Web Analytics Made Easy - Statcounter

«در بیت سوم بود که متوجه شدم آقا بغض کرده‌اند. درواقع نه اینکه برای شعر من بلکه برای مدافعان فاطمیون گریه کردند. دلهره آمد سراغ من که نکند ...

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، همزمان با شب ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، جمعی از اهالی فرهنگ، شعر و ادب فارسی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
«عاطفه جعفری» از شعرای کشورمان، شعری را با موضوع شهدای فاطمیون در این جلسه قرائت کرد که با واکنش کم نظیری از رهبر معظم انقلاب مواجه شد. خبرنگار حریم حرم با این شاعر جوان افغانستانی در مورد جزئیات این دیدار گفتگو کرده که شرح آن در زیر آمده است:

در ابتدا خودتان را معرفی می‌کنید؟

من متولد سال ۱۳۶۹ و از مهاجران افغانستانی هستم. پدرم اهل افغانستان و مادرم ایرانی‌اند.

چند سال است که شعر را به صورت جدی دنبال می‌کنید؟

چند سالی برای خودم شعر می‌نوشتم، اما با فنون شعر زیاد آشنا نبودم پس از آن به‌صورت جدی ۴ سالی می‌شود که وارد جلسات شعر مشهد شدم.

شعری که در جلسه با رهبر انقلاب قرائت کردید چه زمانی سروده بودید؟

سال ۹۵  
چه شد که این شعر را سرودید؟

جمعهٔ اول ماه رمضان سال ۹۵ تشییع دو شهید لشکر فاطمیون، شهید «محمدحسن حسینی» و شهید «کاظم توسلی» بود که من برای اولین بار به تشییع شهدا می‌رفتم. آنجا خیلی منقلب شدم. شهید حسینی همسایه‌های ما بودند و من اولین نماز میت خود را برای ایشان در حرم امام رضا (ع) خواندم. مدتی بعد از این مراسم خواهرزاده ام از دنیا رفت و حال روحی خوبی نداشتم، در آن دوران خیلی به این شهید متوسل شدم و از شهید خواستم که این لیاقت را بدهند که شعری برایشان بنویسم. الحمدالله توفیق شد و تا نیمهٔ ماه مبارک این شعر را نوشتم.

شعر‌های دیگری هم در مورد مدافعان حرم دارید؟

بله، چند رباعی دارم.

شهادت پسرخالهٔ شما هم باعث شد که برای شهدای مدافع حرم شعر بسرایید؟

ایشان جز آخرین شهدا بودند و بعد از آن جبهۀ مقاومت پیروز شد. شعر‌هایی که بنده نوشتم قبل از شهادت ایشان بود.

جزئیات واکنش رهبر انقلاب، هنگامی که شما شعر را قرائت می‌کردید چه بود؟

شاعرانی که به دیدار آقا نائل می‌شوند دوست دارند در هر بیت که می‌خوانند واکنش مثبت آقا را ببیند. من هم مثل شاعران دیگر! در هر بیت، منتظر بودم ببینیم آقا چه می‌گویند. در بیت سوم بود که متوجه شدم آقا بغض کرده‌اند. درواقع نه اینکه برای شعر من بلکه برای مدافعان فاطمیون گریه کردند. دلهره آمد سراغ من که نکند از بغض آقا خودم هم منقلب شوم. چون در همان ابتدای دیدار که محضرشان رفتیم بعد از سلام و اینکه گفتم دلم خیلی برایتان تنگ بود، آمدم خودم را معرفی کنم که ناخواسته گریه‌ام گرفت و حتی یک کلمه هم نتوانستم حرف بزنم. عبای ایشان را بوسیدم و بلند شدم. خیلی آمادگی گریه کردن داشتم مثل دختری که سال‌هاست می‌خواهد پدرش را ببیند و بالاخره انتظارش به سر می‌رسد.  
شما انتظار این واکنش را از سوی آقا داشتید؟

انتظار داشتم که بگویند برای شهدای فاطمیون باید بیش‌تر کار بشود، اما اینکه گریه بکنند نه! الحمدالله لطف شهدا و رزق من بود که شعر فاطمیون را بخوانم و هم رزق آقا بود که برای فاطمیون گریه کنند و هم رزق شهدای فاطمیون بود که اسمشان در این محفل بیاید.

انتظار داشتید که به دیدار رهبر انقلاب نائل بشوید؟

شعر فرستاده بودم، ولی واقعاً انتظار دیدار را نداشتم. زمانی که تماس گرفتند تا من و همسرم را به این محفل دعوت کنند، تصورم این بود که همسرم شعر میخواند و من فقط در این دیدار حضور خواهم داشت. اما عکس این ماجرا اتفاق افتاد! من شعر خواندم و همسرم شعر نخواندند.     و کلام آخرتان:

دوست دارم بیشتر به شهدا ادای دین شود.   ***   در ادامه می‌توانید سرودۀ این بانوی شاعر در مورد شهدای لشکر فاطمیون را بخوانید:

کوچه‌هامان پراز سیاهی بود، شهر را از عزا درآوردند
چشم‌های ستاره‌ها خندید، ماه را سمت دیگر آوردند

شاخه‌هایی که سرفرازانند، میوه‌هایی که جلوه‌ی باغند
مادران مثل ام لیلایند، که پسر مثل اکبر آوردند

روی تابوت‌هایشان بستند پرچمی که به رنگ خورشید است
فاطمیون فداییان حرم، سرورانی که سر برآوردند

قصه‌ها را یکی یکی خواندند، آخر ماجرا سفر کردند
عاشقی هم برایشان کم بود، عشق بردند و باور آوردند

عصر یک جمعۀ بهاری بود، همه در انتظارشان بودیم
باد‌های بهاری از هرباغ، لاله‌هایی معطر آوردند   منبع: حریم حرم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دیدار شاعران با رهبر انقلاب امام خامنه ای ماه مبارک رمضان لشکر فاطمیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا در کردکوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سردار گودرزي فرمانده مرزباني فراجا در اين ديدار با اشاره به مظلوميت شهداي مرزباني گفت: ما قدردان ايثار و فداکاري شهداء بخصوص شهداي مظلوم مرزباني و خانواده‌هاي آنان هستيم و اگر اين ايثارها نبود کشور و ارزش ها و آرمانهای انقلاب حفظ نمي‌شد.
وی افزود: امروز هر کدام از شهدای فراجا باعث عزت آفرینی برای کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و باید این شجاعت، شهامت و از خودگذشتگی کارکنان فراجا به خصوص مرزبانی به گوش همه برسد.
وي با تجليل از صبر، ايثار و فداکاري‌هاي خانواده معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران افزود: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را در راه اسلام و انقلاب تقديم کردند و اين اجري بي پايان در نزد خداي متعال خواهد داشت.
 او ادامه داد : شهداء اسوه‌هاي بصيرت و ولايت‌مداري در تمام قرن‌ها و اعصار هستند که با گذشتن از جان خود، امنيت و آرامش را بر جامعه حاکم كردند.
سید محمدمهدی نجاتی نیا، مرزبان گلستانی بامداد دوشنبه ششم فروردین امسال ، در منطقه مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور، در درگیری با اشرار به شهادت رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • روایتی از پدر و پسر شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا در کردکوی
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان
  • پیام تبریک رهبر انقلاب دلگرم‌کننده بود/ وزیر ورزش در بیشکک با لالوویچ دیدار می‌کند
  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم
  • جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه
  • شهید فائزه رحیمی جوانی با اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی بود