Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اهل بیت(ع) در طول حیات خود مصالح عمومی را بر هرچیز دیگری ترجیح داده‌اند و هر فردی مصلحت کشور را بر هم زند خائن بر منش علی(ع) و فرزندان او است. ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه سه شنبه در مراسم سخنرانی ماه مبارک رمضان در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل اظهار داشت: تمامی معصومین (ع) با هدف تامین مصالح جامعه اسلامی رفتار کرده‌اند و هر فردی مصلحت جامعه اسلامی را برهم می‌زند خائن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر مثالی به مواجه امام علی (ع) و دو فرزند وی امام حسن(ع) و امام حسین (ع) با حاکمان کفر زمان تصریح کرد: امام علی (ع) بارها در نهج البلاغه خلافت را حق خود عنوان کرده اما زمانی که معاویه برای خلافت به سراغش رفت از پذیرش سرباز زد تا فتنه دشمنان اسلام را خنثی کند.

توصیه امام جمعه اردبیل به رعایت حق و انصاف از سوی سیاسیونامام جمعه اردبیل: ‌دولتمردان‌ تدبیر اقتصادی داشته باشند/به مردم با این گرانی‌ها رحم کنیدامام جمعه اردبیل: دشمن تخریب جایگاه خانواده را نشانه گرفته است

امام جمعه اردبیل افزود: در مقابل، امام حسن (ع) با معاویه به دلیل مصالح مردم صلح کرد تا به فرموده خود مانع از ضربه به شیعه شود؛ چرا که دشمن در نظر داشت در صورت سرباز زدن از صلح شیعه‌ای بر روی زمین باقی نگذارد.

عاملی افزود: اما در ادامه امام حسین (ع) مسیر قیام به جای صلح را به مصلحت جامعه دید تا مردم به سمت اهل بیت (ع) بیایند و با برگه مظلومیتی که در دست گرفت تمامی مسلمانان را هشدار داد و آگاه ساخت.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: گروهی می‌گویند وقتی قرآن و پیامبر بوده نیازی به امامت نیست اما وای به حال شیعه‌ای که فلسفه امامت نداند؛ 8 فلسفه مهم و قاطع برای امامت مطرح شده و یکی از آن طرح احکامی است که در زمان پیامبر مطرح نشده بود چرا که مصداقی برای طرح آن پیشامد نکرده بود.

وی افزود: 12 امام نه بیشتر و نه کمتر برای تقلید و هدایت 12 نسل آمده‌اند و امامان برای پیاده‌سازی مصالح جامعه تلاش کرده‌اند؛ به همین دلیل است که دین اسلام از بسیاری از انحرافات و تحریفات در امان مانده است.

عاملی با ذکر مثالی دیگر به کلاس‌های درس و تربیت امام صادق(ع) و امام باقر(ع) اشاره و اظهار کرد: به تعبیر علامه طباطبایی مدرسه صادقین مدرسه حسینی است و خود امام صادق(ع) نیز می‌گوید: «من از امام حسین(ع) آموختم که چگونه مظلوم بود و پیروز میدان شد.»

امام جمعه اردبیل تمسک به امامان را گریزگاه مسلمان از انحرافات دانست و تصریح کرد: معصومین با انسان‌های عادی قابل قیاس نیستند و حتی نام آن‌ها را خدا برگزیده و اجازه تشریع دین یافته‌اند.

انتهای پیام/ ع

R41374/P/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خراسان رضوی در سفر به شهرستان رشتخوار، ضمن بازدید از پروژه اشتغال و یکی از مراکز نیکوکاری بر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در سفر به شهرستان رشتخوار ضمن دیدار با امام جمعه و فرماندار، از یک طرح اشتغال، مرکز نیکوکاری و منزل مددجویی بازدید کرد.

وی با ارائه گزارش عملکرد کمیته امداد استان در دیدار با امام جمعه و فرماندار گفت: توانمندسازی مددجویان از اهداف اصلی کمیته امداد است و خط و راه ما بیانات مقام‌معظم رهبری است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد هستند، افزود: لازم است مراکز در کمک به نیازمندان هم‌افزایی بیشتری با کمیته امداد داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است، نیازمند یاری فرمانداری در بحث اشتغال و مسکن مددجویان و همکاری بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات هستیم.

وی در دیدار با امام جمعه شهرستان درخواست کرد امامان جمعه در شهرستان‌ها در کارهای فرهنگی با کمیته امداد همکاری بیشتری داشته باشند.

در ادامه محمد عباسی، رئیس کمیته امداد شهرستان رشتخوار گزارشی از عملکرد این اداره در شهرستان و مشکلات و موانع موجود ارائه کرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه