Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@21:31:18 GMT

فرایبورگ؛ شهر فشرده خورشیدی!

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۳۱۸۵

فرایبورگ؛ شهر فشرده خورشیدی!

فرایبورگ شهر مسیرهای کوتاه است چرا که سیاست های فضای شهری بر ارائه بهتر خدمات حمل و نقل پایدار و جلوگیری از گسترش فضاهای بلااستفاده تاکید دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فرایبورگ هم مانند سایر شهرهای اروپایی ازبهترین طرح­‌ها برای تضمین کیفیت و پیشرفت­ پروژه‌های شهری خود استفاده می­‌کند.  یکی از برنامه‌هایی که مسئولان این شهر آلمانی در حال پیاده سازی آن هستند، فشرده سازی و کوتاه کردن مسیرهای درون شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرایبورگ شهر مسیرهای کوتاه است چراکه سیاست‌های فضای شهری بر ارائه بهتر خدمات حمل و نقل پایدار و جلوگیری از گسترش فضاهای بلااستفاده تاکید دارد. کوتاه شدن مسیرها در فرایبورگ سهولت دسترسی به سازمان‌های مختلف در شهر را از طریق پیاده روی میسر می‌کند و مهم‌تر اینکه منجر به کاهش ترافیک خودرو و در نتیجه بهبود کیفیت هوا و محیط زیست می‌­شود.

مسئولان شهر فرایبورگ معتقدند که توسعه حمل و نقل عمومی، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، باید اولویت بیشتری نسبت به وسایل نقلیه شخصی داشته باشد. در همین راستا دو سوم از زمین شهر به فضای سبز اختصاص داده شده است. جنگل­ نیز در این شهر دوستدار طبیعت، ۴۲ درصد از وسعت کلی شهر را به خود اختصاص داده­ است.

مدیران فرایبورگی علاوه بر فشرده‌­سازی فضای شهر، با حمایت از توسعه و حفظ فضاهای سبز باعث شده‌اند تا فرایبورگ به عنوان شهر سبز آلمان شناخته شود. علاوه بر این جالب است بدانید که از فرایبورگ در اروپا با نام "شهر خورشیدی"  یاد می‌شود چرا که در راستای حفاظت از محیط زیست، بیشترین پنل‌های خورشیدی را برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به کار برده است تا از آلودگی ناشی از صنایع در این شهر بکاهد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پیاده راه حفظ محیط زیست حمل و نقل عمومي دوستدار طبیعت شهر طراحی شهری فرایبورگ آلمان محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم از تکمیل راست گردها و دسترسی شوارع به تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم (ص) خبر داد.

علیرضا رشیدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: در حال حاضر در زمینه پل‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح شش پروژه در حال فعالیت وجود دارد که اکثراً تکمیل تقاطع‌های گذشته است، مانند تکمیل تقاطع فردوسی با بلوار پیامبر اعظم (ص)، که مسیر اصلی در سنوات گذشته احداث شده و در حال حاضر رمپ‌های راست گرد و دوربرگردان‌ها در حال اجرا هستند.

وی با بیان اینکه تقاطع‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) به نحوی طراحی شده که هیچ‌گونه اختلالی در مسیر پیاده روی ایجاد نکند، گفت: به همین منظور طرحی که تهیه شده به این صورت است که راست گردها و دسترسی‌های شوارع به این بلوار به شکل زیرگذر شود.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم افزود: برای حرکت‌هایی که لوپ تأمین می‌کرد، در دو طرف سازه‌های پل‌ها دو دوربرگردان تعریف کردند، با توجه به اینکه دسترسی در سطح صفر برای این تقاطع محدوده شده، مجموعه دسترسی‌های منفی یک به گونه‌ای طراحی شده که برای تأمین تمام حرکت‌های یک تقاطع، پاسخگو باشد.

رشیدی نژاد افزود: یکی از راست‌گردهای تقاطع غیر همسطح محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم (ص) رمپ c است که مسیر دسترسی جمکران به سمت بلوار شهیدان شاهرودی برای دسترسی به منطقه ۱ و منطقه ۵ بود و سال گذشته افتتاح شد.

وی افزود: سه تا رمپ دیگر مانده که یکی به سمت بلوار فردوسی برای منطقه ۴ دسترسی ایجاد می‌کند و یکی دیگر که رمپ a است، از مسیر شهیدان شاهرودی و انتهای بلوار فردوسی به سمت حرم مطهر راست گرد می‌شود.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر رمپ b و d که دسترسی بلوار پیامبر (ص) به سمت میدان نماز و همچنین از سمت میدان نماز به سمت جمکران در حال اجرا است، رمپ a نیز اقدامات اصلی‌اش تمام شده و برای ارتباط با کتابخانه تاریخ اسلام که در بلوار پیامبر اعظم (ص) در حال ساخت است، باید تعیین تکلیف شود.

به گفته رشیدی نژاد، پیشرفت فیزیکی این دو رمپ با توجه به اینکه در آنها از شمع‌های بتنی استفاده شده، بالغ بر ۴۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه به دست یک شرکت پیمانکار انجام شده اما در حال حاضر سازمان توسعه عمران این پروژه را تکمیل می‌کند تاکید کرد: امید است تا پایان سال این تقاطع به صورت کامل بهره برداری شود.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم با اشاره به طولانی شدن روند اجرای پروژه گفت: با توجه به تعدد پروژه‌های عمرانی، اولویت بندی در مجموعه شهرداری صورت می‌گیرد و این پروژه پس از تکمیل دیگر دسترسی‌های مسیر فردوسی در اولویت قرار خواهد گرفت و تا کنون اولویت فوری نداشته است.

رشیدی نژاد اضافه کرد: در حال حاضر مسیرهای دسترسی محور فردوسی کامل نیست اما در سال جاری به ویژه با اتمام تقاطع فردوسی و بلوار آیت الله صدوقی، این پروژه بیش از گذشته مورد توجه خواهد بود و نقش آفرینی خواهد کرد.

کد خبر 747896

دیگر خبرها

  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • (تصاویر) «شاهزاده هودونگ» جومونگ ۳ در کلاس فشرده عاشقی!
  • تصاویر دوره فشرده آموزش زبان فارسی اسرائیل!
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • (ویدئو) سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد | ویدئو
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود