Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه‌ای از مشارکت خود در کنفرانس اقتصادی آمریکا که قرار است با هدف "حمایت از فلسطینیان" در ماه آتی در بحرین برگزار شود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌ الیوم، وزارت خارجه امارات در این بیانیه‌ ضمن استقبال از برگزاری کنفرانس اقتصادی آمریکا در بحرین اعلام کرد: اهدافی که این کارگاه به خاطر آن برگزار می‌شود، این است که این کنفرانس به سمت چارچوبی حرکت کند که آینده‌ای شکوفا برای منطقه را تضمین کرده و هدفی والا را برای کاهش درد و رنج ملت فلسطین شکل می‌دهد تا آنها بتوانند در شرایطی با ثبات و شکوفا زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه امارات در این راستا بر موضع سیاسی خود در خصوص تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: تلاش‌ها برای رشد و شکوفایی با این موضع نه تنها همخوانی داشته، بلکه آنها را تقویت و توسعه نیز می‌بخشد و ما را به سمت راهکارهای سیاسی برای دستیابی به صلح فراگیر و دائمی میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها پیش می‌برد.

تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر اعلام کرد که هیچ کشوری با گروه‌های فلسطینی در خصوص این کنفرانس اقتصادی مشورت نکرده است و هیچ طرفی حق این را ندارد که به نیابت از تشکیلات خودگردان فلسطین رایزنی کند.

کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا ۲۵ و ۲۶ ژوئن کنفرانس اقتصادی در بحرین برای جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین در راستای اجرای مرحله اول معامله قرن برگزار خواهد کرد. در این کنفرانس نمایندگان دولت‌ها، جامعه مدنی و سرمایه‌گذاران برای آغاز اجرای بخش اقتصادی معامله قرن شرکت خواهند کرد.

آمریکا اعلام کرد، هدف از این کارگاه اقتصادی با عنوان "صلح برای شکوفایی" تشویق به سرمایه‌گذاری در مناطق فلسطینی، برقراری صلح و حل اختلافات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، تبادل دیدگاه‌ها، بررسی استراتژی‌ها و جلب حمایت از سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی است که می‌توان آنها را از طریق طرح صلح حاصل کرد.

واشنگتن‌پست پیشتر اعلام کرده بود که طرح آمریکا شامل امتیازهای اقتصادی بزرگی برای فلسطینی‌هاست اما دربردارنده تشکیل یک کشور دارای حاکمیت کامل برای آنها نیست.

قرار است آمریکا در این کنفرانس بخش اول معامله قرن را علنی کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین به شدت با این طرح مخالف است و تاکید کرده که هرگز در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین از آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی به دلیل وخامت روابط میان این تشکیلات و دولت آمریکا و همچنین اختلافات با رژیم صهیونیستی، دچار بحران مالی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی از انتقال سفارت واشنگتن به قدس خبر داد و به دنبال این تصمیم آمریکا اختلافاتی میان این کشور و تشکیلات خوگردان فلسطین به وجود آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا امارات فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم

دانشجویان، دانشگاه کلمبیا آمریکا در حمایت از مردم فلسطین در این دانشگاه تحصن کردند و همچنین اعضای هیئت علمی این دانشگاه برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده به خاطر حمایت از فلسطین اعتصاب کردند. ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین در دو دانشگاه ییل در کنتیکت و نیویورک در منهتن بازداشت شدند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • فیلم/ دستگیری حامیان فلسطین توسط پلیس آمریکا
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا