Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: باید تلاش کنیم مشکلات اقتصادی، مشکلات امنیتی و اجتماعی ایجاد نکند و به همین منظور باید واحدهای تولیدی مشکل‌دار و راکد به چرخه تولید بازگردند.

به گزارش ایسنا، بابک دین‌پرست در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار کرد: طرح رونق تولید و بازسازی و نوسازی یکی از موضوعاتی است که دولت با ۳۰ هزار میلیارد تومان آن را آغاز کرده و در این راستا ۳۷ هزار واحد تولیدی، ۲۵ هزار میلیارد تومان جذب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان زنجان نیز ۲۳۲۸ طرح با مبلغ ۱,۳۵۳ میلیارد تومان جذب شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر جنگ، جنگ اقتصادی است و جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور به عنوان قرارگاه جنگ اقتصادی محسوب می‌شود. همچنین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ستادهای جنگ است که مدیران این حوزه باید کمک شایانی به اقتصاد کشور کنند تا از گردنه‌های تحریم عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث کاهش بیکاری نیز سال قبل ۱۵ استان با کاهش و ۱۵ استان با افزایش نرخ بیکاری مواجه بوده‌اند، گفت: استان زنجان با ۸.۵ درصد، ۳.۵ درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

دین‌پرست با اشاره به افزایش شاخص نرخ مشارکت اقتصادی کشور به ۴۰.۵ درصد، تصریح کرد: این امر نسبت به سال قبل‌تر از آن افزایش یافته است که البته در این بخش ۱۱ استان با کاهش نرخ مشارکت اقتصادی مواجه و ۱۸ استان با افزایش مواجه و وضعیت ۲ استان نیز تفاوتی نکرده است.

وی در رابطه با واحدهای تولیدی مشکل‌دار و بحرانی، یادآور شد: در حال حاضر ۷۹ واحد تولیدی استان زنجان با ۶۶۷۷ نفر زمینه اشتغال مشکل دارند و ۹ واحد بحرانی نیز در استان زنجان فعالیت می‌کند که باید تلاش شود مشکلات واحدهای مشکل‌دار حل شود و به حالت عادی بازگردند و واحدهای بحرانی نیز با کاهش چالش به وضعیت مشکل‌دار و سپس عادی بازگردند و این در حالی است که باید تلاش شود تا سایر واحدهای عادی مشکل‌دار نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، گفت: در ارتباط با طرح‌های روستایی و عشایری نیز بیش از ۸,۴۰۰ میلیارد تومان مصوب و بیش از ۷ میلیارد تومان پرداخت شده است و در استان زنجان نیز ۱۶۵ میلیارد تومان در این زمینه پرداخت شده که شامل بیش از ۷۰ درصد مصوب تسهیلات اختصاص یافته به استان است.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت تسهیل روند صدور مجوزها، اظهار کرد: نباید این روند طولانی موجب خسته شدن سرمایه‌گذار شود. فرصت ۶۰ روزه برای صدور مجوز در استان زنجان خوب است، اما باید این زمان نیز کاهش یابد و با توجه به جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته است، باید نسبت به تسهیل صدور مجوز کسب و کار اقدام شود.

دین‌پرست با اشاره به اولویت‌های ۲۰ گانه اقتصادی در کشور که اولویت نخست آن اقتصادی است، عنوان کرد: هفت مأموریت مشخص برای فرمانداران نیز در این اولویت‌ها تعیین شده است که عملکرد فرمانداران در این زمینه ارزیابی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم مشکلات اقتصادی، مشکلات امنیتی و اجتماعی ایجاد نکند و به همین منظور باید واحدهای تولیدی مشکل‌دار و راکد به چرخه تولید بازگردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین

سازمان اقتصادی کوثر در سال‌های اخیر ضمن احیای لاین آرین با تولید لاین مرغ آمین ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور را بالا برده و دیگر نیازی به واردات مرغ اجداد نداریم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در حالی که بیش از ۹۰ درصد مرغ اجداد جوجه‌یک‌روزه از کشور‌های دیگر تامین می‌شد حال رئیس سازمان اقتصادی کوثر می‌گوید که ایران با دانش متخصصان از واردات اجداد از کشور‌های غربی بی نیاز شد و در زمره هشت کشور دارنده این فناوری استراتژیک قرار گرفته است. ناصر فخاری حتی می‌گوید که ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر نیز ایجاد شده است.

براساس آمار سامانه سماصط در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۰ درصد بازار جوجه‌یک‌روزه کشور متعلق به سویه راس، آربوراکرز و کاپ بوده که از طریق واردات مرغ اجداد از دو شرکت بزرگ اصلاح نژادی آویاژن و کاپ تامین شده است.

نژاد مرغ ایرانی آرین یا همان لاین ایرانی پس از سال‌ها دوباره احیاء شده است، فعالان دامپروری بهره‌وری نژاد مرغ آرین را پایین می‌دانند، اما منتخصصان کشور می‌گویند که کار اصلاح نژادی پایان نیافته و ادامه دارد.

ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با تاکید بر اینکه خودکفایی به معنای قطع ارتباط اقتصادی با خارج نیست بلکه مقصود از خودکفایی استقلال اقتصادی و رفع وابستگی به بیگانگان است گفت: موضوع تحریم‌ها نقطه عزیمت این سازمان برای قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان بود و تلاش‌های همکاران سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه‌های مهم اقتصادی شد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به تحریم‌های سال ۱۳۹۸ و فرمان مقام معظم رهبری در زمینه توسعه امنیت غذایی کشور تصریح کرد: سازمان اقتصادی کوثر ضمن احیای لاین آرین با تولید لاین مرغ آمین ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور را بالا برد و به جرأت می‌گوییم امروز تمام مرغ اجداد مورد نیاز کشور در سازمان اقتصادی کوثر تامین می‌شود و در تامین این کالای راهبردی که تولید گوشت مرغ به آن بستگی دارد دیگر نیازی به واردات از کشور‌های دیگر نداریم.

فخاری در مورد خودکفایی در حوزه صنعتی اشاره کرد: شرکت جمکو توانست با تولید سه الکتروموتور عمودنصب، ضدانفجار و فوق سنگین سنکرون ضمن شکستن انحصار تولید این چند کالای پر اهمیت رکود و توقف در برخی صنایع مانند معادن نفت و گاز آب و برق را از چهره تولید ملی بزداید و موجب بهره‌وری و خودباوری شود، به گونه‌ای که میتوان ادعا کرد، در کشور هیچ الکتروموتوری مورد نیاز نیست.

همچنین مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر این سازمان را در امر مولدسازی دارایی‌های راکد پیشقراول عنوان کرد و گفت: مولدسازی غیر از آنکه مطالبه دولت مردمی بود، یک واقعیت و الزام اجتناب ناپذیر نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر به دنبال بهره‌وری هستیم بهینه‌سازی منابع یا استفاده بهینه از منابع ضرورت پیدا می‌کند، لذا از ابتدای دوره مدیریت جدید تشخیص دادیم که داشته‌های غیرفعال سازمان مانند: املاک متروکه، خطوط تولید تعطیل و همچنین کارخانه‌ها و کارگاه‌های راکد را در مسیر افزایش توان تولید بکار بگیریم.

 



فخاری ادامه داد: وقتی مولدسازی به عنوان یکی از چند اولویت نخست سازمان اقتصادی کوثر شناخته شد، به شرکت‌های وابسته ابلاغ شد فهرستی از اموال راکد خود تهیه و برای بررسی به سازمان گزارش کنند.

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر در خصوص مصارف درآمد‌های حاصل از مولدسازی گزارش داد: درآمد‌های حاصل از مولدسازی اموال خارج از چرخه و غیر فعال را در نوسازی و بروزرسانی خطوط تولید، تقویت نقدینگی و سرمایه در گردش شرکت‌های مولد، انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید استفاده کردیم.

از مصادیق مولدسازی می‌توان به مولدسازی اراضی راکد سازمان، طی سه پروژه آل یاسین، نجم و ایران ماک به منظور ساخت دو هزار واحد مسکونی مرغوب و با کیفیت؛ مولدسازی سردخانه متروکه شرکت زَربال، برای ساخت پروژه اقامتی گردشگری نوشهر در زمینی بالغ بر هجده هزار مترمربع؛ مولدسازی در چهل محدوده بایر معدنی با هدف بهره برداری فلزاتی از جمله مس و آهن و...؛ مولدسازی دوازده؛ کارگاه استحصال مواد معدنی راکد در شهر‌های اَزنا، خرم آباد، قُروه و... نام برد.

همچنین از دیگر مصادیق این سازمان می‌توان به مولدسازی اراضی راکد شرکت کشت و صنعت خاوردشت، با هدف کشت و برداشت کُلزا؛ مولدسازی خطوط تولید شرکت به چین سامین، بعد از بیست سال رکود و سکون؛ مولدسازی سیزده فارمِ غیر فعال تولید مرغ مادر توسط شرکت مرغِ اجدادِ زربال؛ مولد سازی خطوط تولید صنایع لبنی رابتا، وابسته به شرکت شریف آباد؛ راه اندازی دستگاه‌های راکد خط تولید شرکت خوراک دام پارس؛ مولدسازی ده هکتار از اراضی نیروگاه بیستون، برای اجرای طرح سیکل ترکیبیِ نیروگاه زاگرسِ کوثر؛ مولدسازی انبار متروکه فتح و واگذاری آن به شرکت جِمکو برای تولید و تعمیر الکتروموتور‌های سبک، متوسط و سنگین؛ اخذ سیصد جلد سند تک برگ برای اراضی احمدآباد مستوفی اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس
  • بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد