Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ترویج فرهنگ انس با قرآن را یک وظیفه الهی، اسلامی، انقلابی و سازمانی توصیف کرد و گفت: تعالیم و آموزه‌های قرآنی پشتوانه سلامت، پیشرفت، اقتدار و اوج‌گیری نیرو‌های مسلح در عرصه‌های مأموریتی است.

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در نشست با مسئولان و دست‌اندرکاران امور قرآنی این ستاد، با تأکید بر اینکه هدف از بعثت انبیا و پیامبران الهی، آشنا کردن مردم با عبودیت و شناخت خداوند و طریق و سبک زندگی مطلوب فردی و اجتماعی و حیات طیبه است، اظهار داشت: قرآن کریم صادق‌ترین گفتار، رساترین موعظه و برنامه کامل برای هدایت بشر به سوی سعادت و درمان هر دردی است و عمل به قرآن رشته ارتباط انسان با خداوند را محکم و از هم ناگسستنی می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در واقع قرآن «حبل‌المتین» و ریسمان محکم الهی است که تمسک به آن، هدایت انسان‌ها و دوری گزیدن آن‌ها از گمراهی و ضلالت را تضمین می‌کند.

سرلشکر باقری تمسک به قرآن و عترت را ضامن سعادتمندی انسان قلمداد و خاطرنشان کرد: بر اساس روایات محکم موجود، «ثقل اکبر» یعنی همان قرآن کریم و «ثقل اصغر» یعنی عترت و اهل بیت پیامبر (علیهم‌السلام) از هم جداناپذیر هستند تا در حوض کوثر بر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام وارد شوند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: فهم این قرآن شریف که نور هدایت و صراط مستقیم الهی و جداکننده بین حق و باطل است، بدون اهل بیت (علیهم‌السلام) ممکن نمی‌شود و بر اساس آنچه از روایات و احادیث فهمیده می‌شود، قرآن در هنگام سختی‌ها یاری‌بخش انسان و راه خلاصی و نجات او از فتنه‌های زمانه است.

وی تصریح کرد: در عرصه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و مشکلات ناشی از آن که مردم و کشور عزیزمان امروز با آن مواجه هستند، باید از تعالیم دینی و قرآنی مدد جوییم و الگوی صبر و مقاومت قرآنی را برای عبور از سختی‌ها در دستور کار خود قرار دهیم.

سرلشکر باقری قرآن را دروازه علم‌آموزی و هدایتگر بشریت برای عبور از موانع، چالش‌ها و سختی‌های فراروی سعادت و رستگاری جوامع توصیف کرد و با تأکید بر ضرورت تعمق در قرآن و مذموم بودن تفسیر به رأی آیات آن یادآور شد: مشکلات امروز جوامع و کشور‌های اسلامی عدم عمل به قرآن است و شکل‌گیری فتنه گروه‌های تکفیری و پدید آمدن داعش در حقیقت ناشی از قشری‌نگری و تفسیر به رأی قرآن کریم توسط دشمنان اسلام ناب و انسان‌های شقی و منحرف است.

وی توجه به قرآن و معارف قرآنی در نیرو‌های مسلح را امری مهم و در زمره اولویت‌های دائمی و مستمر مجموعه سازمان‌ها و نیرو‌های مدافع انقلاب و کشور محسوب و تأکید کرد: فراگیری و ارتباط ظاهری با قرآن، دریچه‌ای به سوی عمل به قرآن و تدبر در قرآن است؛ لذا انس با قرآن و حرکت در مدار و مسیر آن و تلاش در ترویج و عینیت بخشیدن به معارف قرآنی در نیرو‌های مسلح بایستی روز به روز توسعه یابد تا نسل جدید نیرو‌های مسلح مطابق با معیار‌های قرآن تربیت شوند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با قدردانی از همت و تلاش مربیان و اساتید قرآنی ستاد کل نیرو‌های مسلح و تأکید بر اینکه عزیزان باید خود نمونه و الگوی کارکنان در انس با قرآن و عمل به آن باشند، گفت: خدای بزرگ را شاکریم که در سایه‌سار یک نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و در چنین فضا و محیطی با مدیریت و برنامه‌ریزی هوشمندانه و عالمانه و اخلاص و توکل به خدا و آموزه‌های قرآنی باید راه‌ها و روش‌های جذب به قرآن در نیرو‌های مسلح، توسعه یابد و ترغیب به صوت خوش، داستان‌های قرآنی، فهم عمیق قرآن و پیوند دادن تاریخ و جغرافیای امروز جهان اسلام و ایران اسلامی و بلکه جامعه بشریت با حقایق و درس‌های قرآنی، حرکت به سمت رفتار قرآنی را تعمیق بخشید.

سرلشکر باقری در پایان ترویج فرهنگ انس با قرآن را یک وظیفه الهی، اسلامی، انقلابی، ملی و سازمانی برای نیرو‌های مسلح توصیف و تأکید کرد: تعالیم و آموزه‌های قرآنی پشتوانه سلامت، پیشرفت و اقتدار و اوج‌گیری نیرو‌های مسلح در عرصه‌های مأموریتی است؛ لذا فرماندهان و سازمان‌های نیرو‌های مسلح باید تولید نسل قرآنی و ولایی را با فراهم‌سازی ظرفیت‌ها و بستر‌های لازم مورد اهتمام مضاعف قرار داده و توصیه‌های مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در این راستا را نصب‌العین خود قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیروهای مسلح توجه به آموزه های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مدافعان امنیت و اقتدار کشور در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در این مراسم حاضران، اقتدار کشور را در گرو قدرت و عزت نیروهای مسلح دانستند و از سالها مجاهدت دلاورمردان نیروهای نظامی و انتظامی قدردانی کردند.

ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد در آیین تجلیل از مدافعان امنیت و حافظان اقتدار و صلابت کشور گفت: نقش بی بدیل و تعیین کننده سپاه درکنار دیگر نیروهای مسلح در افزایش توان دفاعی و امنیتی، نه تنها موجب امنیت پایدارکشور شده بلکه جمهوری اسلامی را به یک قدرت بازدارنده جهانی تبدیل کرده است.

حسن عباسی، فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این مراسم روحیه جهادی، آمادگی علمی و عملی، کمک به محرومان و حوزه تولید در کشور و مقابله با دشمنی ها را از ویژگیهای بارز سپاه پاسداران دانست.

امیر سرتیپ دوم عیسی بیات، فرمانده تیپ 364 شهید نصیرزاده ارتش در مهاباد،و سرهنگ اکبر نوروزی، فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع) و سپاه مهاباد هم در این مراسم اقتدار و صلابت نیروهای مسلح را مایه امیدواری دوستان و یأس و ترس دشمنان نظام اسلامی عنوان کردند.

بنایی رئیس دادگستری، ماموستا تمرنژاد مسئول مرکز اسلامی، حجت الاسلام آقامحمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی و وطمانی سخنگوی شورای اسلامی شهر و نماینده سازمانهای مردم نهاد مهاباد هم در سخنانی، عملیات وعده صادق را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و امنیت کنونی کشور را مرهون مجاهدتهای سرداران و دلاورمردان نیروهای مسلح دانستند.

روحانیان و علما،خانواده معظم شهدا، سران عشایر منگور، اساتید حوزه و دانشگاه، معتمدان، بازاریان و فعالان اقتصادی، فرهنگی و مدنی هم نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران را عامل عزت و اقتدار نظام و انقلاب اسلامی عنوان کردند.

در این مراسم از مدافعان امنیت و حافظان صلابت و اقتدار کشور با اهدای لوح تجلیل شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تغییر وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله تنبیهی ایران به صهیونیست‌ها
  • شرایط منطقه بعد از حمله سپاه به اسرائیل به روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 
  • وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است
  • سرلشکر باقری: عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی درسطح منطقه و جهان داشت/ همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقاً بررسی می‌کنیم
  • نیروهای مسلح سناریوها رادرسطح عملیاتی موردبررسی دقیق قرار می‌دهند
  • بررسی دقیق احتمالات و سناریوها در سطح عملیاتی
  • همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • تجلیل از مدافعان امنیت و اقتدار کشور در مهاباد