Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:31:54 GMT

چرا زمینه برای اجرای طرح معامله قرن فراهم نیست؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۰۹۹۱

چرا زمینه برای اجرای طرح معامله قرن فراهم نیست؟

یک کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: طرح "معامله قرن"، طرحی ناپخته است و زمینه اجرای آن فراهم نیست.

حسین اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با طرح معامله "قرن" و تعویق مجدد رونمایی از این طرح، اظهار کرد: طراحان این طرح تاکنون چندین بار زمان‌های مختلفی را برای رونمایی از آن اعلام کرده‌اند، ولی هر بار آن را به تعویق انداخته‌اند، چرا که در راستای اجرای این طرح با مشکلاتی روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آنها تاکنون بخش‌هایی از این طرح را به تدریج اعلام کرده‌اند که ببینند عکس‌العمل‌ها نسبت به این طرح چیست، خاطر نشان کرد: در واقع آنها نگران عکس‌العمل مردمی در جامعه بین‌المللی به خصوص جهان اسلام نسبت به این طرح هستند و به همین بابت رونمایی کامل از این طرح را چندین بار به تعویق انداختند؛ چرا که تصور دارند ممکن است رونمایی از این طرح باعث ایجاد عکس‌العمل جدی در جهان اسلام و بین مردم شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه طراحان این طرح به طور کلی دو هدف عمده اشغال قدس به طور کامل و جلوگیری از بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خودشان را پی گیری می‌کنند، در این رابطه خاطر نشان کرد: راهپیمایی‌های بازگشت که در طول یک سال گذشته جمعه‌ها از سوی بخشی از مردم فلسطین برگزار شده است، اتفاق مهمی بوده و آنها فکر نمی‌کردند که این راهپیمایی به این میزان دامنه دار شود.

وی با بیان اینکه طراحان این طرح تصور می‌کردند که با پرداخت پول و دادن برخی از مشوق‌ها می‌توانند کشورهای عربی را که به صورت مستقیم با این طرح درگیر هستند، راضی و با خود همراه کنند، بیان کرد: در مورد اجرای این طرح دو کشور اردن و مصر به صورت جدی درگیر هستند و به نظر می‌رسد مشوق‌های آنها به این دو کشور، سران مصر و اردن را برای اجرای طرح معامله قرن راضی نکرده و نتوانسته رضایت این دو کشور را چندان به همراه داشته باشد.

سفیر پیشین ایران در لیبی در ادامه اظهاراتش همچنین با اشاره به تحولات اخیر در منطقه فلسطین و آتش بس اجباری رژیم صهیونیستی با حماس، یادآور شد: طراحان این طرح با توجه به این تحولات متوجه شده‌اند که اگر در راستای اجرای این طرح نیاز به وقوع جنگی باشد، صهیونیست‌ها توان جنگ را ندارند.

اکبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه طراحان این طرح تصور می‌کردند که با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس و با رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دولت واشنگتن این موضوع زمینه‌ای را فراهم می‌کند که دیگر کشورها نیز سفارتخانه‌های خود را به قدس منتقل کنند، ولی در حال حاضر با گذشت بیش از یک سال استقبالی از سوی کشورها در این زمینه نشده است، اضافه کرد: آنها همچنین وقتی حاکمیت رژیم صهیونیستی در منطقه جولان را به رسمیت شناختند باز هم تصور می‌کردند که این موضوع مورد استقبال هم پیمانانشان قرار می‌گیرد، ولی با نتیجه عکس مواجه شدند، چنان که این موضوع با واکنش شدید دیگر کشورها حتی هم پیمانان آمریکا مواجه شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه آنها می‌گویند که ۸۰ الی ۹۰ درصد از طرح "معامله قرن" را به تدریج اعلام کرده‌اند و از این موضوع نیز نتیجه گرفته‌اند، در این رابطه خاطر نشان کرد: این در حالی است که آنها علی‌رغم ادعاهایشان نتوانسته‌اند به نتایج دلخواهشان دست پیدا کنند. از دیگر سو نیز به نظر می‌رسد که برخی از کشورهایی که برای اجرای این طرح با آمریکا و رژیم صهیونیستی همراه شده‌اند، در حال حاضر نگران جدی در خیزش در جهان اسلام نسبت به این موضوع هستند.

اکبری در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه این طرح، طرحی ناپخته است و زمینه اجرایی آن نیز فراهم نیست، گفت‌: طراحان این طرح در شرایطی قرار ندارند که بخواهند خواسته‌های خود را تحمیل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح معامله قرن فلسطين یک کارشناس مسائل خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تمامی حوزه‌ها گام‌هایی که بر اساس راهبردهای مشخص و شفاف برداشته می شود، همیشه کارساز است، افزود: این اصل در حوزه بانوان نیز صحت دارد به طوری که حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم و هموار تر می‌کند.

زهرا کوهی در نخستین جلسه هم اندیشی حوزه زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری اظهار کرد: ایجاد گفتمان اثرگذار و قدرتمند توسط مشاور امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی و مشارکت فعال تشکل‌های مردم نهاد سهم بسزایی در تحول سازی در حوزه خانواده دارد.

کوهی با تشریح سه کارگروه تخصصی در حوزه بانوان و خانواده تصریح کرد: بر اساس قانون، همه دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند، به طوری که مشاور بانوان مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید پیگیر اجرای آن شده و آخرین وضعیت را در کارگروه خانواده و جوانی جمعیت گزارش دهند تا قانون بی کم و کاست در تمامی دستگاه‌ها اجرایی شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: باید رویکرد خانواده محور دولت سیزدهم در عملکرد تمامی دستگاهی اجرای نمود داشته باشد. 

وی با بیان اینکه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در مقام سیاست‌گذار، تسهیل گری و نظارت، به امور رسیدگی می‌کند، خاطر نشان کرد: مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها هم در کسوت بازوی اجرایی امور این مشغول به کار هستند.

وی به اجرای برنامه‌های خلاقانه باهدف معرفت افزایی، افزایش نشاط و ارتقای آموزشی تاکید کرد و گفت: تحکیم بنیاد خانواده و زیست عفیفانه و کسب و کار خانواده محور دو کارگروه‌ فعال این حوزه هستند که نیازمند توجه ویژه مشاوران و متولیان حوزه بانوان قرار گیرد.

 کوهی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم خانواده محور است، تصریح کرد: رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در هفته پایانی اردیبهشت ماه در بخش‌های هفتگانه خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اجرا خواهد شد و تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند، اقدامات خود را به این رویداد ارسال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • فیلم/ قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است