Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-29@15:42:46 GMT

شناسایی ۵۶ نقطه حادثه‌خیز در استان تهران

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۲۹۴۶

شناسایی ۵۶ نقطه حادثه‌خیز در استان تهران

مدیرکل راهداری استان تهران با بیان اینکه ۵۶ نقطه حادثه‌خیز در استان تهران شناسایی شده است، گفت:با همکاری دستگاه‌های ذیربط به دنبال رفع مشکلات هستیم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نخستین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان تهران به ریاست انوشیروان محسنی‌بندپی و با حضور تقی‌زاده معاون عمرانی استاندار، عیسی فرهادی فرماندار تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نوروزی مدیرکل راهداری استان تهران در این جلسه اظهار داشت: در نوروز سال گذشته تصادفات منجر به فوت در استان تهران موجب شد ۲۲ نفر جان خود را از دست بدهند و در نوروز امسال تعداد کشته شده‌ها و تصادفات نوروزی به ۱۹ نفر رسید که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی بیان داشت: از سال ۹۱ تا سال گذشته آمار کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در استان تهران رقم نزولی داشته است.

وی گفت: ۵۰ درصد افرادی که جان خود را در تصادفات در استان تهران از دست دادند راکبین موتورسوار یا عابرین پیاده بودند.

وی بیان داشت:‌۵۶ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان تهران شناسایی شده است و با همکاری دستگاه‌های ذیربط به دنبال رفع این نقاط حادثه‌خیز هستیم.

وی درباره پروژه تقاطع غیرهم سطح در مهرآباد- رودهن گفت: در این خصوص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

در ادامه فغانی نماینده معاونت حمل و نقل وترافیک شهر تهران گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان تهران تعداد فوت شدگان در سال‌های ۹۳ تا ۹۷ کاهش داشته، ولی از سال ۹۶ تا ۹۷ این آمار افزایش یافته است.

وی افزود: در شهر تهران عمده تصادفات منجر به فوت در خصوص عابرین پیاده و راکبین موتورسوار است و کاهش تصادفات در شهر تهران باید بر اساس زیرساخت‌های موجود محقق شود.

وی گفت:‌بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مناطق ۴ و ۱۸ تهران بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت را دارد و دو محور کمربندی آزادگان و اتوبان امام علی بیشترین تصادفات را داشته است.

وی گفت: ۱۳۰ محور حادثه‌خیز در شهر تهران شناسایی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون عمرانی فرماندار تهران تصادف جاده ای استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تجهیزات و توانمندی ها در حوزه مخاطرات استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری در بازدید از مجموعه هلال احمر استان تهران ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن (ع) اظهار کرد: اقدامات هلال احمر احیابخش محیط زندگی برای دیگران و نقطه اتکا برای آرامش بخشی به اجتماع و مجموعه کار هلال احمر به تعبیری تکیه گاه برای همه جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جایگاه هلال احمر جایگاه بزرگ و رفیعی است، ما در کشور حادثه خیزی هستیم که حوادث طبیعی و غیرطبیعی جز ویژگی‌های کشور است، بنابراین مجموعه هلال احمر و جریانات امدادی باید در اولویت‌های خاص به ویژه در استان تهران قرار بگیرد.

استاندار تهران عنوان کرد: با توجه به ویژگی‌های اقلیمی استان تهران و قرار گرفتن روی گسل نیمه فعال هر لحظه ممکن است با حادثه مواجه شویم، بنابراین باید تجهیزات را با توجه به این شرایط متناسب سازی کنیم و سطح گسترش توانمندی‌های سازمانی را افزایش دهیم.

فخاری سپس گفت: هلال احمر پیش بینی‌های لازم را برای کادر مجازی داشته باشد تا در شرایط بحران در هر نقطه از شهر و محلات فعال شود و بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: مسئول مقابله با بحران در شهر تهران شهرداری است و میزان هماهنگی باید به صورت جدی انجام شود تا خلأ به صورت سازمانی و چگونگی هدایت وجود نداشته باشد و این جز موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد.

استاندار تهران با بیان این‌که مأموریت خطیر شما خدمات بشر دوستانه است، خاطرنشان کرد: مأموریت‌های جمعیت هلال احمر فرانقطه ای است و به همین تناسب باید افکارمان نیز فرانقطه ای باشد یعنی ممکن است فراتر از استان کار انجام دهیم و چگونه با شرایط محیط و اقلیمی خودمان را وفق دهیم و این یکی از ویژگی‌های تکامل ذهنی و روحی همکاران هلال احمر است.

استاندار تهران گفت: کارهای داوطلبانه هلال احمر جهاد خاموش است که ممکن است نصیب دیگر سازمان‌ها نشود و این کار داوطلبانه عشق و نیت درونی لازم دارد و از سرپنجه تدبیر بیرون می‌آید و نهایت رفتار مخلصانه و توأم با خلوص را به نمایش می‌گذارد و این قشنگ‌ترین کارهایی است که در مجموعه هلال احمر شاهد هستیم.

فخاری اظهار کرد: مجموعه هلال احمر خدمات بی‌نظیری که ارائه می‌کند و یک فضای آرامش بخشی را به جامعه می‌دهد. و هر موقع حضور لباس‌های قرمز و سفید را شاهد هستیم توأم با آرامش است.

وی بیان کرد: برآوردهای عملیاتی به لحاظ تجهیزات، امکانات، آموزش نیروی انسانی مورد نیاز و آمادگی‌ها برای کمک به جمعیت در دستور کار باشد و در سطح محلات شکل بگیرد، همچنین لزوم طرح‌های مانوری نقطه به نقطه متناسب با برآوردها در تمرین‌های استانی و شهرستانی و محله‌ای به کار گرفته شود.

وی تاکید کرد: همکاری مستمر و هماهنگ مجموعه هلال احمر با سایر دستگاه‌های اجرایی در دستورکار و ارتقا آموزش در اولویت باشد.

کد خبر 6064051

دیگر خبرها

  • مجموعه هلال احمر و جریانات امدادی باید در اولویت‌ قرار بگیرند
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۱۰ فروردین
  • اقدامات داوطلبانه هلال احمر جهاد خاموش است
  • ضرورت افزایش تجهیزات و توانمندی ها در حوزه مخاطرات استان تهران
  • تاکید استاندار تهران بر آمادگی جمعیت هلال احمر
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۹ فروردین ماه
  • آزاد راه قزوین - تهران پر حادثه‌ترین محور استان قزوین
  • نیمی از ۹۵ نقطه حادثه‌ساز جاده‌ای در استان گلستان رفع مخاطره شد
  • رفع خطر از ۵۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور
  • رشد پدیده «جوان مرگی» در تصادفات جاده‌ای