غلامی اضافه کرد: اگر موضوع تحریم در این زمینه مطرح بود که از ابتدا اعلام می‌شد؛ ولی وقتی اساتید را به آن کشور می‌کشانند و بعد دستگیرشان می‌کنند نشان می‌دهد آمریکایی‌ها برای ما تله گذاشته‌اند.

وزیر علوم تاکید کرد: وضعیت این استاد ایرانی از سوی وزارت علوم و از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود.

غلامی در خصوص زمان برگزاری دادگاه دکتر سلیمانی در آمریکا گفت: متأسفانه زمان دقیق دادرسی وی مشخص نشده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر علوم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین

اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا صبح امروز سه شنبه در اعتراض به ورود نیروی پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه و دستگیری دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌های درس خود را تعطیل کردند.

براساس گزارش اس دبلیو آی، با این وجود اساتید و دانشجویان  دانشگاه کلمبیا برای اعتراض به دستگیری دانشجویان  تجمع کرده اند. کاربران توییتر نیز با منتشر کردن تصاویری نوشتند: دانشگاه کلمبیا در نیویورک برای ششمین روز متوالی درهای خود را به دلیل ادامه تحصن دانشجویان کلمبیا که کمپ اعتراضی در وسط محوطه دانشگاه برپا کرده اند، بسته است.

نیروهای پلیس آمریکا شب گذشته نیز به دانشگاه ییل یورش برده و دانشجویان حامی فلسطین را که بطور مسالمت آمیز درحال اعتراض به قتل عام فلسطینیان بودند، بازداشت کردند.

نعمت مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا دیروز (دوشنبه) در ایمیلی به کارکنان دانشگاه و دانشجویان نوشت: دانشگاه کلاس‌های حضوری را لغو کرده و آموزش بطور آنلاین برگزار خواهد شد تا کینه‌ها کاهش یابد و همه ما فرصتی داشته باشیم تا مراحل بعدی را در نظر بگیریم.

روزنامه ییل دیلی نیوز که توسط دانشجویان اداره می شود گزارش داد که پلیس بیش از 45 معترض را دستگیر کرده است اما مقامات دانشگاه ییل به درخواست ها برای اظهار نظر  دراین خصوص پاسخ ندادند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان
  • باید دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد
  • سقوط دانشگاه‌های چهار کشور بزرگ جهان در رتبه‌بندی QS