Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@08:45:51 GMT

حاکم شدن فرهنگ قرآنی در بین جوانان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۲۳۳۶

حاکم شدن فرهنگ قرآنی در بین جوانان

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شب گذشته 31، اردیبهشت‌ماه ددر آیین اختتامیه بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن مسجد حکم آباد تبریز، با اشاره به اینکه مسجد حکم آباد همیشه در فعالیت‌های قرآنی پیشقدم بوده است، گفت: خدا را شاکریم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، قرآن تا حدی از مهجوریت درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به برکت انقلاب اسلامی و به برکت حضرت امام خمینی (ره) فرهنگ قرآنی در کشور حاکم شده است.

وی افزود: ما در رابطه با قرآن وظایف سنگین داریم که هنوز به صورت کامل به آن عمل نکرده‌ایم. باید در تمامی ادارات و مجالس و خیابان‌های شهر فضای قرآنی حاکم شود. الان نوجوانان و جوانان ما پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه قرآن داشته اند که اینها به برکت توجه ویژه مقام معظم رهبری است. ایشان ساعت‌ها در محافل انس با قرآن می نشینند در کنار نوجوانان تا آنها تشویق شوند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تاکید بر اینکه قرآن ما را به سوی توحید و راههای نیک و خداپسند دعوت می‌کند و از کارهای منحرف جلوگیری می‌کند افزود: همه باید تلاش کنیم تا به دین خدا کمک شود. همانطور که قرآن می‌فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم». برای کمک به دین خدا راههای زیادی وجود دارد که یکی از آنها امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق امر به معروف و نهی‌از منکر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است افزود: باید مسولین در استان به فعالیت های قرآنی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا استان آذربایجان‌شرقی در بحث تربیت 10 میلیون حافظ قرآن سهم به سزایی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه بسیاری همیشه عادت دارند از یاس و نامیدی حرف بزنند افزود: درست است که امروز مشکلات اقتصادی زیادی در کشور وجود دارد ولی نباید پیشرفت‌ها را هم نادیده بگیریم. در کنار ریزش‌ها رویش‌ها راهم باید ببینیم و خداوند را شاکر باشیم به خاطر برکات معنوی انقلاب که نتیجه اش  تربیت جوانان رشید قرآنی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، افزود: روحیه انقلابی ضامن و حافظ کشور در مقابل تهدیدات دشمن است. جلوی اندیشه‌های ضد انقلابی باید گرفته شود. من  از موسسات و رسانه‌های قرآنی تشکر می‌کنم که در امر اطلاع رسانی فعالیت های قرآنی با اخلاص خدمت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز تبریز مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد