Web Analytics Made Easy - Statcounter

درپی تصویب آیین‌نامه توسعه اقتصاد دیجیتالی و با هدف حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت‌های فعال در این حوزه از معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سامانه مشترکی میان ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات ایجاد شده تا شرکت‌های نوپا با آغاز به کار سامانه مشترک که به زودی ایجاد می‌شود دراین سامانه متمرکز ثبت نام کنند و بتوانند با اعمال یک سری ملاحظات از معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی معاف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیین نامه نوآفرین یا آیین نامه حمایت از شرکت‌های نوپا در اقتصاد دیجیتال، آیین نامه‌ای است که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ازسوی وزارت ارتباطات و ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تصویب رسید تا بتوانند یک فضای حمایت شده را برای استارتاپ‌های نوپا ایجاد کنند به استارتاپ‌هایی که هیچ آشنایی با شروع کار و مکانیزم مالیات و بیمه و مواردی از این قبیل ندارند.

تصویب و اجرای این آیین نامه به تسهیل برخی از موانع و مشکلات کار شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های نوپا کمک می‌کند وبهره مندی از مزایای این آیین نامه برای شرکت‌های نوپا دارای شرایطی است تا بر اساس معیار‌ها و شرایط تعیین شده آن‌ها ارزیابی شوند.

شرایط تعیین شده در این آیین نامه
یکی از شرایط تعیین شده در این آیین نامه به این موضوع اشاره دارد که هر شرکت خصوصی و تعاونی در حوزه ict باید سه سال از تاریخ ثبت آن بیشتر نگذشته باشد و حداکثر سرمایه ثبتی آن باید کمتر از ۲ و نیم میلیارد ریال باشد.

در دیگر شرایط اجرایی این آیین نامه آمده است که موسسان و صاحبان شرکت‌ها نباید نسبت به توزیع سود خود اقدام کنند و درآمد هر شرکت در سال نباید کمتر از ۵ میلیارد ریال باشد، همچنین با انجام توافقاتی از سوی وزارت ارتباطات و صندوق نوآوری و شکوفایی صندوقی با بودجه مستقل برای تامین مالی شرکت‌های نوپا حوزه اقتصاد دیجیتال نیز تشکیل می‌شود.

با توجه به تصویب و ابلاغ این آیین نامه، موانع و مشکلاتی که پیش از این شرکت‌های نوپا با آن مواجه بودند از جمله گرفتن کد اقتصادی مستقل در فضا‌های اشتراکی و شتابدهنده‌ها با اجرای این آیین‌نامه تسهیل و رفع می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت های نوپا صندوق نوآوری و شکوفایی اقتصاد دیجیتال توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، آرام حیدری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان ict کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور شاخص IBI است و مصرف دیتا در کردستان پایین است.

وی بیان کرد: پهنای باند استان ۵۷۰ گیگابایت است که مصرف روزانه استان ۲۱۰ گیگ است.

وی خاطر نشان کرد: در زیر شاخص مهارت رتبه ۲۸ داریم که در استفاده از مهارت‌های دیجیتال ارزیابی شده است.

حیدری از اجرای طرح آموزش ایران دیجیتال در کردستان خبر داد و بیان کرد: این طرح یک طرح ملی است که در استان نیز اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: یک‌هزار و ۲۶۰ کسب و کار فعال کردستان دارای نماد الکترونیک است و ۱۱۳ استارت آپ فعال در استان وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اذعان کرد: تعداد شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای استان نیز ۱۰۴ مورد است.

حیدری اذعان کرد: از ۶۲ شرکت دانش بنیان استان ۱۶ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات مجوز فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده ۱۸ میلیارد به شرکت‌ها پرداخت کرده است.

کد خبر 6087405

دیگر خبرها

  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • سیر تا پیاز بند بورسی