Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@22:41:25 GMT

تصمیم عجیب سازمان لیگ برای فصل نوزدهم فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۳۲۰۰

به گزارش ایلنا، سال 98 برای فوتبال ملی سال آرامی است؛ نه خبری از بازی‌های مقدماتی جام جهانی است و نه جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم. فقط می‌ماند چند بازی دوستانه در روزهای فیفا و بازی‌های تیم المپیک در زمستان. با این حال باز هم سازمان لیگ بی آنکه دلیل قانع کننده‌ای داشته باشد، اعلام کرده که از سوم مردادماه، لیگ نوزدهم را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شروع زودهنگام و عجولانه، از چند منظر قابل بررسی است.

اول: اگرچه لیگ هجدهم به پایان رسیده اما فصل فوتبالی برای پرسپولیس و سپاهان که درگیر جام حذفی هستند، لااقل تا هشتم خرداد ادامه دارد و هر کدام از این دو تیم که به فینال برسند، کمتر از 7 هفته فرصت دارند تا آماده فصل جدید لیگ شوند. بدیهیات فوتبالی به ما می‌گوید که یک فوتبالیست پس از پایان فصل، لااقل باید سه هفته استراحت داشته باشد و از طرف دیگر، دوره بدنسازی و آماده‌سازی هر تیم برای فصل جدید، چیزی حدود 6 هفته طول می‌کشد. با یک جمع و تفریق ساده به این نکته می‌رسیم که فاصله بین دو فصل، باید حدود 9 تا 10 هفته باشد؛ یعنی دقیقاً همان چیزی که در الگوی فوتبال اروپا رعایت می‌شود. اما در ایران، سازمان لیگ تشخیص داده که اصول و بدیهیات فوتبال، چندان قابل اعتنا نیستند و با تدارک سریع‌تر هم می‌توان لیگ را برگزار کرد.

دوم: شرایط اقلیمی ایران یکی از فاکتورهایی است که هیچ وقت در برنامه ریزی فوتبال، مورد توجه واقع نشده. در لیگی که 6 نماینده از استان‌های خوزستان، بوشهر و کرمان دارد، قرار است در گرم‌ترین ماه سال، یعنی مرداد لیگ را آغاز کنیم. در هوای بالای 40 درجه، اغلب با رطوبت بالا و شرایط جوی نامناسب برای فعالیت فیزیکی شدیدی مثل فوتبال. در چله تابستان، اوضاع در تهران، اصفهان و حتی مازندران هم بهتر از این نیست و طبعاً این گرمای تحمل ناپذیر هوا، روی کیفیت فنی تیم‌ها و بازی‌های لیگ هم تاثیر منفی می‌گذارد.

سوم: سال گذشته که لیگ با عجله و در نخستین روزهای مرداد آغاز شد، این استدلال وجود داشت که تیم ملی در زمستان، مدتی طولانی درگیر جام ملت‌های آسیاست و به ناچار باید لیگ را تعطیل کرد اما حالا که چنین عامل محدود کننده‌ای وجود ندارد، سازمان لیگ تشخیص داده که همان روال پارسال را ادامه دهد. مساله‌ای که با اعتراض باشگاه‌ها هم مواجه شده و آنها هم ظاهراً دلیل قانع کننده‌ای برای این همه شتابزدگی نمی‌بینند.

حالا که هنوز فرصت باقی است و سال پرترافیکی هم پیش‌رو نیست، این انتظار وجود دارد که سازمان لیگ در تصمیم خود تجدید نظر کرده و لیگ نوزدهم را لااقل با دو هفته تاخیر، آغاز کند تا هم خطر فرسودگی و آسیب‌دیدگی بازیکنان کمتر شود و هم باشگاه‌ها فرصت کافی داشته باشند که مراحل آماده‌سازی خود را با آرامش پشت سر بگذارند.

یادداشت: علی مغانی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال ایران زمان شروع لیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول لیگ دسته اول فوتبال در پایان هفته ۲۵

جدول لیگ دسته اول فوتبال در پایان هفته ۲۵

دیگر خبرها

  • بهانه عجیب؛ تابلوی ورود ممنوع زنان در پرتماشاگرترین بازی هفته!
  • راز بزرگ آقای گل پرسپولیس و علی دایی | یک پرسپولیسی آقای گل را بیرون کرد
  • علی دایی و راز بزرگ آقای گل پرسپولیس
  • اتفاق عجیب برای تارا و شاهین/ قیمت این دو خودرو در بازار ترکید!
  • هفته ۲۵ فوتبال دسته یک ایران؛ پیروزی مدعیان در شب سقوط ۳ پله‌ای آریو
  • جدول لیگ دسته اول فوتبال در پایان هفته ۲۵
  • تصمیم آلمان برای جدایی از آدیداس اجباری بود!
  • تصمیم عجیب اینتر قبل از حضور طارمی
  • تصویری عجیب از وضعیت چمن مصنوعی ورزشگاه ترکمنستان | اعتراض قلعه نویی بی دلیل نبود
  • ایران امشب به رتبه نوزدهم دنیا می‌رسد