Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه هیچ‌گونه کمبودی در بحث تامین و توزیع کود شیمیایی در سطح استان نداریم؛ گفت: بیش از 2 هزار تن کود اوره در انبارهای جهاد کشاورزی به‌صورت فله تخلیه شده است و در دست آماده‌سازی به صورت کیسه‌ای برای توزیع در سطح استان است. به گزارش بلاغ، مجید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص ابراز نگرانی تعدادی از کشاورزان استان مبنی بر افزایش قیمت و همچنین کمبود کود شیمیایی کشاورزی در سطح استان، اظهار کرد: در سال 1397 بر اساس سهمیه ابلاغی کشوری، موفق به وارد کردن کودهای فسفاته و پتاسه به میزان 100 درصد و کود ازته به میزان 98 درصد به استان شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در خصوص کود ازته نیز موفق به وارد کردن 98 درصد از سهمیه ابلاغی به استان شدیم که در سطح استان توزیع شد.

مدیر  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: اما از آن‌جا که امسال، سال پر بارشی بود و متاسفانه از یک‌سو موجب وارد آمدن خسارت به اراضی کشاورزی شد و از سویی دیگر، بارش‌ها موجب شد تا سطوحی که در سال گذشته، کشت نشده بود و یا حتی جزو اراضی دیمی بود، امسال با توجه به وجود مطلوب آب، این اراضی هم به زیر کشت برود و این امر موجب افزایش تقاضا و مصرف کود طی سال‌جاری شد.

این مقام مسئول ادامه داد: مصرف بالا و افزایش تقاضا برای دریافت کود ازته که به موجب افزایش سطح اراضی کشاورزی اتفاق افتاد، موجب شد تا کشاورزان تصور کنند که کود ازته نسبت به سال گذشته، کمتر بوده و کمبودی در این خصوص وجود دارد.

سلطانی با تصریح این نکته که هیچ‌گونه کمبودی در بحث تامین و توزیع کود شیمیایی در سطح استان نداریم؛ تاکید کرد: بیش از دو هزار تن کود اوره در انبارهای جهاد به‌صورت فله تخلیه شده است و در دست آماده‌سازی به صورت کیسه‌ای برای توزیع در سطح استان است.

وی عنوان کرد: 270 کارگزار در سطح استان شامل کارگزاران تعاونی، اتحادیه‌های تعاونی کشاورزی و بخش خصوصی، کار توزیع کودهای شیمیایی در سطح استان بین کشاورزان را بر عهده دارند.


مدیر  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران با عدم رد وجود تخلفات در این مراکز نظیر کم‌فروشی، گران‌فروشی و غیره در پاسخ به سوال خبرنگار ما، گفت: با نظارت مستمر در سطح استان به دنبال حداقل بروز تخلفات در این مراکز هستیم.

این مسئول متذکر شد: کودهای شیمیایی کشاورزی تنها از سوی تعاونی روستایی و جهاد کشاورزی وارد استان می‌شود و بخش خصوصی و تاجران در این مسئله، ورودی ندارند.

سلطانی مجددا با اعلام اینکه انبارهای ما مملو از کود‌های کشاورزی است، افزود: آن چیزی که کشاورزان را نگران کرده است، احتمال گرانی مجدد کودها است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون شاهد افزایش قیمت کودهای شیمیایی در دو نوبت بوده‌ایم؛ خاطرنشان کرد: یک نوبت در اواخر سال گذشته، کود اوره از کیسه‌ای 38500 تومان به کیسه‌ای حدود 42000 تومان رسید و شاهد افزایش قیمت این نوع کود به میزان 3500 تومان در ازای هر کیسه بودیم.

مدیر  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران اضافه کرد: در ادامه و در فروردین سال‌جاری نیز شاهد موج دیگری از این افزایش قیمت بودیم که طی آن، طی بخشنامه‌ای از سوی شورای قیمت، کودهای فسفاته و ازته نیز افزایش قیمت پیدا کرد.

این مقام مسئول اعلام کرد: طی سال‌جاری، کودهای فسفاته از کیلویی 1100 تومان به 1300 تومان، کودهای پتاسه از کیلویی 1500 تومان به 1800 تومان و سایر کودهای کشاورزی نیز به طور میانگین کیلویی 300 تومان، افزایش قیمت پیدا کردند.

سلطانی در پایان یادآور شد: طی سال 97 نزدیک به 113 هزار تن کود شیمیایی، تامین، تهیه و توزیع شد و به نظر می‌رسد این میزان طی سال‌جاری به 120 هزار تن برسد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به شرایط محیطی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع بیان کرد: به دلیل بارش‌های چند روز اخیر و کاهش نسبی دما، احتمال شیوع و خسارت بیماری زنگ زرد گندم زیاد است.

وی تاکید کرد: کشاورزان گندم‌کار به‌محض مشاهده کانون‌های آلودگی، نسبت‌به سمپاشی و کانون‌کوبی در مناطق آلوده با استفاده از سموم قارچ‌کش توصیه شده طبق شیوه‌نامه‌های سازمان حفظ نباتات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کارشناسان مراکز کشاورزی استان نیز با حضور جدی و مستمر در عرصه‌های تولیدی هرگونه شیوع بیماری را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • هیچ گونه افزایش قیمتی برای انواع کود نداریم
  • آرامش بر بازار اقلام اساسی حاکم است
  • تامین و توزیع کود شیمیایی در مازندران
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • کمبودی در تامین سوخت جایگاه‌های استان سمنان نداریم
  • تامین کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت‌های بهاره
  • کشاورزان خراسان شمالی مراقب سرمازدگی محصولات باشند