Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:21:00 GMT

امدادرسانی عجیب یک شهید برای عکاسی از جنگ

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۲۰۲۰

امدادرسانی عجیب یک شهید برای عکاسی از جنگ

صاحب مجموعه عکس های آفتابی به بیان نکاتی از تجربیات و خاطرات خود پرداخت و خاطره ای عجیب از عملیات والفجر ۴ بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، ابوالفضل کارآمد، استاد دانشگاه امروز( اول خرداد) در نشست تخصصی خبر و دفاع مقدس که به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر برگزار شد با اشاره به  علاقه فراوان خود برای ثبت صحنه های آن دوران گفت: من در خدمت شهیدان طایی و مغفوری اما  در عملیات فتح خرمشهر در روابط عمومی زاهدان بودم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

 


وی با بیان اینکه شبی چادرها در دشت عباس آتش گرفته بود و من فداکاری برای حفظ امکانات را  می دیدم، افرود: جزو اولین هایی بودم که به خرمشهر رفتم اما وقتی آبادان رسیدم گفتند خرمشهر سقوط کرده و من مجموعه عکس ها آفتابی را به عنوان امانت تقدیم کردم اما متاسفانه در تیراژ هزار تا فقط چاپ شده است.

 



کارآمد ادامه داد: هر عکس مجموعه عکس های آفتابی توضیح و خاطره دارد و حیف است ناگفته بماند؛ عکس های دیگری هم دارم؛ حدود هزار عکس دارم و در حال نوشتن خاطرات عکاسی هستم.
 

 


وی با اشاره به اینکه بنده عکاس نبودم و مسئول واحد تبلیغات بودم اما دوربین عکاسی را همیشه داشتم‌ و عکس هایی که گرفتم توفیق الهی بوده، بیان داشت: هرگز نمی توانم عکس بمبارانی را که بمب افکن دیده نمی شود و هنوز مورد تعجب خودم هست، فراموش کنم.

 



کارآمد با تاکید بر اینکه به بچه های تبلیغات به نگاه غیرعملیاتی نگاه نکنیم زیرا هر کس تا اهواز رفته ایثارگر بوده و چه فرقی می کند دوربین فیلمبرداری داشته یا تک تیرانداز باشی؛  این را باید توضیح داد تا اشتباه نشود؛ افزود: خاطره ای از والفجر ۴ دارم و آن اینکه حلقه فیلم دوربین تمام شده بود و هنوز عملیات ادامه داشت. همینطور که می رفتم شهیدی را دیدم که بر زمین افتاده بود، دست در جیب او کردم تا مشخصاتش را ببینم ناگهان یک قطعه فیلم نو پیدا کردم و خواستم اولین عکس را از آن شهید بگیرم که متاسفانه نمی دانم چه شد که آن عکس خوب درنیامد و من شرمنده آن شهید هستم.

 



وی در پایان با بیان اینکه جبهه های ما در بعضی مقاطع در غربت و کمبود نیرو به سر می برد؛ شعری انتقادی در وصف آنها که مدعی مبارزه بودند اما به وقت عمل کم می آوردند، خواند.

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس روزه اولی ها کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد خراسان جنوبي کانون های مساجد خبرگزاری شبستان اردبیل عکس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج عصر امروز در آیین آغاز به کار دومین جشنواره ملی عکاسی که در سالن شماره ۲ پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت ۶ اردیبهشت ماه روز سنه ویژه برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی تدوین و اجرا می‌شود.

سرکوت نجفی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این ایام برگزاری دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج است که امروز آیین افتتاحیه این جشنواره در نخستین روز از هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته برگزار شد.

نجفی افزود: این جشنواره به صورت اردو محور در یک بخش با موضوع بنا‌های تاریخی سنندج، مستندنگاری و طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج بیان کرد: عکاسان مطرح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره رزومه خود را از ۲۷ فرودین ماه تا سوم اردیبهشت ماه جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.

نجفی با بیان اینکه در بازه زمانی تعیین شده در مجموع ۲۴۷ نفر از عکاسان مطرح در کل کشور رزومه خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند، گفت: براساس تصمیم گیری تیم داوری متشکل از ۵ داوران بومی و غیربومی مطرح کشور ۵۰ نفر از عکاسان شرکت کننده که بهترین و بالاترین رزومه را ارائه کرده بودند انتخاب و در این فستیوال یک هفته‌ای با هم به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی، ۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان‌های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران و ... هستند که دارای رزومه ملی و بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • ۴۰۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی تدارک دیده شده َشَد
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)
  • خواب عجیب دختر فلسطینی | ببینید
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!