Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@05:32:32 GMT

زمان برگزاری کنکور 98 تغییر می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۱۱۴۵

سازمان سنجش درباره زمان کنکور سراسری سال ۹۸ اطلاعیه‌ای صادر و ضمن آن اعلام کرد تاریخ برگزاری کنکور تغییر نمی‌کند. ناطقان: سازمان سنجش آموزش کشور در این اطلاعیه اعلام کرد: «ضمن ابراز تأسف و اعلام همدردی با هموطنان عزیز که در اثر جاری شدن سیل اخیر در بخش‌هایی از شهر‌ها و استان‌های کشور دچار آسیب شده اند به اطلاع عموم داوطلبان می‌رساند تعویق زمان برگزاری آزمون با توجه به بررسی‌های انجام گرفته در شورای سنجش و پذیرش دانشجو و دلایل مشروحه ذیل امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون سراسری دارای یک فرآیند طولانی مدت بوده که بخش کوچکی از آن نرم افزاری و بخش اعظم آن عملیات فیزیکی و میدانی (مستلزم حضور داوطلبان واجد شرایط) است.

در این اطلاعیه آمده است: «به عنوان مثال بعد از برگزاری آزمون حدود بیست روز برای جمع‌آوری پاسخنامه‌ها از کل کشور، تصحیح اوراق، استخراج نتایج و اعلام نتایج اولیه زمان لازم است که در دهه اول مرداد معمولاً این نتایج اعلام می‌شود، پس از آن فرآیند انتخاب رشته آغاز می‌شود که این فرایند نیز بیست روز به طول می‌انجامد. بعد از این مرحله لازم است فهرست اسامی متقاضیان دانشگاه فرهنگیان و یا سایر رشته‌های خاص که دارای مصاحبه و گزینش هستند استخراج و اعلام شود.»

در ادامه این اطلاعیه عنوان شده است: «همچنین برگزاری و تصحیح اوراق آزمون عملی برخی از رشته‌های دانشگاهی از قبیل نقاشی، ارتباط تصویری، موسیقی و … باید انجام پذیرد که این امور نیز ۲۰ تا ۲۵ روز زمان می‌برد و با طی این فرایند، نتایج نهایی هر ساله پایان شهریورماه اعلام می‌شود که در این شرایط نیز همواره شروع ترم تحصیلی دانشجویان جدیدالورود با تأخیر حداقل یک تا دو هفته‌ای مواجه است؛ لذا در صورت تعویق به هر میزان در زمان برگزاری، در مقایسه با برنامه زمانی فعلی، اعلام نتایج نیز با همان میزان با تأخیر مواجه و شروع تحصیل این دانشجویان را در ترم اول با مشکل روبرو و مسائل و مشکلات غیرقابل جبران در مدیریت آموزشی خدمات دانشجویی و… برای دانشگاه‌ها ایجاد خواهد کرد.»

در ادامه عنوان شده است: «تغییر زمان برگزاری آزمون سراسری با توجه به فشردگی آزمون‌ها در تابستان باعث تغییر در سایر آزمون‌ها از قبیل کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، آزمون فنی و حرفه‌ای و … که قرار است در مرداد و شهریورماه برگزار شود که قطعاً این تغییرات آشفتگی و مشکلات زیادی را برای سازمان، دانشگاه‌ها و داوطلبان این آزمون‌ها به دنبال خواهد داشت. با توجه به اینکه برنامه زمانی آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از یکسال قبل اطلاع رسانی شده و داوطلبان با توجه به وضعیت زندگی، شغل و تحصیل خود برنامه ریزی کرده اند تغییر آزمون باعث اعتراض‌های اکثریت داوطلبان خواهد شد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور پیگیر جدی ارائه تسهیلات لازم برای داوطلبان آسیب دیده مستقیم از حوادث اخیر از مراکز ذیصلاح است که به محض حصول نتیجه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.»

در پایان این اطلاعیه آمده است: «از داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ درخواست می‌شود جهت کسب هرگونه خبر و اطلاعات لازم در زمینه برگزاری آزمون سراسری صرفاً به اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور که از طریق سایت این سازمان و هفته نامه پیک سنجش انتشار می‌یابد مراجعه کنند.» منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کنکور ، زمان برگزاری ، سازمان سنجش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کنکور زمان برگزاری سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳

علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تا ظهر امروز بیش از ۳۲۷ هزار نفر نسبت به مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: در آزمون دکتری ۱۵۱۶۴۳ داوطلب شرکت کرده که تعداد ۱۲۵۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

وی افزود: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده است.

کریمیان تاکید کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی در دهه اول خرداد ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • داوطلبان فریب فروش سوالات کنکور را در فضای مجازی نخورند