Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون وزير جهادکشاورزي با بيان اينکه ذخاير راهبردي کالاهاي اساسي ما وضعيت مطلوبي دارد، گفت: به دليل تجربه‌هاي قبلي هيچ چيز ما را در شرايط بحران غافگير نخواهد کرد و ما در حال حاضر شرايط تاب آوري براي گذر از هر بحراني را داريم.

حسين شيرزاد روز چهارشنبه درباره آمادگي کشور براي مقابله با شرايط بحران در بخش کشاورزي و غذا، افزود: نگراني در بخش تامين کالاهاي اساسي وجود ندارد و اين موضوع در ستاد اقتصادي کشور از اهميت بالايي برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش سازمان مرکزي تعاون روستايي ايران، وي اظهارداشت: اکنون با ميزان کالاي اساسي ذخيره شده در انبارها حداقل تا 6 ماه بدون حتي يک کيلوگرم واردات دوام خواهيم آورد، ضمن اينکه ذخاير انبارها دائم در حال نو شدن هستند.
مدير عامل سازمان مرکزي تعاون روستايي ايران توليد محصولات کشاورزي و غذا در داخل کشور را بسيار مطلوب ارزيابي کرد و افزود: امسال توليد گندم در کشور در سطح بسيار مناسبي قرار دارد و بار ديگر خودکفايي در توليد اين کالاي اساسي تکرار مي‌‌شود.
شيرزاد ادامه داد: در پي بارندگي‌هاي اخير مراتع ما شرايط بسياري خوبي دارند به نحوي که در 15 سال گذشته بي نظير است و اين به معني تامين علوفه مورد نياز دام‌ها براي توليد شير و گوشت در سطح مناسب است.
معاون وزيرجهادکشاورزي با اشاره به شکل‌گيري بازار تهاتر مرزي با کشورهاي منطقه، ‌اين امر را راهکاري براي تامين بخشي از نياز کالاهاي اساسي کشور دانست.
شيرزاد با تاکيد بر اينکه در همين شرايط نيز بسياري از کشورها با ما تبادلات تجاري بالايي دارند، افزود: ما همچنان با کشورهاي آمريکاي لاتين، روسيه، اوکراين و کشورهاي آسياي ميانه ارتباط خوبي داريم و مراودات تجاري با آنها برقرار است.
مديرعامل سازمان مرکزي تعاون روستايي ايران درباره اين موضوع که علي‌رغم فراواني کالاهاي اساسي، شاهد افزايش نجومي قيمت‌ها هستيم، گفت: نظام توزيع کشور مشکل دارد، شبکه مويرگي توزيع با شبکه اقتصاد کلان کشور همراه نيست و اين موضوع يکي از دلايل گراني است.
شيرزاد افزايش هزينه‌هاي سربار را دليل ديگر افزايش قيمت کالاهاي اساسي برشمرد و افزود: در شرايط فعلي افزايش هزينه‌هاي سربار طبيعي است، به طور مثال هزينه دموراژ و بيمه در بخش حمل و نقل دريايي براي کشور بالا رفته است.
وي اضافه کرد: بيمه حمل و نقل کشتي به طور متعارف نيم درصد است، اما اکنون براي کشور ما به 7 تا 8 درصد افزايش يافته است.
معاون وزير جهادکشاورزي يادآور شد: هر چند در توليد و تامين کالاهاي اساسي با مشکلاتي رو به رو هستم، اما شرايط سلامت مردم نشان مي‌دهد کشور ما کشاورزي قدرتمندي دارد که غذاي سالم و کافي براي جامعه توليد مي‌کند.
شيرزاد افزود: در 40 سال گذشته توليد محصولات در بخش کشاورزي کشور از 30 ميليون تن به 150 ميليون تن افزايش يافته و اين اتفاق به معني توانمندي بالاي اين بخش براي حفظ امينت غذايي کشور در هر شرايطي است.
اقتصام**9186**2022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حاتمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است

وی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار در اقلام کالاهای اساسی مورد رضایت مردم و مسئولین نیست و همه دستگاه‌های عضو باید به وظایف قانونی خود عمل کنند

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالاهای اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

معاون سیاسی فرماندار دهلران از عموم مردم این شهرستان خواست چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و قاطع شود.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازاربرای عرضه برخی محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد؛ گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند باید پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند.

کد خبر 6088093

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد