Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان غربی گفت: در دولت تدبیر و امید، ۲۰۰هزار میلیارد ریال در آذربایجان غربی سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی، شب گذشته(31اردیبهشت) در شورای اداری آذربایجان غربی که در ماکو و با حضور رییس جمهوری برگزار شد، گفت: سال گذشته در سایه رشد سرمایه گذاری در استان شاهد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 38 هزار نفر بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: پروژه ها و طرح های منطقه ازاد ماکو به ارزش سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد ریال تا پایان سال به همت منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، آماده کلنگ زنی و افتتاح می  شوند.

 

استاندارآذربایجان غربی با بیان اینکه با رشد صادرات گمرکات و بازارچه های مرزی مواجه هستیم، تصریح کرد: میزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان نسبت به سال 96 با 160 درصد افزایش از 460 میلیون دلار به یک میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده است.

 

وی از سرمایه گذاری 5هزار میلیارد ریالی در سال گذشته خبر داد و گفت:  بهره‌برداری از سد کرم آباد پلدشت با اعتباری افزون‌ بر 22 هزار میلیارد ریال به‌ عنوان بزرگ‌ترین پروژه‌های آب‌ و خاک و افتتاح پروژه های شاخص دیگر در استان نشان دهنده توسعه در استانی است که سال‌ها از محرومیت رنج برده است.

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: امروز شاهد افتتاح و کلنگ زنی 31 پروژه عظیم به ارزش 55 هزار میلیارد ریال توسط رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در سطح استان بودیم که امیدواریم مایه توسعه و آبادانی بیش از پیش استان شود.

 

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید عزم جدی برای توسعه همه جانبه خطه آذربایجان غربی دارد، افزود: در کمتر از 6 ماه شاهد سفر دوباره رییس جمهوری به استان هستیم که این نشان از اهتمام ویژه دولت برای توسعه همه جانبه آذربایجان غربی دارد.

 

این مسئول با اشاره به وضعیت فوق العاده دریاچه ارومیه گفت: این نگین فیروزه ای با لطف و عنیات خداوند و با توجه به بارش های اخیر و تلاش های بی ئقفه دولت تدبیر امید امروز جان دوباره ای گرفته است.

 

گفتنی است، نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار صدور دستور برای انجام مطالعات تکمیلی و فاز اجرایی خط آهن جلفا - بازرگان شد.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن روزه اولی ها ماه رمضان مجلس دختران روزه اولی روزه اولی ها کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان مسجد خراسان جنوبي جذب سرمایه گذاری استاندار آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم آب سد‌های آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران از افزایش، ۱.۶ درصدی حجم آب در مخازن سد‌های چهارده گانه استان در سال جاری خبر داد و گفت: حجم فعلی آب در مخازن سد‌های استان، ۱۱۳۸ میلیون مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۱۲۱ میلیون مترمکعب بود.

مجید رستگاری افزود: علیرغم اینکهسد بوکان با ۵۹۷ میلیون مترمکعب آب پر آب‌ترین سد استان است، آب در مخزن این سد سیزده میلیون مترمکعب در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: سد سردشت با ۳۳۶ و سد مهاباد با ۱۷۵ میلیون مترمکعب در ردیف دوم و سوم پر آب‌ترین سد‌های استان قرار گرفته اند. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در حال حاضر سد سیلوه پیرانشهر ۱۴۳ میلیون مترمکعب آب دارد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: سد شهرچای در حال حاضر ۵۰.۵ میلیون مترمکعب آب دارد که در مدت مشابه سال قبل، ۶۷.۵ میلیون مترمکعب آب داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • افزایش حجم آب سد‌های آذربایجان‌غربی
  • ریل گذاری مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی درآذربایجان غربی
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری در بازار فارکس
  • سوال شانزدهم طرح «زندگی با آیه ها» در آذربایجان غربی
  • مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ریل گذاری می‌شود
  • اطلاعیه برای مرتع داران آذربایجان غربی
  • شهربازی کرمان باسرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی بازگشایی شد
  • سرمایه گذاری هزار و ۸۴ میلیارد ریالی طرح کشاورزی در استان همدان
  • سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریالی بخش کشاورزی در استان همدان
  • ۳۰۰ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم احیا شد