Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمز یکبار مصرف از امروز اول خرداد ماه به صورت انتخابی و اختیاری در دسترس مشتریان بانک‌ها قرار می‌گیرد و مشتریان می‌توانند از آن استفاده کنند.

بر اساس برنامه ریزی‌ها قرار بود بانک‌ها از اول خردادماه ۹۸ رمز دوم ثابت را حذف کرده تا با جایگزینی رمز یکبارمصرف مقابله جدی با برداشت‌های غیرمجاز صورت گیرد اما به دلیل عدم آمادگی برخی از بانک‌ها بانک مرکزی اعلام کرد استفاده از رمز دوم ایستا از امروز برای تراکنش‌های کمتر از ۵۰۰ هزار تومان در صورت پذیرش مسئولیت سوءاستفاده‌ها و جبران خسارت توسط بانک مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس بانک‌هایی که زیرساخت اجرای طرح رمز  دوم یکبار مصرف را ندارند می‌توانند کماکان از رمزهای ایستا استفاده کنند اما در صورتی که مشکلی برای امنیت این تراکنش‌ها به وجود آید، بانک موظف است جبران خسارت کند.

رمز یکبار مصرف به منظور  افزایش ضریب اطمینان در انجام تراکنش‌های مبتنی بر کارت و همچنین حسب تاکید بانک مرکزی و پلیس فتا مبنی بر استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در دستور کار قرار گرفت و مشتریان بانک‌ها می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک‌ها یا حضور در شعب نسبت به فعالسازی و استفاده از رمز یک بار مصرف اقدام کنند.

با OTP(رمز یکبار مصرف) آشنا شوید

در مقابل رمز ثابت، رمز یکبارمصرف One Time Password یا OTP قرار دارد که به معنای کلمه رمزی است که فقط یکبار می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر جلوگیری از فیشینگ با استفاده از این رمز یکبارمصرف جلوی برداشت از طریق کیلاگرها (نرم‌افزارهایی که کلیدهای فشرده‌شده روی صفحه‌کلید را ذخیره می‌کند) را هم می‌توان گرفت.

بانک‌ها در واقع باید به‌ وسیله ابزارهایی که در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند تا خردادماه ۹۸ امکان استفاده از رمز دوم را فراهم کنند. پیش‌ از این برخی بانک‌ها از توکن که دستگاهی جداگانه برای تولید رمز بود، استفاده می‌کردند اما با گسترش تلفن‌های همراه در کشورهای مختلف جهان این کار به‌ وسیله اپلیکیشن‌ها صورت می‌گیرد. بانک‌ها باید در اپلیکیشن‌های موبایل خود یا با اپلیکیشن جداگانه امکان استفاده از رمز دوم را فراهم کنند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000E7W برچسب ها: بانک مرکزی ، تلفن همراه ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی تلفن همراه بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارش ها در روزهای پایانی هفته شدت می گیرد که احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

محمد غیوری افزود: افزایش دما، یکی دیگر از پدیده های جوی خراسان رضوی است که از امروز در استان آغاز می شود و تا اوایل هفته آینده نیز ماندگار خواهد بود.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، نیشابور با پنج و داورزن با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند.

غیوری با بیان اینکه دمای فعلی مشهد ۱۸ درجه است، اضافه کرد: همچنین این کلانشهر روز گذشته نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتیگراد را به ثبت رسانده است و امروز نیز طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی بین ۱۲ تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • نتانیاهو : تل‌آویو خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • هر تجاوزی که به منافع کشور صورت گیرد، با پاسخ پشیمان کننده رو به رو خواهد شد
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد