Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: با برنامه ریزی‌هایی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در استان‌ها انجام شده، امسال همزمان با جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، در استان‌های کشورمان شاهد نمایش فیلم‌های منتخب کودکان و نوجوانان باشیم.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛ علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اواخر مرداد تا چهارم شهریورماه امسال در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود، فراخوان و مقررات جشنواره دو روز پیش منتشر شد و ضمن انتشار در رسانه‌های داخلی، متن آن برای شرکت‌های فیلمسازی و پخش کننده بین المللی ارسال شد تا بتوانند آثارشان را در موعد مقرر برای دبیرخانه جشنواره بفرستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدواریم در زمان برگزاری این جشنواره که سه ماه دیگر برگزار می‌شود، شاهد استقبال پرشور فیلمسازان داخلی و خارجی برای حضور آثارشان در این جشنواره باشیم.

تابش با بیان اینکه بخش‌هایی را امسال برای ترغیب فیلمسازان و پخش کنندگان فیلم‌های کودکان و نوجوانان به جشنواره اضافه کرده‌ایم، گفت: امیدوارم پخش کنندگان و خریداران آثار سینمای کودکان و نوجوانان نسبت به پخش، اکران، بازاریابی و فروش آثار سینمایی کودکان و نوجوانان بیشتر ترغیب شوند؛ چرا که جامعه درحال رشدِ ایران نیاز به محتوایی دارد که از نظر فرهنگی غنی باشد و نهادهای سینمایی و فرهنگی همچنان مسئولند که در قالب جشنواره و یا دیگر رویدادهای سینمایی، محتوای تصویری ارزشمند ویژه کودکان و نوجوانان را ارزش گذاری کنند و به مخاطبان این جشنواره که کودکان و نوجوانان عزیز میهن اسلامی‌مان هستند معرفی نمایند.

وی ادامه داد: امسال «یونیسف» آثار برگزیده مورد نظر را با معیارهای خودش ارزیابی می‌کند و به یکی از فیلم‌هایی که به موضوع حقوق آموزشی و تربیتی کودکان مرتبط است جوایزی اعطا می‌شود.

رنگارنگی و تنوع فرهنگ ایران در جشنواره کودک

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان تصریح کرد: برای اینکه شاهد مشارکت بیشتر هنرمندان اصفهانی در جشنواره باشیم، جایزه‌ای به نام جایزه «زاون قوکاسیان» درنظر گرفته شده که به یاد و نام این هنرمند پیشکسوت سینمای اصفهان است و فیلمسازان اصفهانی آثاری که در حوزه کودک و نوجوان برای سال ۹۷ تولید کردند، همزمان با جشنواره ارزیابی و داوری می‌شود و شاهد حضور و مشارکت هنرمندان اصفهانی در جشنواره هستیم؛ همانطور جایزه «سیفژ» و جایزه «شهید بهنام محمدی» به فیلم‌های حوزه نوجوانان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: تلاش شده تا غیر از دو بخش اصلی سینمای ایران و سینمای بین الملل، بخش‌های جنبی مختلف طراحی شود و رنگارنگی و تنوعی که در فرهنگ و هنر ایرانی است به نوعی در جشنواره هم دیده شود.

تابش با بیان اینکه هم در بخش «سینمای ایران» و هم در بخش «سینمای بین الملل» فیلم‌های پویانمایی را خواهیم داشت، گفت: خوشبختانه تنوع مضمونی، موضوعی و فرم در جشنواره امسال وجود دارد به گونه‌ای که هم فیلم‌های رئال و هم فیلم‌های پویانمایی داریم و طبق گزارشی که از دبیرخانه جشنواره دارم تولیدات سینمای ایران و تولیدات بین المللی طی ماه‌های گذشته رصد و پایش شده‌اند، امیدوارم شاهد حضور متنوع فیلم‌ها و آثار مرتبط با این جشنواره باشیم و ثبت نام این فیلم‌ها زودتر انجام شود و فرآیند مربوط به انتخاب آثار در جشنواره را در زمان تعیین شده دنبال کنیم.

وی ادامه داد: طبق فراخوان و مقررات جشنواره صاحبان آثار تا نیمه تیرماه می‌توانند ثبت نام را انجام دهند و فیلم‌ها و آثارشان را نیمه مرداد به دبیرخانه جشنواره برسانند.

خاطره سازی برای کودکان و نوجوانان در ایام جشنواره

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با اشاره به نقش نوجوانان در این جشنواره گفت: غیر از بخش داوری که از داوران نواجوان استفاده می‌شود و اکنون در تدارک آن هستیم، دو سال است که «المپیاد فیلم سازی نوجوانان» را با هدف استعدادیابی گروه سنی نوجوان در حوزه فیلم سازی و ترغیب آنها به ساخت آثار سینمایی برگزار می‌کنیم.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان تصریح کرد: در اولین جلسه شورای برنامه ریزی جشنواره که در اصفهان و به ریاست شهردار اصفهان برگزار شد خوشبختانه تمام این طرح‌ها مورد تصویب قرار گرفت و امیدوارم با همدلی و هماهنگی همه نهادهای مسئول و فعالان سینمای کودک و نوجوان در ماه‌های پیش رو بتوانیم جشنواره را در تراز یک جشنواره جهانی و استاندارد برای شهر تاریخی اصفهان و مردم خوب ایران و مهمانان خارجی برگزار کنیم.

وی افزود: من این نوید را می‌دهم که با برنامه ریزی‌هایی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در استان‌ها انجام شده، امسال همزمان با جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، در استان‌های کشورمان شاهد نمایش فیلم‌های منتخب کودکان و نوجوانان باشیم که این برنامه می‌تواند نشاط، شور و هیجان خوبی را برای بچه‌های ایران و خانواده‌هایشان فراهم کند، البته در این زمینه باید بهتر اطلاع رسانی شود؛ چرا که دقیقاً در فصل تعطیلی مدارس است و خانواده‌ها باید زودتر از این برنامه‌ها مطلع شوند و با مشخص شدن سینماهایی که در سراسر کشور به نمایش این فیلم‌ها می‌پردازند، بتوانند فرزندان عزیزشان و نوجوانانی که علاقه مند به دیدن این فیلم‌ها هستند را به این سینماها برده و در واقع مهمان جشنواره فیلم کودک و نوجوان، در گستره ایران باشند.

تابش خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که نسل نوی کشورمان نیاز به فیلم دیدن و سینما رفتن دارد و «آیین سینما رفتن» آیینی است که مسئولان فرهنگی، رسانه‌ها و خانواده‌ها باید آن را ترویج کنند تا فرزندانشان از سنین کودکی و نوجوانی بتوانند تجربه رفتن به سینما و لذت دیدن فیلم‌های هیجان انگیز، بانشاط و متنوع را داشته باشند.

وی افزود: قطعاً این خاطره سازی برای کودکان و نوجوانان و حضور پر شور و نشاط آنها در ایام جشنواره در کنار خانواده‌هایشان در سینماهای سراسر کشور می‌تواند نوید این را بدهد که ما در سالهای آتی و نسل‌های بعدی با نسلی خلاق، فیلم بین، هنرشناس و موفق‌تری روبه رو هستیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان جشنواره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان فیلم کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد که شامل ۱۰ نمایش است.

به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، مهدی سیم ریز اظهار داشت: نمایش «یک اتفاق ساده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به نمایش درخواهد آمد.

وی با بیان اینکه، نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجستگی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اجرا می‌شود، افزود: نمایش‌های «سفر پرماجرا» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار نیز از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای طوبی بندرعباس و «چهارمین نفر» به نویسندگی امیر مشهدی عباس و کارگردانی سولماز محمدی و صادق حسنی نیز از یکم تا ۱۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به روی صحنه خواهد رفت.

به گفته سیم ریز، نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی محسن اکرمی از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در مدارس نواحی یک و ۲ شهر یزد و نمایش «نارنجی» به نویسندگی و کارگردانی سید سوران حسینی نیز از ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه نمایش‌های «گم» به کارگردانی رضا عربشاهی از پنجم تا ۲۰ اردیبهشت در مرکز تئاتر شماره هفت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد و «بی بی و دشت ارغوانی» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مهیار هزارجریبی ۸ تا ۲۱ اردیبهشت در تماشاخانه آنا بهشهر به روی صحنه می‌روند، اظهارداشت: نمایش «من و برادرم اقبال» به نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی نیز از پنجم تا ۱۵ اردیبهشت در سالن تئاتر مجتمع شهیدآوینی همدان به نمایش درخواهد آمد.

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی گفت: نمایش «صاحب سرزمین نور» به نویسندگی سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی سید رهبان مسلمی از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای ویلا گرگان به روی صحنه خواهد رفت.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از ۲۵ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ماه امسال به صورت غیرمتمرکز و در قالب اجرا‌های عمومی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • رونمایی از مستند «قوی‌دل» همزمان با روز جهانی هموفیلی/ فیلم‌های مستند، مهجور هستند
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان