Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@05:21:00 GMT

میزان رشد بورس در اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۱۴۶۰

میزان رشد بورس در اردیبهشت

شاخص بورس با ۱۰۷۱۶ واحد افزایش در اردیبهشت ماه امسال، رشد ۵.۲۴ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش مشرق، در جریان معاملات دومین ماه امسال تعداد ۱۱۰۴۷۶ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۹۶,۱۳۱ میلیارد ریال در بیش از ۷ میلیون و ۴۰۹ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که نسبت به فروردین ماه به ترتیب ۷۱، ۸۵ و ۸۲ درصد افزایش را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که تعداد ۱۳۱۲ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله نیز در این مدت در بورس تهران به ارزش کل ۱۴,۳۱۹ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۶۵ و ۶۲ درصد افزایش همراه شد.

بیشتر بخوانید: سکه ۳۰۰ هزار تومان ریخت رشد ۲ درصدی قیمت نفت در یک هفته

در بازار بدهی هم که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، د راردیبهشت ماه امسال تعداد ۲ میلیون و ۲۶ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۲,۲۴۸ میلیارد ریال معامله شد کهو به ترتیب ۱۹۱ و ۱۹۴ درصد افزایش نسبت به فروردین ماه داشته است.

همچنین در بازار مشتقه در ماه گذشته تعداد ۱۸ میلیون و ۲۳۷ هزار قرارداد به ارزش ۱۴۶ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۵۲۱۱ و ۱۳۰ درصد افزایش همراه شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس هم در پایان معاملات اردیبهشت ماه امسال با ۱۰۷۱۶ واحد افزایش نسبت به فروردین‌ماه، به رقم ۲۱۵۰۹۲ واحد رسید که ۵.۲۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۸۲۲۱ واحد افزایش به رقم ۱۶۱۴۶۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۹۸۱۹ واحد افزایش به عدد ۴۱۴۱۵۱ واحد رسیدند که به ترتیب با ۵.۳۶ و ۵.۰۳ درصد افزایش مواجه شدند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس اردیبهشت شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بازار بورس پس از نوسانات هیجانی روزهای اخیر، دیروز یکپارچه سبزپوش شد و اغلب نمادها با صف خرید مواجه شدند. امروز اما این بازار با کاهش مواجه شد و شاخص کل با افت ۴۹۹۹ واحد در عدد دو میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۰۸ واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز ۲۸۳۳ واحد کاهش پیدا کرد و به ۷۲۳ هزار و ۱۶۶ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز بورس بیش از ۲۱۶ هزار فقره بود که ارزش آن بالغ بر ۴۷۲۴ میلیارد تومان شد.

همانند روزهای گذشته فملی و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند اما شصتا تاثیر منفی ایجاد کرد. از نمادهای پرتراکنش نیز ذوب، وبملت و فملی بودند.

تغییر محدوده نوسان قیمت صندوق های طلا در روز جاری

روز سه‌شنبه بازار فرابورس هم همچون بورس افت کرد و شاخص آن با ۱۰۵ واحد کاهش به رقم ۲۴ هزار و ۶۰۳ واحد رسید.

امروز در فرابورس حدود ۹۰ هزار معامله به ارزش ۴۸۳۳ میلیارد تومان انجام شد.

آریا، مارون و شگویا از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص فرابورس بودند که هر سه قرمز شدند. همچنین کرمان، خاور و کرومیت از نمادهای پرتراکنش فرابورس بودند.

در شرایطی که طبق اعلام سازمان بورس قرار بود امروز آخرین روز محدودیت دامنه نوسان در حد مثبت و منفی یک درصد باشد، هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و پیگیری ها حاکی از این است که سازمان بورس امروز در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کد خبر 844934 برچسب‌ها دامنه نوسان بورس بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند