Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@19:39:00 GMT

رگبار و رعدوبرق در نیمه شرقی کشور

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۱۵۸۹

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته امروز (اول خرداد) در نیمه شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی رخ خواهد داد. ناطقان: فریبا گودرزی افزود: شرایط رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید به‌ویژه در شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی از شدت بیشتری برخوردار است و احتمال وقوع تگرگ برای استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش‌های شرقی سمنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: بر این اساس بارش‌ها در این مناطق شدیدتر خواهد بود و آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست.

وی گفت: امروز دمای هوا در شمال شرق 6 تا 8 درجه کاهش می‌یابد، فردا پنج‌شنبه بیشتر برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب در نیمه شرقی و شمال غرب رگبار و رعدوبرق وزش باد رخ خواهد داد.
گودرزی افزود: فردا در استان‌هایی مانند کرمان، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارش‌ها شدیدتر خواهد بود.

وقوع گردوخاک در زابل

وی افزود: از بعدازظهر امروز و طی روز پنج‌شنبه نوار شرقی و بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب شاهد وزش بادهای شدید خواهیم بود و برای استان‌هایی مانند خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.
به گفته وی برای بعدازظهر امروز و طی روز پنج‌شنبه غرب تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس مواج است و امروز دریای خزر نیز مواج پیش‌بینی شده است.

 رگبار و رعدوبرق در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید خواهد داشت، کمینه دمای امروز صبح پایتخت 14 بود و بیشینه دمای امروز تهران به 25 درجه خواهد رسید.
گودرزی گفت: شهرکرد با دمای صفر درجه و اهواز با دمای 40 درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند. منبع: ایرنا برچسب ها: رگبار ، رعد و برق ، نیمه شرقی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رگبار رعد و برق نیمه شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این کاهش نسبی دما به دلیل ورود یک سامانه بارشی است که اوایل هفته آینده استان را فرا می‌گیرد.

او افزود: هم اکنون کاهش دما از نیمه شمالی خراسان رضوی آغاز شده است و از عصر امروز دیگر نقاط را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا پایان هفته دمای هوا نسبت به امروز بین سه تا هفت درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز و بارش‌های رگباری در ارتفاعات از دیگر پدیده‌های جوی استان است که تا پایان هفته در استان وجود خواهد داشت.

رضایی پور بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۶ تا ۳۰ درجه را به ثبت رسانده است.

او تصریح کرد: دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • رگبار شدید باران در استان تهران/ افزایش دما در تمام نقاط کشور
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها