Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@08:48:37 GMT

ثبات نرخ محصولات در بازار لبنیات

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۳۲۸۱

ثبات نرخ محصولات در بازار لبنیات

پول‌نیوز - رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی، از ثبات قیمت محصولات لبنی در بازار خبر داد و گفت: اگرچه کارخانه‌های لبنی و دامداران درخواست افزایش قیمت و بررسی بهای تمام شده فرآورده‌های لبنی و شیرخام را به ستاد تنظیم بازار دادند، اما تاکنون قیمت هیچ از یک اقلام تغییری نداشته است.

وی افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و نوسان نرخ نهاده‌های دامی، دامداران نسبت به نرخ کنونی شیرخام انتقاداتی دارند، اما تا زمانیکه مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار ابلاغ نشود، راه دیگری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



باکری ادامه داد: با توجه به افزایش بهای تمام شده شیرخام، انجمن طبق بهای تمام شده محصولات لبنی و نامه دامداران از ستاد تنظیم بازار خواست تا به هر میزانی که به نرخ شیرخام افزوده می‌شود، قیمت محصولات لبنی افزایش یابد.

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه زمان مشخصی را برای افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار نمی‌توان اعلام کرد، بیان کرد: با توجه به آنکه ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت پس از بررسی اسناد و مدارک و کارشناسی‌های لازم، نرخ مصوب را اعلام می‌کند، از این رو نمی‌توان با قطعیت گفت که از چه زمانی قیمت محصولات لبنی در بازار افزایش می‌یابد.

به گفته وی، با افزایش قیمت محصولات لبنی از سوی ستاد تنظیم بازار، کالا‌های گروه یک همچون شیر، ماست و پنیر شامل این مصوبه خواهند شد و استثنایی در این زمینه وجود ندارد.

باکری با اشاره به اینکه شرایط صادرات محصولات لبنی تعریف چندانی ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه ۸۰ درصد محصولات لبنی به عراق صادر می‌شود، از این رو با مصوبه ممنوعیت واردات کالا از سوی عراق پیش بینی می‌شود که امسال میزان صادرات نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود.

این مقام مسئول از ممنوعیت صادرات بستنی از ابتدای خرداد به عراق خبر داد و گفت: براین اساس حداقل ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار ارز برای واردات این قلم حذف می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه کارخانه‌های لبنی با مشکلات متعددی در تولید روبرو هستند، تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه دستمزد، انرژی، حمل و نقل، قیمت شیر خام و .. پیش بینی می‌شود که حداقل ۳۷ تا ۳۸ درصد نرخ محصولات لبنی افزایش یابد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محصولات لبنی صادرات محصولات لبنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد

استاندار قم گفت: گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی اعلام شده که اداره کل گردشگری موظف است نظارت‌ها را از این مجتمع‌ها افزایش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری در پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: این کارگروه مطابق مصوبه هیات وزیران اختیار دارد در راستای مدیریت، تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش نرخ تورم روی کالاها قیمت‌گذاری کند.

وی ضمن تأکید بر اجرای طرح ناظران افتخاری در استان افزود: یکی از بهترین‌ راه‌های شناسایی سودجویان و گران‌فروشان این است که مردم خود بر بازار نظارت کنند.

استاندار قم گفت: بعد از تلاش‌های فراوان و توسعه زیر ساخت‌های سامانه 124، این سامانه آماده دریافت گزارشات مردمی‌ بوده و بازرسان حداکثر ظرف 24 ساعت برای برخورد با واحد صنفی متخلف به آنجا اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: واحدهای صنفی موظف هستند کالاهای خود را به نرخ مصوب شده فروش برسانند و اگر فروشنده‌ای بر خلاف این موضوع اقدام کند با جریمه‌های سنگین تعزیرات مواجه خواهد شد.

آقامیری همچنین با بیان اینکه نظارت‌ها بر مجتمع‌های بین راهی نیز باید افزایش داشته باشد، تصریح کرد: گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی اعلام شده که اداره کل گردشگری موظف است نظارت‌ها را از این مجتمع‌ها افزایش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظارت بر بازار یکی از عوامل کاهش تورم محسوب می‌شود، عنوان کرد: ما از همان اول بنا را بر این گذاشتیم که قم با به عنوان شهر ارزان در کشور معرفی کنیم و الحمدلله ماهانه به این موضوع نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟