Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:26:33 GMT

تولید هواپیمای هلیکوپتری برای حمل بار

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۲۸۷۴

تولید هواپیمای هلیکوپتری برای حمل بار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این هواپیما با نام Bell V-۲۸۰ Valor قرار است توسط ارتش امریکا برای انتقال کالا و تجهیزات مورد استفاده قرار بگیرد. پرواز آزمایشی این هواپیما سریع‌تر از موعد مقرر انجام شده تا استفاده از آن قبل از زمان پیش بینی شده توسط نیروهای نظامی ممکن شود.

هواپیمای یادشده از قدرت مانور مناسبی در سرعت‌های بالا، پایین و در ارتفاع مختلف برخوردار بوده و با استفاده از سیستم‌های کنترل دیجیتال انعطاف بیشتری در زمان انجام مأموریت‌های مختلف از خود نشان می‌دهد و از جمله می‌تواند در شرایط آب و هوایی مختلف به سلامت به مقصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداکثر سرعت این هواپیما ۵۵۶ کیلومتر در ساعت است و تا به حال ۱۱۰ ساعت پرواز آزمایشی را پشت سر گذاشته است. این هواپیما می‌تواند در عرض یک دقیقه ارتفاع خود را از سطح زمین به ۱۳۷۲ متر برساند. حداکثر ارتفاع قابل پرواز توسط این هواپیما ۳۵۱۰ متر است. هواپیمای یادشده با یک بار سوختگیری می‌تواند ۵۹۵ کیلومتر را طی کند.

کد خبر 4623294

منبع: مهر

کلیدواژه: هواپیما هلی کوپتر ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتشفشانی در قطب جنوب که «طلا» از آن فوران می‌کند

قطب جنوب قاره‌ای پوشیده از یخ با دمای به شدت سرد است، اما فعالیت‌های آتشفشانی داغ هم در آن رخ می‌دهد. در قطب جنوب ده‌ها آتشفشان وجود دارد که بیشترشان در غرب منطقۀ قطبی و سرزمین ماری بیرد واقع شده‌اند. در مطالعه‌ی سال ۲۰۱۷، تنها در این قسمت از قاره، ۱۳۸ آتشفشان شناسایی شد. بیشتر این آتشفشان‌ها خاموش هستند، اما هشت یا نه آتشفشان فعال نیز وجود دارند.

به گزارش دیجیاتو، فوران سه مورد از این آتشفشان‌ها در تاریخ اخیر شناسایی شده است، هرچند که در گذشته‌های دور، داستان متفاوت بوده است. در تحقیقات اخیر، هسته‌های یخی جمع‌آوری‌شده از قطب جنوب نشان دادند این قاره توسط فوران‌های آتشفشانی غول‌پیکر در طول آخرین عصر یخبندان دچار ویرانی شده است. بسیاری از این فوران‌ها بزرگ‌تر از هر فورانی در تاریخ مدرن بوده‌اند.

یکی از شدیدترین آتشفشان‌های این قاره، کوه اِرِبوس است؛ بلندترین آتشفشان فعال در قطب جنوب با ارتفاع ۳۷۹۴ متری و جنوبی‌ترین آتشفشان فعال روی زمین.

گفته می‌شود این کوه که نامش برگرفته از مظهر تاریکی در اساطیر یونانی است، زمانی که کاپیتان سِر جِیمز کلارک راس برای نخستین بار آن را سال ۱۸۴۱ دید، در حال فوران بود.

اگر با دقت به تصاویر ماهواره‌ای این غول زمین‌شناسی نگاه کنید، متوجه رگه‌های قرمز رنگ در دهانه قله آن خواهید شد. این رگه‌های قرمز، دریاچه گدازه‌ای بسیار داغی است که دست‌کم از سال ۱۹۷۲ در حال جوشیدن بوده است.

این آتشفشان به طور مرتب گاز و بخار بیرون می‌ریزد. در دوره‌های گذشته فعالیت‌های آتشفشانی، سنگ‌های نیمه‌مذابی به نام «بمب‌های آتشفشانی» را به بیرون پرتاب می‌کرد.

با این حال، این آتشفشان شاید به دلیل فاجعه کوه اربوس بدنام باشد. روز ۲۸ نوامبر ۱۹۷۹، پرواز ۹۰۱ نیوزیلند به کنار این آتشفشان برخورد کرد و همه ۲۵۷ سرنشین آن را کشته شدند.

این پرواز بخشی از برنامه خطوط هوایی نیوزلند بود که به مسافران اجازه می‌داد با یک گشت و گذار ۱۱ساعته از اوکلند به قطب جنوب و سپس بازگشت به نیوزیلند، سفر کنند.

در محل سقوط هواپیما، گروه‌های نجات تعدادی از دوربین‌های مسافران را یافتند که فیلم درون آن‌ها سالم بود. عکس‌های دوربین‌ها که برخی از آن‌ها چند ثانیه قبل از برخورد گرفته شده بودند، نشان میداد زمان سقوط، دید مناسب بوده و هواپیما زیر ابر‌ها بوده، در نتیجه این احتمال رد می‌شود که ابر‌های غلیظ آتشفشان، مانع دید هواپیما شدند.

درعوض، این احتمال وجود دارد که «سپیدگرفتگی» موجب سقوط شده باشد. این آتشفشانِ پوشیده از یخ، عملاً با نور مسطح نامرئی می‌شود و این وضعیت موجب می‌شود در پس‌زمینه، زمینِ یخ‌زده و آسمان ابری دیده نشود. به همین دلیل خلبان هیچ حسی از فاصله نداشته و تصور می‌کرده سپیدگرفتگی جلوی کابین خلبان، یخ و برف زیر هواپیماست، نه خود کوه.

پس از چندین پرونده قضایی پرهزینه و انبوهی از جنجال‌ها، خط هوایی نیوزلند پرواز‌های گردشی خود به قطب جنوب را متوقف کرد.

دیگر خبرها

  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • تصاویر جادویی از رعد و برق در ارتفاع بالا از نمای کابین خلبان هواپیما (فیلم)
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • سرعت هواپیما‌های مسافربری در هر مرحله از پرواز چقدر است؟
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی
  • سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه (+عکس)
  • آتشفشانی در قطب جنوب که «طلا» از آن فوران می‌کند