Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:08:53 GMT

300 تن آمین مستعمل در پالایشگاه ایلام بازیافت شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۰۸۵۲

300 تن آمین مستعمل در پالایشگاه ایلام بازیافت شد

ایلام - ایرنا - رئیس واحد شیرین سازی گاز پالایشگاه ایلام گفت: بیش از 300 تن آمین مستعمل این شرکت تصفیه و بازیافت و در واحدهای شیرین‌سازی گاز مورد استفاده مجدد قرار گرفت و با این اقدام بیش از 30 میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

اسماعیل محمودی عالمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با استفاده از ظرفیت های موجود داخل کشور و امکان تصفیه آمین مستعمل به روش حرارتی در یکی از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی حدود 300 تن محلول آمین مستعمل با غلظت متوسط 40 درصد تصفیه و دوباره در واحدهای شیرین سازی این پالایشگاه مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت های تأمین و تولید این محلول در داخل کشور بخصوص در شرایط تحریم، انجام این فرایند مهم ضمن کاهش قابل ملاحظه خوردگی تجهیزات، بهبود عملکرد فرآیند و کاهش نوسانات واحد شیرین سازی، به پایداری تولید در این پالایشگاه کمک شایانی کرده است.
محمودی عالمی با اشاره به اهمیت این محلول در فرآیند شیرین سازی گاز، افزود: تصفیه آمین مستعمل به روش حرارتی و نیز استفاده دوباره از این محلول در فرایند تولید ضمن کاهش پسماندهای زیست محیطی پالایشگاه ، موجب فراهم شدن امکان تصفیه و تولید حداکثری گاز و جلوگیری از کاهش تولید در زمستان گذشته شده است.
وی تاکید کرد: برنامه های مشابه دیگری در این پالایشگاه در بخش شیرین سازی گاز در دست بررسی و اقدام است که انجام آنها موجب افزایش زمان استفاده از محلول آمین، کاهش حجم تخریب محلول و کاهش هدر رفت این محلول مهم و حیاتی صنعت پالایش گاز می شود.
به گزارش ایرنا، پالایشگاه گاز ایلام در 15 کیلومتری شرق شهر ایلام قرار دارد، ظرفیت تولید پالایشگاه گاز ایلام روزانه حدود هفت میلیون متر مکعب است.
پالایشگاه گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی این استان و استان های غربی کشور، تامین خوراک پتروشیمی ایلام، تقویت فشار گاز غرب کشور و شیرین سازی گاز میدان تنگ بیجار در ۲۵ کیلومتری شمال غرب بخش چوار احداث شده است.
کار احداث این مجتمع بزرگ صنعتی از خرداد ۱۳۸۰ آغاز و در پاییز سال ۱۳۸۶ مراحل راه اندازی اولیه آن به پایان رسید.
7172/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پالايش گاز صرفه جويي ريالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام

سید زاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: این اقدام که در راستای ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات انجام شده، گامی مهم در جهت بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت خط‌کشی و نقوش ترافیکی در جاده‌ها، افزود: این امر نقش مهمی در کاهش حوادث، تسهیل سفر‌های برون‌شهری و انتقال پیام‌های اطلاعاتی، هشداری و بصری به رانندگان دارد.

چشمه خاور عنوان کرد: اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در خط‌کشی جاده‌ها، نشان‌دهنده تعهد این اداره کل به ارتقای ایمنی و کیفیت تردد در جاده‌های استان است و این اقدامات بدون شک در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و همچنین رفاه حال زائران و مسافران عبوری از این استان موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال گذشته یادآور شد: در این بازه زمانی نزدیک به ۴۹/۸ کیلومتر روشنایی تونل‌ها، ۱۹۵ چراغ چشمک زن، ۸۰ هزار و ۱۱۶ عدد نصب تابلو و علائم ایمنی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام ادامه داد: نصب ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی، ۹ برج نوری و ۱۱۸ عدد ایمن سازی سر گاردریل پل و دماغه طی سال گذشته در سطح راه‌های استان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر