Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:59:34 GMT

هوای مازندران در تعطیلات پایان هفته گرم می شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۲۲۴۹

هوای مازندران در تعطیلات پایان هفته گرم می شود

ساری – ایرنا – بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران ، آسمان استان برای روزهای پایانی هفته جوی آرام ، نیمه ابری همراه با افزایش نا محسوس دما را تجربه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران برای امروز چهارشنبه یکم خرداد ماه آسمانی نیمه ابری همراه با بارش های پراکنده به خصوص در ساعات بعد از ظهر و در ارتفاعات را پیش بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این پیش بینی، دمای هوای امروز استان مازندران در گرم ترین ساعت به حدود 27 درجه در مناطق جلگه ای خواهد رسید، اما ارتفاعات به مراتب دمای خنک تری را تجربه خواهند کرد.
شب گذشته نیز دمای هوا در برخی نقاط استان زیر 10 درجه رسید و شب خیلی خنکی برای بسیاری از مازندرانی ها بود.
کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: از فردا پنجشنبه تا روز شنبه جوی آرام در استان حاکم می شود و اسمانی نیمه ابری و ر برخی مناطق آفتابی را مردم استان شاهد هستند.
سید ابراهیم تاکامی اظهار داشت: دمای هوا نیز در روزهای پیش رو روند افزایشی خواهد داشت و پیش بینی می شود روز جمعه در برخی مناطق جلگه ای به بیش از 30 درجه می رسد.
بوی پیش بینی کرد که برای ساعات بعد از ظهر روزهای پایانی هفته هم در ارتفاعات پدیده بارش های پراکنده رخ خواهد داد که از شدت کمی برخوردار است.
این کارشناس هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر را نیز نیمه مواج پیش بینی کرد و گفت: ارتفاع امواج در ساحل دریای خزر بین 40 تا 70 سانتی متر می رسد.
تاکامی همچنین افزود: در این مدت بعد از ظهر ها با پدیده باد نسبتا شدید به خصوص در مناطق ساحلی مواجه خواهیم بود و سرعت آن نیز حدود هفت متر بر ثانیه یا 26 کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.
از امروز طرح دریا در سواحل مازندران آغاز شده است که تا پایان شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت و بر این اساس شنا در مناطق تایین شده دریای خزر آزاد می شود.
دمای حال حاضر مرکز استان با گرم ترین دما 21 درجه سانتیگراد و سیاه بیشه نیز با 8 درجه سانتیگراد خنک ترین ایستگاه های هواشناسی هستند.
7335/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هواشناسي شرايط جوي مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هوای خنک و بهاری تا چهارشنبه در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون نیمه ابری تا ابری است گفت: با فعالیت توده هوای ناپایدار تا چهارشنبه افزایش ابر، وزش باد که در برخی نواحی شدید است و رگبار و رعد و برق و تگرگ در این مدت دور از انتظار نیست.
مدیر کل هواشناسی گیلان افزود: از چهارشنبه تا اوایل هفته پیش رو جوی پایدار در استان خواهیم داشت.
وی گفت: دریا هم تا چهارشنبه فعالیت‌های دریایی با احتیاط مناسب است. 
مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در شبانه روز گذشته اسب وونی تالش با دمای ۹ درجه سلسیوس و رودبار با دمای ۳۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.
محمد دادرس گفت: هم اکنون دمای رشت مرکز استان هم ۲۱ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۶۴ درصد است.

دیگر خبرها

  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • استقرار هوای خنک و بهاری تا چهارشنبه در گیلان
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی