Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@01:29:00 GMT

دیده شدن، بهتر از هرگز دیده نشدن است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۰۸۷۸

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت:با توجه به شروع برداشت غلات و افزایش تردد وسایل نقلیه کشاورزی (کمباین، تراکتور، تیلر) در سطح جاده‌های استان به ویژه راه‌های فرعی و روستایی، باعث بروز مشکلات عدیده از جمله ترافیک و برهم زدن نظم عبور و مرور و در نتیجه تصادفات و حوادث جاده‌ای می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماشین آلات و ادوات کشاورزی جهت حرکت در جاده طراحی نشده اند و حرکت آن‌ها بر روی جاده‌ها به دلیل اختلاف سرعت با سایر خودرو‌ها و همچنین ابعاد بزرگ این گونه وسایل خطرات و مشکلات زیادی هم برای خودشان و هم برای سایر رانندگان و استفاده کنندگان از جاده به همراه دارد.

 همتی زاده بیان کرد: با توجه به سرعت محدود وسایل نقلیه کشاورزی، حرکت آن‌ها بر روی جاده آسفالت ممنوع بوده و باید تا حد امکان از مسیر شانه خاکی حرکت کنند و در صورت تردد شبانه، وسیله نقلیه خود را به سیستم روشنایی و برچسب شبرنگ مخصوص مجهز کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: پلیس راه استان در نظر دارد به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه کشاورزی با همکاری مسئولین جهاد کشاورزی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اقدام به اجرای طرح عملیاتی، فرهنگی و آموزشی با عنوان آموزش رانندگان ادوات کشاورزی و اهداء برچسب رایگان کند.

وی ادامه داد: امروزه ثابت شده است که فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی به مراتب تاثیر بیشتری در رفتار‌های رانندگان دارد لذا هدف از برگزاری این طرح آموزشی، ایجاد فرهنگ درست رانندگی کردن و تسری آن به سایرین بوده و امید است در نهایت به کاهش تصادفات منجر شود.


انتهای پیام/با

اجرای طرح ارتقاء ایمنی ادوات کشاورزی در هنگام رانندگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی

روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد اعلام کرد؛  سیلاب می‌تواند خطر غرق شدن را برای همه ایجاد کند، هر چقدر هم شناگر ماهری باشید، آب‌های کم عمق که به سرعت حرکت می‌کنند می‌توانند کشنده باشند، پس برگردید تا غرق نشوید. 

در جریان آب راه نروید چرا که ۱۵ سانتی متر آب در حال حرکت ممکن است باعث برهم خوردن تعادل شود. ارتفاع آب در حد ۳۰ سانتی‌متر، بیشتر خودرو‌ها را شناور می‌کند و ۶۰ سانتی‌متر آب در حال حرکت، می‌تواند هر خودرویی را شناور سازد. همچنین در صورت بالا آمدن سطح آب، از توقف در منطقه آب گرفته به هر دلیل بپرهیزید. 

هیچ گاه به تنهایی در یک ناحیه سیل زده به این طرف و آن طرف نروید.

 اگر پیاده هستید و در محاصره آب گرفتگی‌ها قرارداریدو ناچار به حرکتید، تاجایی که ممکن است از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند و برای اینکه از استحکام زمین جلوی پای خود مطمئن شوید از یک تکه چوب دستی استفاده کنید. 

خودرو و وسایل نقلیه محل امنی در مقابل سیل نیستند.

 اگر وسیله نقلیه شما (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فورا آن را ترک کرده و به جای مرتفع بروید و اگر سیلاب حرکت و سرعت دارد وخروج از خودرو خطرآفرین است؛ در داخل خودرو بمانید و در نهایت در صورت بالا آمدن آب در داخل خودرو، روی سقف بروید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی
  • برگردید تا غرق نشوید
  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه