Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل گمرک کشور با بیان اینکه از زمانی که بخش خصوصی با ارز نیمایی کالا وارد می‌کند، وضعیت کالاها همانند گوشت در بازار عادی شده است، گفت: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک کشور در گفت‌وگویی با اشاره به اعلام خبری مبنی بر دپوی گوشت در گمرکات کشور،گفت: از زمانی که بخش خصوصی با ارز نیمایی کالا وارد می‌کند، وضعیت کالاها همانند گوشت در بازار عادی شده و دیگر مشکل خاصی در این بخش وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همیشه میزان بالایی کالا در اماکن غیرگمرکی یا گمرکی کشور وجود دارد، اما در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای است که کالایی وارد ایران شده و پس از اظهار اسناد، ترخیص و کالایی جایگزین آن می‌شود.

جزئیاتی از تعقیب قضایی سودجویان گرانیتأثیر سیل بر میزان تولید گندم و برنج چقدر است؟کشف 86 تن برنج احتکار شده در عملیات مشترک بسیج و ناجایک نماینده مجلس: 10 برابر نیاز سالانه کشور برنج و شکر وارد شده است

رئیس کل گمرک کشور که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، با بیان اینکه هیچ کالایی در گمرک وجود ندارد که ترخیص آن طولانی شده باشد، ادامه داد: میانگین ترخیص کالاهای اساسی که عمدتا کالاهایی یکنواخت هستند از زمان اظهار تا آغاز فرآیند شروع خروج بین یک تا 2 روز است و تنها کالاهایی که ثبت سفارش آن صورت نگرفته، عملیات ترخیص آن آغاز نمی‌شود و سامانه اجازه اظهار به آن نمی‌دهد.

میراشرفی با بیان اینکه مناطق آزاد و مناطق ویژه خارج از قلمروی گمرکی هستند، تأکید کرد: این بدان معناست که هر کالایی می‌تواند وارد آن شود حتی کالاهایی که از قلمرو کشور ترانزیت می‌شوند به این اماکن وارد می‌شود و نیازی به ثبت سفارش ندارند.

وی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر قاچاق کانتینری برخی کالاها به داخل و یا خارج از کشور، افزود: زمانی که این همه سخت‌گیری توسط سازمان‌های متعدد و متکثر از بنادر تا مناطق ویژه تا گمرک و سایر نهادهای نظارتی وجود دارد، آیا شخصی می‌تواند از این همه مانع عبور کرده و کانتینری کالا وارد کند، در حالی که شاید سایر مفرها و مجاری‌ها برای این اقدام راحت‌تر باشد؟

رئیس کل گمرک کشور در پایان با بیان اینکه برنج کالایی فصلی است که صرفه قاچاق ندارد، خاطرنشان کرد: ایران سالانه به ورود حدود یک میلیون تن برنج نیاز دارد و همیشه برای واردات آن مشوق وجود داشته و انگیزه‌ای برای قاچاق آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مجلس دهم قیمت ارز قیمت کالاهای اساسی کالاهای اساسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس دهم قیمت ارز قیمت کالاهای اساسی کالاهای اساسی مجلس دهم قیمت ارز قیمت کالاهای اساسی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: برای استان‌های های مسافرپذیر سهمیه ویژه‌تری از اقلام اساسی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود امراللهی با بیان اینکه برای حدود ۱۵ استان مسافرپذیر کشور سهمین اختصاصی از اقلام اساسی در نظر گرفته شده است، گفت: برای استان‌های شمالی، استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان، بوشهر و همچنین فارس و… اقلام اساسی از جمله مرغ منجمد، شکر، آرد و نظایر اینها تأمین شده است.

وی افزود: هیچ کمبودی در استان‌های مسافرپذیر نداریم و اقلام اساسی نه تنها برای ایام عید، بلکه برای دوماه بعد نیز تأمین شده است.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه در ایامی که از تعطیلات گذشت از استان‌ها گزارشی از کمبود اقلام اساسی نداشتیم، گفت: امسال بازار آرامش خوبی داشت.

امراللهی تصریح کرد: اگر مردم با گران‌فروشی و تخلفات صنفی مواجه شدند می‌توانند به سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند و همکاران ما در ایام تعطیل در طی گشت‌های مشترک بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 739567

دیگر خبرها

  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین در قم اجرایی شد
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
  • کالا‌هایی که با خروج ۱۶ میلیارد دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ وارد کشور شدند/ ۲۲۹ میلیون دلار برای واردات چای علی‌رغم حواشی دبش!
  • ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی وارد کشور شد