Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:35:40 GMT

اخبار کوتاه گلستان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۱۹۱۲

اخبار کوتاه گلستان

گرگان - ایرنا - ضرورت جابه جایی 510 خانه در روستاهای رانشی، آزادسازی 227 هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه ها و برپایی سفره افطار 8 هزار نفری در شهر آق قلا از جمله اخبار کوتاه روز چهارشنبه گلستان بود.

به گزارش ایرنا، معاون عمران روستایی بنیادمسکن کشور گفت: در 45 روستای گلستان که در معرض خطر رانش هستند 510 واحد مسکونی باید جابه‌جا شوند و شرایط برای ادامه حضور و سکونت برخی از مردم این روستاها در واحدهای مسکونی فراهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


**
مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل استان گلستان گفت: 227 هکتار از اراضی با کاربری زراعی و مسکونی در بستر و حریم رودخانه های گلستان در سال 97 آزاد شد.
شجاع شفیعی افزود: این آزادسازی ها در حریم رودخانه های گرگانرود، اترک، زیارت، کبودوال، خاک پیرزن زرین گل و سرشاخه های آن، خرمارود، سیاه جوی، دوغ، نامن شرقی، آق سو، النگ دره، محمدآباد، باغ گلبن، میاندره، بالاجاده و غیره بود.
**
به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) افطاری 8 هزار نفری شامگاه سه شنبه در مسجد جامع قدیم شهر آق قلا برگزار و از مردم روزه دار این شهر پذیرایی شد.
**
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: امسال 550 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود.
**
آذری مدیرکل فرودگاه‌های گلستان گفت: با توسعه پارکینگ فرودگاه بین‌المللی گرگان با 100 میلیارد ریال اعتبار، امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر در این فرودگاه تا هفت ماه آینده مهیا می شود.
**
قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان: برای نخستین بار ذخیره سازی ماهیان خاویاری از گونه فیلماهی در پن های مستقر در آبهای گلستان انجام شد.
تاکنون 5 مجوز پروانه تاسیس پرورش ماهی در قفس و پن در گلستان صادر شده است.
7333/3091

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اخبار كوتاه اجتماعي گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل چه چیز درباره ما می‌داند؟

اگر فردی به شدت به حریم خصوصی اهمیت می‌دهد احتمالا باید موبایل و دستگاه‌های هوشمند دیگر را دور بیندازد و در کلبه‌ای جنگلی زندگی کند. زیرا در حال حاضر هیچ نوع حریم خصوصی واقعی وجود ندارد و شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل همه چیز را درباره کاربران می‌دانند.

به گزارش مهر، البته اگر تصور شود این شرکت‌ها اطلاعات کاربران با کسی از جمله دولت (به استثنای مواردی خاص) به اشتراک نمی‌گذارند، کاربران احساس بهتری خواهند داشت. اما طبق گزارش‌هایی جدید مشخص شده دولت آمریکا می‌تواند به گوگل دستور دهد تمام اطلاعات یک کاربر را فقط به خاطر تماشای ویدئویی در یوتیوب درخواست کند.

گزارش‌های جدید حاکی ازآن است که اخیرا دولت آمریکا از گوگل خواسته اطلاعات خصوصی درباره برخی ازکاربرانش را فاش کند. شاید تصور شود منظور کاربرانی است که در جنایت یا مشکلی قانونی درگیر بوده اند. اما نمی‌توان از دلیل درخواست اطلاعات کاربران توسط دولت به طور حتم اطمینان حاصل کرد، زیرا مقامات نمی‌دانستند افراد مورد هدف خود را نمی‌شناختند.

بلکه مقامات خواستار اطلاعات شخصی کاربرانی شده اند که برخی ویدئو‌های خاص را بین تاریخ یک تا ۸ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی تماشا کرده اند. اطلاعات درخواستی دولت شامل نام، آدرس، شماره تلفن، فعالیت‌های کاربر در گوگل و حتی IP آدرس آن‌ها بوده است. دلیل چنین درخواستی نیز دستگیری فردی در فضای آنلاین با نام کاربری elonmuskwhm بوده است.

این فرد به دلیل پولشویی و اداره کردن یک کسب و کار غیرقانونی انتقال پول تحت تعقیب است. مقامات برای یافتن وی به ماموران مخفی دستور داده اند آموزش‌های نقشه برداری از طریق پهپاد‌ها و نرم افزار‌های واقعیت افزوده را در یوتیوب ارسال کنند. ممکن است فکر کنید این اقدام برای دستگیری مجرمان فرایندی عادی است. اما، ویدئو‌های مذکور به طور عمومی منتشر شده بودند و به عنوان مثال، بیش از ۳۰ هزار نفر آن‌ها را تماشا کردند.

این بدان معنا است که احتمالا اطلاعات ده‌ها هزار کاربر از طریق ویدئو‌هایی فاش شده که هر کاربری به آن‌ها دسترسی داشته است. این تاکتیک سوالات زیادی درباره توازن بین تحقیقات آنلاین و حریم خصوصی را به وجود آورده است. متاسفانه گوگل مجبور بوده این اطلاعات را فاش کند.

دیگر خبرها

  • گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان نیمروز
  • دهیاران خوزستان میزبان مهمانان نوروزی می‌شوند
  • توسعه فرودگاه گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است
  • رصد هوشمند حریم شهر تهران در سال جدید
  • توسعه فرودگاه بین‌المللی گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است
  • ۲۹ هکتار از حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • ۳ هزار و ۷۵۰ کیلومتر خط کشی در راه‌های استان همدان
  • تفسیر کوتاه آیه ۸۱ سوره اسراء
  • گوگل چه چیز درباره ما می‌داند؟