Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تکمیل واحدهای مسکونی سیل‌زدگان از پرداخت ۳۰ میلیارد تومانی ستاد فرمان امام برای تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش، امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل اعلام کرد: این تفاهم‌نامه باهدف کمک و حمایت از سیل‌زدگانی است که به‌رغم دریافت منابع اعتباری وام بلاعوض قادر به تکمیل و یا بازسازی واحدهای مسکونی خود نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تابش ادامه داد: در تعاملاتی که با دولت داشتیم برای 70 هزار واحد شهری و روستایی آسیب‌دیده، تسهیلات بااعتباری بالغ‌بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان دریافت و به سیل‌زدگان دادیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از مجموع ۷۰ هزار واحد شهری و روستایی سیل‌زده ۳۱ هزار واحد شهری و ۳۹ هزار واحد روستایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: وام مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومان شهری، ۵۰ میلیون تومان تعمیری، شهری و روستایی ۱۵ میلیون تومان و تأمینی معیشتی ۱۵ میلیون تومان برای واحدهای مسکونی تخریبی و تعمیری اعطاشده است.

وی بلاعوض واحدهای شهری را ۱۲ میلیون تومان و روستایی را ۱۰ میلیون تومان برای هر واحد سیل‌زده اعلام کرد و گفت: اعتبارات از سوی دولت تأمین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرارگرفته است. اما درعین‌حال به‌رغم تلاش‌های فوق بهره‌مندی از کمک‌های نهادهای خیریه بنیاد مستضعفان بهزیستی وزارت نفت بسیج مستضعفان و کمیته امداد در حال رایزنی و انجام است که تاکنون بنیاد مستضعفان ۸ تن سیمان رایگان برای واحدهای احداثی شهری و روستایی و یک‌تن سیمان رایگان برای واحدهای تعمیری را در شهر و روستا تأمین کرده است.

وی همچنین رقم تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان امام امروز به امضا رسید را ۳۰ میلیارد تومان در مرحله اول اعلام کرد و گفت: کمیته امداد بهزیستی صنایع و کارخانه‌ها وزارت نفت و بسیج مستضعفان از دیگر ارگان‌هایی هستند که در حال عقد قرارداد برای کمک به بازسازی مناطق سیل‌زده در حال عقد قرارداد هستیم.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: علیرضا تابش کمک به مناطق سیل زده رئیس بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی آیینی در بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهر تبریز گفت: نوسازی ۱۵۰ هزار واحدمسکونی موجود در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شده است.

 آیینی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کلانشهر تبریز در حوزه بازآفرینی شهری از شهر‌های برتر کشور است گفت: این شهر در این زمینه می‌تواند الگویی برای سایر کلانشهر‌ها باشد.

آیینی ادامه داد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری مانند مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز با کمک ،همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز در راستای طرح بازآفرینی شهری گفت: طول مسیرگشایی در این طرح یک هزار و ۸۰۰ متر است و ۷۵۰ ملک واقع در مسیر این پروژه باید تملک شود.

عزتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این پروژه امسال به اتمام می‌رسد و به مسیر ایده لو متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تملک اراضی واقع در این پروژه هزینه شده است اظهار کرد: این پروژه موسوم به طرح نجات تبریز است و با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه مرحله به طور همزمان اجرا می‌شود.

عزتی ادامه داد: اجرای پروژه‌های مسیرگشایی در بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین از اولویت‌های شهرداری تبریز است و این پروژه‌ها با همراهی اعضای شورای اسلامی و نهاد‌های قضایی این شهر اجرا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک روزه به تبریز از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و پروژه‌های نوسازی مردمی و بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی تبریز بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان